Ga naar inhoud


Pace Dsr 600 E01 re-insert ca module


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een probleem heb hier een pace Dsr 600 staan en zou er graag wat uitkrijgen enkel BVN voor het moment.

Ik krijg de melding bij andere kanalen E01 Please re-insert Ca Module.

De Ca module die ik hier heb is Irdeto spa 2497 2.3b deze zou gepatcht zijn voor een Nokia (kan ik deze nog gebruiken) heb al een irdeto kaartje in zijn slot gestoken aan de voorkant maar geen beeld. Kan ik hier nog iets mee uitzetten of is die pace voor de schroot graag reactie.

Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de cam niet speciaal omgebouwd is voor de Pace , maar voor de Nokia , dan krijg je inderdaad die melding .

Hier een stukje info :

 

 

SECA op de PACE 500 / 600 met de AMON CAM

 

Zoals je misschien weet , is de pace orgineel een irdeto ontvanger voor Ned 1-2-3 / Rtl 4-5 / Sbs 6 / Yorin / Net 5 / V8 / TMF en C+ rood / blauw .

Na cam ombouw ontvang je naast bovenstaande zenders met de Pace 500 G6 ook nog : Discovery / Animal planet / NGC / Studio / 16/9 en X zone .Met de G4 alleen deze 2 laatste extra . Ook heb je de mogelijkheid om nog wat franse zenders te zien .

Op de Pace 600 is ook het Premiere pakket mogelijk .

Dit alles d.m.v. een Gold of Funcard met de juiste file 's.

 

De cam ( dat is de module die midden/boven achterin de ontvanger zit ) moet omgebouwd worden.( Blikje open maken , eprom 27c 512 eruit solderen er voor in de plaats een eprom plcc 32 sockel , met daarin de nieuwe eprom , geprogrammeerd met de Amon 4_4_ Pace bin file

De eprom die er uit komt is een One Time Progammable en kan dus niet geflasht worden , maar kan later altijd terug gezet worden in het voetje.

Als je eenmaal de mogelijkheden van de AMON cam hebt gezien , wil je dat vast niet meer .

Hiervoor heb ik ook al een cam omgebouwd , deze cam is eigenlijk een AMON4.1

Alleen om in de PACE te kunnen werken moet er bij de cam info niet ALLSAS 4.1 staan , maar IRDETO 1.13* . Deze cam werkt ook op meerdere coderingen in de Echostar DSB 9800 en de Nokia 9200 /9500 .

Het orginele Multichoise kaartje blijft gewoon werken voor Irdeto zoals voor de cam ombouw

Je hebt je geen speciale settings nodig .

 

 

 

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie

Nu weet ik wat te doen de orginele cam van deze decoder vinden en ombouw naar amon of kan ik met de orginele cam(niet omgebouwd dus) en met de juiste files op een kaartje toch deze zenders ontvangen Ned 1-2-3 / Rtl 4-5 / Sbs 6 / Yorin / Net 5 / V8 / TMF en C+ rood / blauw .

Zit ik op het goede spoor?

Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joeri , met de org. cam kun je met een Goldkaart alle zenders die je noemde bekijken . Een andere mogelijkheid is , mits de omgebouwde cam van een eprom-voetje is voorzien , er een Allsas "pace" eprom in te doen of weer een org. Irdeto 1.13 eprom (die heb ik hier genoeg liggen) .

Dus kijk even in de cam en geef me via PM e.v. je E-mail adres .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

beste trust,

 

ik heb hier een pace 610 met omgebouwde amon en alle secá gaan open, alleen de betacrypt willen maar niet open op een fun, wat nu?

 

moet ik echt een gold gebruiken? ik heb de funfiles al geedit met isvedit maar tot nu toe nog geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Echostar DSB 9800 is het zo , dat je voor Premiere , je Funkaart met ISVedit in een "C-kaart" moet veranderen , misschien dat je voor de Pace 600 dat ook moet doen .

Laat even weten of het zo is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als ik het niet weet, dan weet iemand hier het vast wel" Dit is toch jouw motto he .

 

Ik geef je in ieder geval een mogelijke oplossing , als je geen zin hebt om het te proberen , dan heb je geen Premiere .

Volgende tekst kom uit de Faq voor de Echo* , als het ook voor de Pace werkt , hoor ik het graag .

 

Als je dit gedaan hebt sluit je ChipCat af en start je de ISVEditer weer , klikt op CONNECT (eerst comport instellen in ( CONFIGURATIE ) vervolgens op EDITOR.

In het menu dat je nu ziet klik je op READ from Card , daarna zoek je bij Card Type naar C-Card , en klikt op Change on Card ,

binnen 2 sekonden is je kaart klaar voor Premiere

 

 

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft met geen zin te maken ik ga het dadelijk proberen, wat ik bedoelde is dat hij wel op de ned zenders werkt dus misschien had dit niks te maken met je oplossing omdat de kaart wel herkent wordt.

 

ik laat je zsm wel wat weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...