Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Hoe rebox benaderen via netwerk


vanthjo

Aanbevolen berichten


 

Mijn -PERSOONLIJKE- probleem met het afspelen van SD/HD via de BOX, heeft eerder te maken met de manier waarop de bestanden op de box worden weggeschreven. De headers in de opnames, zijn niet super-universeel, waardoor sommige players -het begin- van het bestand niet herkennen en dan het hele bestand niet als afspeelbaar herkennen.

 

Hier zijn wel wat programmaatjes voor; voor SD gratis opties (oa. ProjectX) , voor HD zijn er betaalde oplossingen met 14-30 dagen full working trials (VideoReDo Suite v4 H264, TSDoctor) die overigens wel goed werken.

 

Ik zelf gebruik voor jouw probleem de plugin Fixit. Maar dan moet je wel FW geinstalleerd hebben op de de box zoals Octagon waar je deze op kan installeren.

Tevens bewerk ik en eventueel repareer ik bestanden met TsDoctor. Maar nabewerking moet ik altijd Fixit draaien om hem weer bespeelbaar te maken op de Rebox.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fixit is er ook als los programma dat op Windows (in een DOS-box) wil draaien. Het heet dan ForTS.exe en is met wat zoeken wel te vinden; het komt van dezelfde bron als de Fixit plugin. Ik gebruik het om niet afpeelbare .TS -bestanden op de Reboxen weer afspeelbaar te maken, bijvoorbeeld nadat de reclameblokjes eruit zijn geknipt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier zijn wel wat programmaatjes voor; voor SD gratis opties (oa. ProjectX) , voor HD zijn er betaalde oplossingen met 14-30 dagen full working trials (VideoReDo Suite v4 H264, TSDoctor) die overigens wel goed werken.

Naar mijn mening is nog iets dat gemakkelijker: FixTS als plugin (moet je wel plugins kunnen gebruiken) of ForTS.exe onder Windows. Beide zijn gratis en maken een niet-Robox .TS afspeelbaar op Reboxen, en een Rebox .TS afspeelbaar op zowat alles.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...