DINGES Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Hallo, in welke map moet deze script en wat moet er nog meer gebeuren ben ook naar benieuwd en in welke volg orde. Alvast bedankt.
labyrint Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 hallo Dinges Het maakt niet uit in welke map jij het script zet als het pad maar overeen komt in de conjob. Ook is het van belang dat het pad en de benaming van de zaken overeen komen zoals jij ze op jou server hebt staan. Op bovestaand scriptje staat CCcam in /var/bin/ en heet CCcam.x86 Als bij jouw CCcam op een andere plaats staat, en de benaming anders is, zal jij dit aan moeten passen in het script. Even over het scriptje, moet deze niet eindigen op exit vi exit Ik zit even op een andere locatie en kan niet bij mijn scriptjes. Als ik morgen tijd heb zal ik de mijne even plaatsen. Ik heb er een regel in staan zodat er ook een logfile aangemaakt wordt zodat jij achteraf kan kijken hoe vaak cccam gestart is. Het is gewoon een scriptje zoeken op het www en aanpassen naar wens. Dan is het zaak van veel testen om te zien of het werkt. Je kan dit doen zoals hioerboven uitgelgd wordt met ./scriptnaam Als het werkt maak jij in crontab -e een regel zoadt het automatisch op gezette tijden gebeurd. labyrint.
labyrint Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Bij deze een scriptje dat controleerd of cccam nog draait. In dit scriptje staat CCCam.x86 in /usr/local/bin/ en is hermoemd naar cccam Het scriptje staat bij mij in /var/script/ De logfile komt in /var/script/backup/ als CCcam_check.txt Open het scriptje even om te kijken hoe het is opgebouwd. Even de file .txt veranderen in .sh Anders kon ik hem niet toevoegen. Suc6 CCcam_check.txt
bigm Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 ik gebuik dit scriptje #!/bin/sh CHECKNAME="test.txt" IP="127.0.0.1" PORT="16000" echo info|nc $IP $PORT >>/tmp/$CHECKNAME set $(ls -s /tmp/$CHECKNAME) if [ "$1" = "0" ]; then echo "CCcam is not running, Restarting..." /bin/cccam restart else echo "CCcam is running" fi rm /tmp/$CHECKNAME exit werkt ook wel lekker, kijkt of je webpagina nog werkt, zoniet..... met dank aan een maat van mij mvg Michiel wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
bigm Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 ohja.... dit scriptje staat bij mij in /bin CAODMNAME="CCcam Server" # end # This method starts CCcam start_cam () { /emu/cccam/CCcam.x86_64 & sleep 2 } # This method stops CCcam stop_cam () { pkill CCcam.x86 } case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" start_cam ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" stop_cam ;; restart) echo "Restaring $CAMNAME" stop_cam start_cam ;; *) "$0" stop exit 1 ;; esac exit 0 mvg michiel wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
bigm Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 en voor de luie mensen is misschien wel makkelijker: Archive.zip wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen