Earthfinder Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Hallo, Ik heb op Ned2 HD en Ned3 HD geen signaal/zeer slecht signaal. Is daar iets over bekend? Als ik de transponder scan, dan geeft die van Ned2HD even signaal en valt dan weg. Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Eduard07 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Er moet iets aan de hand is met je bekabeling of je lnb. Hier uitstekend signaal, zeker bij de huidige weersomstandigheden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Earthfinder Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 @Eduard07: Op Ned1HD heb ik prima beeld en de andere HD transponders worden prima gescand. Goed Signaal, kwaliteit is redelijk. Is er trouwens ook software voor Windows om de signaalkwaliteit te meten van een DVB-S(2) signaal? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Eduard07 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Mij niet bekend. Ik gebruik mijn satmeter. En je tuner geeft de signaalsterkte aan op de tv. Heb je verbindingen (lnb, f-connectoren) al gecontroleerd. Een schone installatie (kabel iets afknippen en herbevestiging) doet vaak wonderen. Vocht en enige oxidatie op dit soort plekken buiten zijn vaak oorzaak van het wegvallen van signaal. Maar binnen kan er natuurlijk ook een kleinigheid misgaan. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Earthfinder Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 Zal de aansluitingen en kabels vanmiddag eens controleren. Maar dan nog is het wel vreemd, dat op andere HD-zenders op dezelfde satelliet het wel goed doen... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
matthew_be_wvl Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Wat ik gemerkt heb, is dat de transponder waarop Nederland 1 zit gemakkelijkst te ontvangen is. Dan iets gevoeliger is die van Nederland 2 en die van Nederland 3 moet nog iets preciezer gericht zijn. (Ervaring met een multytenne) Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast aart44 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: Earthfinder Is er trouwens ook software voor Windows om de signaalkwaliteit te meten van een DVB-S(2) signaal? Ja voor een Dreambox gebruik ik Satfinder pro IP ingeven en even wachten, ik zal hem er bij doen zelf werk ik met XP. Onestep_-_Satfinder_0.0.4(2).zip
Earthfinder Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 @Aart: Is dat programma ook met een HTPC te gebruiken? Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Gast aart44 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: Earthfinder @Aart: Is dat programma ook met een HTPC te gebruiken? Mvg, Andries Geen flauw idee ik heb geen HTPC. Het prog waar je mee werkt DVB-Dream of Prog DVB kun je toch bij handmatig zoeken de signaal kwaliteit zien. Maar je kunt wel meten met de transponders is niet mis vermoedelijk zul je toch het dak op moeten om je schotel af te stellen.
Earthfinder Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Inmiddels Ned2HD en Ned3HD terug. De LNB's/schotelarm waren uit het loot. Heb inmiddels bet signaal dan vóór die tijd. Heb een Visiosat Bisatellite en twee Invacom Single LNB's erop. Die heb ik zover mogelijk richting schotel geschoven en een lichte draaiing naar rechts. Die van 19.2 ietsje meer dan die van 23.5. Dat gaf op de HTPC het beste signaal. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Eduard07 Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Origineel bericht van: Earthfinder Inmiddels Ned2HD en Ned3HD terug. De LNB's/schotelarm waren uit het loot. I told you so.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen