CB1 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Hoi allemaal. Ik heb hier een Samsung projectie tv staan. Ik heb deze al eens eerder gerepareerd (2x stk) en dat was in orde. Nu heb ik alweer problemen en dacht pf alweer de stk`s? Nu heb ik deze vervangen maar het probleem blijft. Na veel zoekwerk (ik zag bij automatisch focussen dat de rode kleur de lijn niet heen en weer senst over de sensoren dus dit werkte niet) kwam ik er achter dat in het slangetje dat van deze lens afkwam vol stond met een soort olie. Bij de groene en blauwe kleur was dit niet het geval dus ik denk dat hier wat lek is. Kan ik hier wat aan doen of is het einde verhaal. Gr Cb1
columbo Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Ik denk dat je ermee naar de garage moet als hij olie lekt.Zal wel een of ander hydrolies systeem zijn Voor de Convergentie of zo.
CB1 Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Ja ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de rode lijn gewoon stil blijft staan op het scherm ipv. heen en weer sensen langs de sensoren op het scherm. Heb ook geen idee of dit te repareren is. Gr Cb1
columbo Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Je zult eerst een vergelijking moeten maken wat die andere 2 lampen doen/hoe ze werken ,dan kun je pas zeggen dit of dat werkt niet.(heen en weer sensen???wat is dat? no sense>maakt/heeft geen zin,no sense of humor etc.
satmate Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 dit mischien? Je hebt een samsung projectie tv met 3 projectie buizen(rgb), uit 1 ® lekt er een olieachtige substantie,en projecteert niet meer goed? Dan kan het zijn dat er "glycol" uit lekt,dit zit in het filter voor de buis.Als het glycol weg is,klopt het brandpunt (scherpstelling) ook niet meer,die kan dus niet meer goed projecteren. Dit kun je evt zelf verhelpen,is wel een hele klus.., anders de buis vervangen (uit een oude proj. tv?,zolang je maar het zelfde type buis hebt,er zijn er niet zoveel) info kun je oa vinden in forums over (crt/rgb)beamers en hometheatre. succes
Hellum Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Ook ik heb zo'n tv staan, alleen heb ik een probleem met de blauwe kleur, waar rood en groen gewoon goed zijn, zit blauw er zo'n 4 centimeter vanaf. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Steve Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 dit is een mengseltje van glycerine en ethylene glycol verkrijgbaar bij o.a. philips best nr is 4822.418.40591 (de ptv schema`s van samsung staan op de server)
Steve Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 http://www.*************************/product/TECHSPRAY-1915-16SQ-/20-4275
Steve Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 dan maar zo http://www.ehow.com/about_5894189_types-cool-projection-tv-tube.html
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen