lujo Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Op dit moment maak ik gebruik van TVSource en die kan volgens de beschrijving motor aansturen (Diseqc 1.2) maar alleen via "RAW Diseqc commands". Voor mij is dit nog onbekend terrein en ik vraag me af hoe kan ik en met welke gegevens ervoor zorgen dat mijn motor draait? En hoe weet mijn motor dat ie dan bij Hotbird 13.0 E moet stoppen of bij Astra 1 19.2 E Als ik bijvoorbeeld gebruik maak van Diseqc 1.2 via mijn ontvanger dan is het simpelweg kwestie van de motor naar rechts of links bewegen met behulp van de knoppen op de afstandsbediening. Maar nu met RAW Diseqc commands?
Gast raas Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Je motor (bv. een sg-2100) heeft een eigen geheugen van ca 50 posities. De eerste ca 25 zijn 'vast' toegewezen op een positie (de satelieten) vanaf positie 26 kun je zelf de posities programmeren. In de ontvanger maak je kenbaar dat je van een motor gebruik maakt en koppelt een positie aan een zender. Op die manier draait je motor 'automatisch' naar de positie vanaf welke satelliet deze uitgezonden wordt. Een raw-disqc-commando is een (hexadecimale) code waarmee je je diseqc apparatuur kunt aansturen (bv. switches en motors). Je zult de verschillende satelliet posities wel eerst kenbaar moeten maken in je ontvanger, en dan scannen, zodat de ontvanger na een scan weet dat de bepaalde gevonden zenders op die bepaalde satelliet zitten waarop hij nu is uitgericht. Wil je dan zenders van een andere satelliet, dan laat je de ontvanger eerst de motor naar de satelliet bewegen totdat deze goed staat. dan sla je die positie op in de motor, en vervolgens kun je gaan scannen... Ik hoop dat je er worst van kunt maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen