Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een Thompson speedtouch router/modem 530 V6, nu wil ik er een wifi router aanhangen de Netgear WNR2000, omdat ik een verbinding met iemand samen wil delen. Alleen werkt het voor geen meter, de netgear ziet wel de speedtouch, maar krijg geen internet verbinding, zowel draadloos als met een vaste R45 kabel. Zelf ben ik een nitwit op dit gebied, maar iemand anders is er ruim 2 uur mee bezig geweest maar zonder resultaat. Zowel via de installatie CD als ingelogd via Netgear en manuel. Kan het zo zijn dat die 2 niet met elkaar overweg kunnen ?? Alle mogelijke instellingen zijn ingegeven. Is het een alternatief om mijn Thompson te vervangen door een hele nieuwe Wifi/router/modem of geeft dat ook problemen.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Hang die Netgear eens aan de lan poorten van beide, dus een kabel van de lanpoort van de speedtouch naar een lanpoort van de netgear, niet aan de wanpoort. Zet de netgear op dhcp. Probeer dan eens te pingen naar de dns van de speedtouch.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

Geplaatst:

@ Oldereast, vandaag nogmaal geprobeerd volgens jouw idee, maar geen resultaat. Ook gepingt maar de speedtouch wordt niet gezien.

De laptop ziet wel de netgear met voldoende signaal maar heeft geen internet verbing ook niet via de R45 aansluiting.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Kun je met de laptop in de configuratie komen van die netgear?

meestal is dat 192.168.1.1 met als login "admin" en pass "password"

Wat voor ip range heeft je speedtouch?

Geplaatst:

Om in de confi te komen van de netgear is geen probleem.

Ik heb in de speedtouch gekeken en kan niet vinden waar de IP range staat. Ik zie wel een IP nummer staan beginnende met 85. en dan al dan niet met /32 er achter. Als ik dat nummer als http:// intik kom ik in mijn speedtouch. Dus als ik dat komplete nummer geef, weet ik eigenlijk niet of iemand anders ook in mijn speedtouch kan komen, en daar de boel even voor de grap lekker gaat veranderen.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Zitten beiden niet met dezelfde ip range?

192.168.1.x

Indien ja één van de twee aanpassen naar bijvoorbeeld 10.0.0.x

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Als je de lap aansluit op je speedtouch en je gaat naar start --> uitvoeren --> cmd (intikken) dan kom je in een dos scherm. Tik nu ipconfig /all in. Nu zie je het ip adres wat je lap krijgt van de speedtouch. Ook zie je de gateway staan. Daarmee kom je in de speedtouch. Als de ip range 10.0.0.xxx is moet je de netgear ook in die range zetten en je geeft de netgear als eigen adres bijvoorbeeld 10.0.0.253. Ik ga ervan uit dat speedtouch zelf op 10.0.0.254 zit.

Geplaatst:

Heren bedankt voor uw antwoord, ik ga er morgen weer even mee verder samen met iemand die geen nitwit is op dit gebied. Maar tot nu toe is hij er ook niet uitgekomen.

Verder hou ik jullie natuurlijk op de hoogte, zoals het hoort op dit forum.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Je hebt gelijk Oldereast, de beide routers moeten in dezelfde range staan.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Hè hè het werkt eindelijk; Puch en Oldereast hartelijk bedankt voor de informatie, alleen was ik er zeker nooit uitgekomen. De laatste 3 cijfers van de IP range van de speedtouch waren 132, en die van de netgear 130, deze op 133 gezet, en jawel alles werkt.

Het bier staat hier koud :), dus als jullie in de buurt zijn hoor ik het wel.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Mooi dat het werkt.

Origineel bericht van: D.Quijote

Het bier staat hier koud :), dus als jullie in de buurt zijn hoor ik het wel.

Citaat:
Uit: Marbella Spanje

Ik spring nu in de auto, binnen een 20-tal uurtjes ben ik er :D :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen