Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Geen geluid op enkele HD-kanalen.


ton1

Aanbevolen berichten

[Mijn eerste vraag!]

Krijg geen geluid op enkele HD-kanalen.

Dat zijn:RTL7,Discov,NGC,ZDF,Brava,Arte(alle alleen het HD-kanaal.

Wat ik geprobeerd heb: opnieuw fastscan,(met SD en HD, opslaan op de tweede tuner, of niet).

Soms wisselt het : zo was er aanvankelijk ook geen geluid op Eurosport HD, sinds gisteren weer wel;idem RTL5 HD en ARD HD.

De kaart is in orde (gecontroleerd op andere Rebox 9000HD-PVR.)

[Nieuwe Panasonic-tv plasma P42G20ES.]

Iemand suggesties? Dank al vast !

ton-1.

Rebox RE9000HD PVR

FW FS v1.08.26

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Dank je sathopper, ik heb voorbije dagen eea. uitgeprobeerd:

1) scartkabel aangesloten:dit maakte geen verschil: geen geluid op de genoemde zenders;

2) mijn aangesloten Denon ingeschakeld: uit die speakers kwam wel geluid!- zowel digitaal als analoog; maar geen geluid via de TV.

3) vandaag nog eens opnieuw fastscan,opgestart, geen resultaat;

4) interessant: als ik (vlak na de fastscan) (alleen bij) ARD-hd pak, komt er een kort

knisperend scherp geluidje, en komt er daarna geluid, niet bij de andere genoemde zenders;ga ik vervolgens naar ZDF-hd ==> geen geluid(uiteraard);

en: als ik dan terug ga naar ARD-hd is ook daar geen geluid meer.

 

Zou het aan de TV liggen? Suggesties van lotgenoten?

Nootje: Ik praat alleen maar over die enkele HD-zenders.

Rebox RE9000HD PVR

FW FS v1.08.26

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je in het A/V uitgang instellingen menu:

 

HDMI Dolby Digitaal aan staan?

Dolby Digital Default op aan?

 

Heb je op je TV ook de HDMI Dolby geactiveerd?

 

Probeer eens een andere HDMI kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die instellingen op Rebox en TV staan goed.

Een andere HDMI-kabel ga ik zeker proberen (maar mijn kabel is 8 meter lang, dus moet ik even de Rebox loskoppelen van de AV en kan dan de kortere standaardkabel proberen).

Iets anders :op een ander forum gelezen over de zgn.PILOT-functie,

zie http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=9859

(vergeet pag. 2 niet!);of dat bij de Rebox van belang is(het "andere"forum betrof een TF=Topfield) gaan we zien.

Bedankt ceesv en remo voor het meedenken.

Jullie horen dus nog van mij. En: verdere suggesties welkom!

Rebox RE9000HD PVR

FW FS v1.08.26

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de "Pilot" niet goed hebt staan, heb je helemaal geen ontvangst op de desbetreffende transponder.

 

8 meter HDMI kabel is vrij lang, dan gaat de kwaliteit van zo'n kabel behoorlijk meeetellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dag Ton-1,

 

het klinkt alsof je het zelfde probleem als ik heb. Waar ik per toeval achter kwam is, dat als je op 1 van de HD zenders zit waar je geen geluid bij hebt, zoals zdf hd of anixe hd ik de playlist (\HDD) er bij pak en vervolgens 1 of 2 keer scroll in de lijst. Vervolgens heb ik het geluid bij de zender beschikbaar.

Ik gebruik momenteel fw 1.08.1 van 26 maart 2010.

Het zelfde doe ik ook als ik bij van de betroffen zender een opname heb opgenomen op HDD dan tijdens het afspelen nog eens op de playlist functie druk en scroll door de lijst soms is ook dan 1x of 2x cursor verplaatsen voldoen. Tja work-around maar ondanks dat ik dit al eens gemeld heb is dit helaas nog niet bij rebox opgepakt.

Heb zelf het vermoeden, hoewel ik geen kennis van de audio sporen heb zoals enkele van de eerdere reactie's hierboven, dat de oplossing in de softwarematige ondersteuning van de aangesproken codecs gezocht moet worden. Maar goed dat laatste voor wat het waard is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eureka!, dit is te gek, maar het werkt! Dank OldGrey!

Was nog steeds bezig met de tips van remo en ceesv , waarmee geluid op enkele HD-zenders kwam, maar niet op alle.

[inmiddels updated naar .26]

Rebox RE9000HD PVR

FW FS v1.08.26

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Beste mede gebruikers,

Ik heb de Rebox RE-9000HD PVR met software v1.08.26;

Nu ik de HD zenders er bij heb zijn de volgende problemen onstaan.

Geen geluid meer bij enkele HD zenders:

RTL 5 HD

RTL 7 HD

MTVNL HD

Discovery HD

NGC HD

Alle andere zenders geen probleem met het geluid.

Met de gele knop de instellingen wijzigen help niet.

Wie helpt mij wel?

Mvrgr Unica

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum en ik zie dat jij dezelfde vraag ook al op een van de andere fora hebt gesteld.

 

Hoe heb jij de Audio aangesloten?

Via HDMI rechtstreeks op je TV of via glas op een Home Cinema Set?

 

Wellicht is het ook handig om eerst de nieuwe software versie 1.08.44 te installeren en dan te kijken of het probleem nog steeds aanwezig is.

 

Verder zou ik willen adviseren om een FastScan met optie HD uit te voeren en dan kijken of het probleem blijft.

 

Overigens heb ik nog niets over een dergelijk geluidsprobleem vernomen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de nieuwe software 44 er eens op. Doe een reset. zet de ontvanger helemaal uit met knop achterop. Even wachten, aan doen en dan de kanalen opnieuw inlezen met CD fastscan, neem alleen de HD kanalen. Dan kijken wat er gebeurt.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft het zeker mee te maken want deze zenders hebben de afgelopen tijd nogal veranderingen in o.a. de PID`s ondergaan.

Daarom heb ik ook geadviseerd om eerst een FastScan uit te voeren en te kijken of het probleem daarmee is opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen,Dutch en Alfons

De nieuwe firmware NL_2VRBEURL1W_RE_9000HDPVR.v1.08.44 staat er op.

Fabrieksreset en de box helemaal uit en weer aan gezet.

Fastscan uitgevoerd en nog geen geluid op de eerder aangegeven zenders.

Ik heb nu ook weer alle zenders verwijderd en opnieuw een fastscan uitgevoerd, nog geen geluid op de eerder aangegeven zender

 

Ik hoor graag van jullie

Mvrgr

Unica

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...