Ga naar inhoud


Radio Continu en Omrop Fryslân


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ik was bij iemand op visite en die woont op 8 hoog. En het appartement richting 't oosten. Als je dan probeert af te stemmen op Omrop Frysân hoor je het met gekraak. Radio Continu die haar zender nota bene gericht heeft naar het westen hoor je er dan wat door heen. Dat komt omdat de 92.4MHz in verhouding sterker wordt dan het signaal van 92.2MHz. In Kollum is het helemaal al erg. Volgens het Agentschap Telecom behoort de 92.2MHz gewoon vanaf Smilde uitgezonden te worden en dan zijn er geen problemen. Wat ook nog eens het geval is dat de 92.2MHz niet gericht mag worden naar het zuid oosten. Dit omdat het anders een Duitse zender zou gaan storen!

 

In andere forum heb ik het weleens onder aandacht gebracht. Wat ik niet begrijp is dat dit zo maar kan. In de wet is volgens mij geregeld dat de regionale omroep zelf verantwoordelijk voor is voor de dekking. Ik vind eigenlijk dat dit gescheiden moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Radio Continu zit hier in Tweede Exloërmond, 10 km hiervandaan. Onlangs zaten ze voor Emmen ook nog eens op 107,00 Mhz.

 

Staat me iets bij dat ze in Den Helder ook met een frequentie bezig waren, ivm meer dekking. Weet niet of dat ooit doorgang heeft gevonden, maar zou wel een verklaring zijn dat ie botst met Omrop Fryslân.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Ik was bij iemand op visite en die woont op 8 hoog. En het appartement richting 't oosten. Als je dan probeert af te stemmen op Omrop Frysân hoor je het met gekraak. Radio Continu die haar zender nota bene gericht heeft naar het westen hoor je er dan wat door heen. Dat komt omdat de 92.4MHz in verhouding sterker wordt dan het signaal van 92.2MHz. In Kollum is het helemaal al erg. Volgens het Agentschap Telecom behoort de 92.2MHz gewoon vanaf Smilde uitgezonden te worden en dan zijn er geen problemen. Wat ook nog eens het geval is dat de 92.2MHz niet gericht mag worden naar het zuid oosten. Dit omdat het anders een Duitse zender zou gaan storen!

In andere forum heb ik het weleens onder aandacht gebracht. Wat ik niet begrijp is dat dit zo maar kan. In de wet is volgens mij geregeld dat de regionale omroep zelf verantwoordelijk voor is voor de dekking. Ik vind eigenlijk dat dit gescheiden moet zijn.


Via dat andere forum weet je ook dat het omrop fryslan is/was die zo koppig was en het niet kon hebben dat ze werden uitgezonden vanaf Smilde.

Als ze er inderdaad voor kiezen om dan de zender maar naar Irnsum(uit m'n hoofd) te verplaatsen dan geen gezeur dat de oostkant van Frysland problemen krijgt door een zender uit Groningen(zender Continu staat in Groningen en Dedemsvaart, studio zit in 2e exloermond)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk hoor maar hiermee hoop ik via dit forum dit ook bekend te maken en dat eindelijk de Friese omroep dit toe geeft. Ik zou het sportief vinden van Omrop Fryslân dat ze dan steunzenders in gaan zetten daar waar het signaal te kort schiet. Op Schiermonnikoog is het ook al niet al te best. Omrop Fryslân gaf mij de tip om dan maar Digitenne op de radio aan te sluiten. Maar dat is geen oplossing, ook via de FM moet er een behoorlijk goede ontvangst zijn. In 2003 had ik gezegd dat Radio Continu beter via de 92.5MHz kon gaan uitzenden. Maar na een paar jaar ging Duitsland met de 92.5MHz er vandoor in Papendrecht dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steunzenders?? Als ik ze vanuit richting Zwolle tot voorbij Hoogeveen keihard via mijn autoradio binnenkrijg moeten ze met hun zender in Friesland toch Friesland kunnen bereiken.

 

En dan krijg ik RTV Noord, RTV Oost en Radio Gelderland ook nog op de autoradio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een autoradio ontvangt beter dan een tuner thuis. Dit komt mogelijk omdat de auto zelf ook als een soort antenne functioneert. In Appelscha heb je zo een sterke druk van de 91.8MHz Radio 1 (Smilde) dat Radio 1 daar niet optimaal te krijgen is.

 

In Irnsum zelf drukt Omrop Fryslân het Radio 1 signaal weg! Om die reden heeft Radio 1 ook een steunzender in Irnsum staan en wel op de 104.3MHz.

 

Zie ook www.radio-tv-nederland.nl of www.radio.nl/fmtv

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...