robbedoeske Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Welke dvb-s2 kaart adviseren jullie? Moet god werken onder linux,ik denk aan de Skystar (zie dat er 2 soorten zijn,Skystar S2 of TechniSat SkyStar HD 2) of Hauppauge NOVA-HD-S2. Maar wellicht zijn er betere/andere alternatieven.
Earthfinder Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Hallo robbedoeske, ik gebruik een TeVii S470 S2. Bevalt me prima in Windows 7 MCE icm TVsource. Maar ik heb 'm ook getest onder Linux en daar werkt de kaart ook prima. Alleen de Linux-apps ben ik nog niet zo weg van. Graag wil ik tzt gebruik maken van TVheadend icm XBMC. Maar dat ontwikkelt zich niet heel snel op het moment. De TeVii is ook qua prijs net iets goedkoper. Geloof ik. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Niels Wagenaar Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Inderdaad, de Tevii S470 wordt goed ondersteund onder zowel Linux als Windows. En natuurlijk ook de NOVA-HD-S2. Ik zou de Skystar/Terratec edities gewoon links laten liggen. Ondanks dat ze prijstechnisch enorm goed zijn, lees ik met grote regelmaat over (stabiliteits)problemen met Skystar/Terratec DVB-S2 gebaseerde kaarten. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
IanPH Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ik heb zelf 3 Skystar HD2 kaarten en al ruime tijd veel problemen met het weergeven van de H264 kanalen van Canal Digitaal (zowel SD als HD). Onlangs heeft Oberon van DVBLogic een soort van bevestigd dat de storing wordt veroorzaakt door de Skystar HD2 kaart (welke gelijk is aan de Terratec Cinergy S2) welke dropouts in de dataflow vanaf de kaart schijnt te vertonen. Deze dropouts zijn in MPEG2 blijkbaar niet zo'n probleem, maar in H264 zijn die fouten niet te corrigeren. Ik raad deze kaarten daarom vooralsnog af! Oberon zelf gaf aan goede resultaten te hebben met een Hauppauge HVR4000. Maar ik neem aan dat er wel meer kaarten goed kunnen werken. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen