Ga naar inhoud


Topfield TF6000 inmiddels de derde ontvanger


rolandroland

Aanbevolen berichten

Gisteravond wilde ik Tros Radar opnemen zoals hij dat wekelijks doet. Maar gisteren heeft hij de dienst geweigerd. Toen ik hem vanmorgen het apparaat aanzette ging hij wel snel op eens REC staan. Te laat....(!)

 

Wel nu, ik heb al 2 apparaten gehad (alle lof voor KPN dat ze zo het apparaat omruilen) maar de derde heeft ondanks de nieuwe software updates ook dus mankementen. Volgens het Juridisch Loket en Consuwijzer mag je dan je geld terug vragen omdat je de fabrikant 3 keer de kans mag geven om iets op te lossen. De oplossing is er niet. Ik wil misschien wel een andere merk maar KPN doet alleen aan Topfield. Zijn er meer mensen die geld terug hebben gevraagd bij de KPN?

 

Voor mijn geen Digitenne meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als die op rec springt dan komt dat doordat hij een programma heeft gemist. Meestal veroorzaakt doordat de spanning er af geweest is. Zodra hij dan de tijd weer uit het netwerk ontvangt gaat die alsnog opnemen( beetje dom is het wel ;))

 

Er zitten hier veel gebruikers met een TF5300K die dit probleem niet herkennen (en anders even melden).

 

Dat het bij jou nu in 3 apparaten zit doet mij denken aan iets dat bij jou toch fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spanning is er niet af gehaald of af geweest. Verder is er een ergernis als er een auto of brommer voor bij komt het signaal onderbroken wordt. Hier maar een brommer verbod gaan aanvragen bij de gemeente!

 

Ik neem aan dat de KPN op het moment dat de ontvanger retour is geleverd ook gaat kijken wat er aan de hand is?

 

Komen er ook nog meer steunzenders bij voor Digitenne?

 

De andere ontvanger zonder hardeschijf de Samsung is toen ook al eens omgeruild voor een Topfield. Die ontvanger heb ik nooit problemen mee die werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste EdjeKroketje,

 

Wel leuk is dat je met deze ontvanger ook radio zenders kunt opnemen. Alleen wat ik wel weer een nadeel vind (tja blijven zeuren!) dat als je naar Radio 1 wilt gaan luisteren 101 moet intoetsen. Helaas kun je niet gewoon even 1 intoetsen.

 

Vandaag bij iemand de Topfield geïnstalleerd (zonder HD) hij pakt ook zenders waarbij hij niet weet welke zender hij te pakken heeft. Er komt dan bij te staan met een vreemde teken er bij No Name... Kennelijk is het signaal te zwak dat hij het net niet herkend?

 

Tip: Kan er ook voor gezorgd worden dat als je in een regio 2 regionale zenders kan ontvangen dat die beide er in gezet worden? Nu kan het wel maar werkt omslachtig: Je laat het apparaat zenders automatisch (pakket van de zend mast Leeuwarden) zoeken vervolgens deelt hij de zenders in. Als ik dan kanaal 60 er handmatig aan toevoeg heb je ook gelijk TV Drenthe. Vervolgens ga ik dan Nederland 1-3 weer verwijderen, want die heb je dan dubbel. Zou mooi zijn dat TV Drenthe + Omrop Fryslân er beiden in komen te staan als die ook van goede kwaliteit is. Op die manier biedt Digitenne nog meer concurrentie omdat je dan nog een extra zender hebt.

 

Kanaal 60 zet hij weg op de kanalen boven de 1000 (voorkeuze kanalen)! Waarom zet hij ze niet gewoon weg boven de kanalen vanaf 25??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Als die op rec springt dan komt dat doordat hij een programma heeft gemist. Meestal veroorzaakt doordat de spanning er af geweest is. Zodra hij dan de tijd weer uit het netwerk ontvangt gaat die alsnog opnemen( beetje dom is het wel ;))

Er zitten hier veel gebruikers met een TF5300K die dit probleem niet herkennen (en anders even melden).

Dat het bij jou nu in 3 apparaten zit doet mij denken aan iets dat bij jou toch fout gaat.

Edje, ik herken dit probleem wel degelijk en heb dat hier ook wel eens aan de orde gesteld. Het is sinds de firmware-update van januari wel wat minder maar soms komt dit bij mij ook voor. Het helpt om zo nu en dan (om de twee weken) de stekker er een minuut uit te halen. Vergeet daarna de PVR niet aan te zetten zodat hij de juiste tijd weer ophaalt van het netwerk.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel van wat je opnoemt is gewoon een eis van Digitenne. Het standaard lijstje is van 1-25 en de rest boven de 1000. We hebben tijdens de omstemmingen in 2007 nog tijdelijke masten gehad en die zaten vanaf 500.

 

Die nonames kunnen voorkomen. De ontvanger kan dan inderdaad net wel uitlezen hoeveel radio en TV zenders er in de stream zitten maar niet de namen erbij vinden. Gewoon een te zwak signaal. Het zou niet horen maar ja wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de hardeschijf herkend hij altijd wel. Trouwens nog wat Edjekroketje: Als ik vanuit EPG een programma wil opnemen en wil selecteren moet ik wel soms 3 tot 5 x op de record knop drukken alvorens hij dat selecteert. Tegelijk hoor ik de hardeschijf op gang komen (soort zoemend geluid) en dan pakt hij hem. Alsof dat eerst opgestart moet worden. Daarop reageert de Topfield sloom.

 

Misschien weet jij dit ook:

 

Groningen en Smilde (kanaal 33!) gebruiken hetzelfde kanaal. Mijn vraag daarop is: Waarom gebruikt Digitenne niet gewoon door heel Nederland dezelfde kanalen. 1. dat zou ruimte besparking opleveren en tweede je kunt veel meer zenders kwijt!

 

Even iets anders: In het analoge tijdperk: Toen kwam TV Noord aanzetten op kanaal 36. Laat kanaal 36 nu net het VIDEO kanaal zijn. Volgens het Agentschap Telecom was in Groningen geen andere kanaal meer vrij in de provincie Groningen. Volgens mij is dat gelogen omdat ik nu ook andere kanalen in Groningen in gebruik zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Nee de hardeschijf herkend hij altijd wel. Trouwens nog wat Edjekroketje: Als ik vanuit EPG een programma wil opnemen en wil selecteren moet ik wel soms 3 tot 5 x op de record knop drukken alvorens hij dat selecteert. Tegelijk hoor ik de hardeschijf op gang komen (soort zoemend geluid) en dan pakt hij hem. Alsof dat eerst opgestart moet worden. Daarop reageert de Topfield sloom.
Ik denk dat hij pas reageert als de harde schijf opgang is gekomen.
Die gaat na (volgens mij) 10 minuten standby als je in het menu zit. Standaard zou die altijd moeten draaien tenzij je de Timeshift functie hebt uitgezet. Hierbij gaat de harde schijf aan als je de PVR aan zet en gaat deze na 10 min weer uit. Zodra je iets oproept waarbij de harde schijf nodig is of je bijvoorbeeld op de pauzeknop drukt dan gaat de harde schijf weer draaien.(menu, systeeminstellingen, tijdverschuiving)
Origineel bericht van: rolandroland

Misschien weet jij dit ook:
Groningen en Smilde (kanaal 33!) gebruiken hetzelfde kanaal. Mijn vraag daarop is: Waarom gebruikt Digitenne niet gewoon door heel Nederland dezelfde kanalen. 1. dat zou ruimte besparking opleveren en tweede je kunt
Dit zijn internationale afspraken. Tevens zit het in het DVB-T systeem opgesloten dat je niet zenders ver van elkaar af kunt gebruiken. Normaal moeten bij een ontvanger alle zenders binnen de Guard interval binnenkomen. De GI is in het geval van Digitenne 1/4 van de symbool tijd en is 224µs. De signalen van de zenders verplaatsen zich met de snelheid van het licht en dat is ongeveer 1km per 3 µs. Bij zenders die dus meer dan 75km uit elkaar staan gaat het dus fout. De zender die buiten de Guard Interval valt gaat nu werken als een stoorzender. Normaal zijn deze signalen van veraf gelegen zenders zwak, maar een aantal dagen per jaar zijn er condities. Het zou dan mogelijk kunnen zijn dat je in dit geval gewoon die paar dagen geen TV meer kunt kijken.

Een netwerk met meerdere zenders op dezelfde frequentie noemen we een SFN (Single Frequency Network). Beruchte SFN's zijn onder andere tussen Enschede en Lelystad en het regiokanaal van Noord-Holland tussen Hilversum en Den-Burg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg interessant Ed! Zou mooi zijn dat meer informatie op een website zou staan!!!! Voor de expert. Het klopt dat ik time shift uit heb staan. Als ik pauze || in toets dan neemt hij het wel op. Als ik Time Shift aan zou laten, denk ik dat dit meer je hardeschijf slijt en het meer stroom kost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...