Ga naar inhoud


Hemweg aan, IJmast uit


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Nou..het lijkt wel alsof Digitenne/KPN een mast in iedere straat in NL pleuren. :D :D

Ik was 2 weken geleden nog in NL en het valt mij wel op hoeveel van die masten er overal staan.

En nòg heb ik een dakantenne nodig voor goede ontvangst, dus het is ook wel nodig!

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Het is volgens mij alwel bekend, maar anders als in het buitenland in het netwerk in NL opgezet voor binnenshuis ontvangst. Dit is maar (goed, gegarandeerd) mogelijk tot ongeveer 10km rondom de mast. Dit wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door verzwakking van het signaal door de ether.

Daarom zitten er ook veel relatief zwakke masten bij. In het buitenland staan er minder masten, maar die er staan zijn vaak wel hoger en/of hebben meer vermogen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Voor dichtbij ontvangst helpt hoger ook niet en sterker ook niet echt veel. Als je de stad al bedekt, dan krijg je er alleen wat plattelandskijkers bij. Niet commercieel interessant lijkt mij wink

Inderdaad. Ik woon volgens KPN dan ook op het platteland. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Voor dichtbij ontvangst helpt hoger ook niet en sterker ook niet echt veel. Als je de stad al bedekt, dan krijg je er alleen wat plattelandskijkers bij. Niet commercieel interessant lijkt mij wink

Inderdaad. Ik woon volgens KPN dan ook op het platteland. laugh



En jij hebt nog geluk......

Jouw woonplaats ligt nog in een -volgens de kaart van de postcodecheck van KPN- groen gedeelte.
Het kan altijd erger, Een grote gemeente als Emmen (115.000 inwoners) ligt helemaal buiten het ontvangstgebied.

http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm




Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Voor dichtbij ontvangst helpt hoger ook niet en sterker ook niet echt veel. Als je de stad al bedekt, dan krijg je er alleen wat plattelandskijkers bij. Niet commercieel interessant lijkt mij wink

Inderdaad. Ik woon volgens KPN dan ook op het platteland. laugh



En jij hebt nog geluk......

Jouw woonplaats ligt nog in een -volgens de kaart van de postcodecheck van KPN- groen gedeelte.
Het kan altijd erger, Een grote gemeente als Emmen (115.000 inwoners) ligt helemaal buiten het ontvangstgebied.

http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm






Krijg ook de melding: "Helaas, Digitenne van KPN is nog niet beschikbaar ". Van de Schotels die hier verdwenen zijn zijn er allemaal Digitenne's in plaats gekomen (dorpje 234 woningen). Smilde komt hier net zo hard binnen als Groningen (Exact allebei op 26 km afstand)

Voordeel: Heb zowel TV-Drenthe/Radio als TV-Noord/Radio.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...