Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Geen geluid op enkele HD-kanalen.


ton1

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vertel eerst eens, hoe en waarop je de Rebox aangesloten hebt.

Om geluid weer te geven zijn er 2 componenten actief.

De Rebox als gever, en je geluidsweergever als ontvanger.

 

Wanneer je Rebox geconfigureerd staat om op Dolby 5.1 zenders ook die geluids sporen weer te geven, maar je monitor/audio installatie is daar niet geschikt voor of is niet goed ingesteld, zal je geen geluid gaan horen.

 

Dus nogmaals, hoe lopen de audio verbindingen, en waar moet het geluid uitkomen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ceesv
Vertel eerst eens, hoe en waarop je de Rebox aangesloten hebt.

Dezelfde vraag had ik hierboven ook al aan hem gesteld maar daar heeft de TS nog niet op geantwoord.
In een ander forum heeft de TS ook dezelfde vraag gesteld en ook daar werd gevraagd hoe hij de Audio heeft aangesloten.
Zie hieronder het door hem gegeven antwoord en ik zie met deze configuratie geen enkel probleem tenzij de Onkyo op de een of andere manier problemen heeft met het vanuit de Rebox afkomstige Dolby signaal.


De Rebox gaat met de HDMI kabel naar mijn Onkyo 3007, net zoals alle losse componenten.
En dan 1 HDMI kabel naar de HD TV.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had dat al gezien Jürgen, en aangezien er geen antwoord kwam heb ik de vraag nog een keer neergelegd.

Heeft hij nu geen geluid op zijn Onkyo, of op zijn HD TV?

 

Daarnaast zal hij op de Rebox HDMI audio uit moeten inschakelen, en op de Onkyo zal je in de setup ook het juiste geluids systeem moeten selecteren, anders hoor je niets.

 

Daarnaast kan je met de gele geluidstoets op de afstandsbediening eventueel nog het juiste geluidsspoor selecteren.

 

 

Kortom mogelijkheden genoeg, om geen geluid te kunnen weergeven. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen en Ceesv,

Ik heb inderdaad de Rebox recht streeks aangesloten met een HDMI kabel op mijn Onkyo 3007, net zoals de andere componenten.

Dan gaat er een HDMI kabel van de Onkyo naar de HD TV.

Ook de TV geeft bij de aangegeven zenders geen geluid.

De Rebox heb ik in div. standen uitgeprobeerd o.a. A/V uitgang instellen - HDMI aan en of uit in combinatie met Dplby Digital Default aan en of uit.

Normaal gesproken zoekt de Onkyo de beste instelling van het aan geboden geluid, ook deze heb ik met de hand alle instellingen gegeven die er op staan.

Ik heb alle instellingen van de Rebox op mono gehad en ook van de Onkyo op mono maar het mag niet baten.

Ik hoor graag van jullie, Bedankt Jurgen en Ceesv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unica

Ook de TV geeft bij de aangegeven zenders geen geluid.

Kun je nog even vertellen hoe je het bovenstaande hebt getest?
Heb je hierbij de Onkyo buitengesloten en de Rebox rechtstreeks via de HDMI op de TV aangesloten?

Als op de Onkyo een S/PDIF aansluiting zit kun je misschien eens proberen of de aansluiting via een Toslink (glas)kabel wel geluid geeft want zo heb ik mijn RE-9000 op mijn Sony DAV HCS aangesloten en dat functioneert uitstekend.

Ik ben benieuwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb mijn Rebox via HDMI op mijn Panasonic scherm aangesloten, en heb daarmee probleemloze geluids weergave.

 

Via een TOSLINK kabel heb ik Dolby 5.1 weergave op mijn SONY receiver.

 

Je moet alleen even opletten, welk geluid je selecteert op je Rebox wanneer er geen geluid is.

Hiervoor het gele luidspreker toetsje op je afstandsbediening drukken, en het juiste geluidskanaal selecteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geluid van de TV omhoog gezet, hij geeft dan bij de aangegeven HD zenders ook geen geluid.

Alle andere HD zenders geven wel geluid via de TV.

De Onkyo heb ik nog niet buiten gesloten en de Robox rechtstreeks via een HDMI kabel uitgeprobeerd.Op de Onkyo zit een S/PDIF aansluiting, ik ga via de Toslink het een en ander uit proberen.

Bedankt weer voor alle moeite die jullie voor mij over hebben

Mvrgr Unica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Unica,

Word het zolangzamerhand niet eens tijd dat je met je ontvanger terug gaat naar je leverancier?
Als je álles al hebt geprobeerd, zou er een probleem kúnnen zijn met je box.


Ik wil er eerst zelf nog wat tijd insteken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de vraag bij Rebox gesteld.

 

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb de Rebox RE-9000HD PVR met software NL_2VRBEURL1W_RE_9000HDPVR.v1.08.44

Nu ik de HD zenders er bij heb zijn de volgende problemen onstaan.

Geen geluid meer bij enkele HD zenders:

RTL 5 HD

RTL 7 HD

Discovery HD

NGC HD

Alle andere zenders geen probleem met het geluid.

Op 3 forums probeer ik samen met medegebruikers het pobleem op te lossen, maar wij komen er niet uit.

http://www.***geen-reclame***-forum.nl/rebox/geen-geluid-7434.htm

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1852962/1

http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=11927

Mijn naam op de forums zijn unica.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medegebruikers en helpers van af de eerste ronde.

 

HET PROBLEEM IS OPGELOST VIA WILLEM 1952

 

nadat ik de smartcard in een CI slot van de Rebox had gedaan (met de chip naar beneden) had ik wel geluid. Het probleem was dus dat de smartcard in een Matrix Cam zat in één van de CAM sleuven aan de rechterkant.

 

Allen hartelijk dank voor alle moeite en inspanningen

Met vriendelijke groeten Unica

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kom daar maar eens op.

 

Bedankt voor het posten van de oplossing, daar kunnen anderen hun voordeel mee doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was overigens ook handig geweest als Unica in zijn 1e bericht had vermeld dat hij een CAM gebruikt i.p.v. de gebruikelijke toegepaste interne kaartlezer.

Dan was er ook garandeert iemand op dit idee gekomen.

 

Hier zie je maar weer hoe belangrijk het is om relevante informatie te verstrekken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het was overigens ook handig geweest als Unica in zijn 1e bericht had vermeld dat hij een CAM gebruikt i.p.v. de gebruikelijke toegepaste interne kaartlezer.
Dan was er ook garandeert iemand op dit idee gekomen.

Hier zie je maar weer hoe belangrijk het is om relevante informatie te verstrekken.


Het was inderdaad handig geweest als ik dat in mijn 1e bericht had vermeld.
Maar als leek (7 berichten) op het gebied van sateliet ontvangers moet je ergens mee beginnen, en denk dan echt niet aan een de smartcard in een Matrix Cam zit in één van de CAM sleuven aan de rechterkant, die in het CI slot van de Rebox kan plaatsen.
Jurgen met 2668 berichten, had jij hier ook nog nooit over gehoord?

Mvrgr unica
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen kritiek maar meer een verwijzing naar het feit hoe belangrijk het verstrekken van relevante informatie is.

Over dit specifieke geval had ik ook nog niet eerder iets gelezen / gehoord maar als ik gelezen zou hebben dat jij de smartkaart in een Matrix CAM had geplaatst had ik gegarandeerd geadviseerd om de smartkaart in de interne kaartlezer te plaatsen.

Maar je hebt gelijk, achteraf is het altijd gemakkelijk praten.

 

Geniet verder van het mooie geluid van de HD zenders,

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...