Bossie Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Hoi, Ik wil een hd ontvanger aanschaffen. Nu heb ik philips 6072 op tv's gekoppeld. Deze wil ik naar de slaapkamer verplaatsen en voorzien van een 2e canaldigitaal pasje en dan wil ik in de huiskamer een nieuwe HD ontvanger plaatsen. Veder wilde ik eigenlijk een hdd recorder kopen, maar ben er achter gekomen dat deze ook incombinatie met ontvanger te koop is, dus dat lijkt mij wel een makkelijke oplossing. Dan wil ik eigenlijk ook de optie dat je kan opnemen en tergelijk een andere zender kunt kijken. Dus mijn vraag is eigenlijk welke is in jullie ogen de beste ontvanger voor mij. Als ik voor de optie van opnemen en kijken ga moet ik ook een andere lnb hebben, heb nu een duo lnb met 2 aansluitingen op een Triax 78 cm, welke lnb adviseren jullie? want als ik toch een nieuwe aanschaf moet het ook een goeie zijn. de quad duo lnb is eigenlijk ontwikkeld voor de 60 cm schotel, werkt deze ook op de 78 cm? 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Tonskidutch Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 je zult wel een en ander vooraf daarover gelezen hebben huidige stand van zaken is er komen steeds meer en nieuwe digitale satelliet receivers met DVB-S2 en ingebouwde PVR functie erbij (bij wat we al kenden aan receivers) het ligt vooral aan overige comfort en extra functionaliteiten wat in die zin aardig is voor jou t.o.v. je budget let ook altijd op je budget wat mag//wil je der aan uitgeven. wensen een twin tuner met 2x dvb-s2 een pvr functie (dus HDD die gebruikt wordt voor opnemen en afspelen) een canaldigitaal smartcard moet werken (via extra CI of per ingebouwde CAM met of zonder softcam) de schotel die je hebt en die nieuwe quad zal zeker werken... maar kijk ook even op het schotel subforum van sat4all inzake de LNB zoek ook zelf eens op de prijzen (hier geen reclame plaatsen) en kijk of je budget past bij die wensen een degelijke twin-tuner+pvr zal toch snel zo tegen of ruim over de 300 euro starten ciao Busy Line Rose Murphy
Bossie Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 ik heb mijn eigen al in gelezen heb er een paar uitgezocht. ik dacht aan een van deze 2: -SAB Ultimedia 8000HD -Rebox 8000 of 9000 Weet niet of dit 2 goeie ontvangers zijn? Bij rebox 8000 moet een externe hdd aan, maakt het iets uit wat voor soort hdd hier aan komt? En eigenlijk wil de ontvanger in kastje zetten (staat mijn huidige nu ook) geeft dit problemen. (heb 2 kids (1 en 2 jaar) rond lopen die graag overal aan komen) 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Tonskidutch Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 bèh kids gadvermiljaar kan kloppen dat die rebox qua prijs en mogelijkheden je wensen vervuld de 9000 zou dan wel de voorkeur hebben maar sab en rebox die je noemt zijn oudere modellen AL langer op de markt (met veel pogingen ze gaande te houden of foutjes weg te strijken middels updates) dan zou ik iets verder kijken. ciao Busy Line Rose Murphy
Bossie Geplaatst: 2 juni 2010 Auteur Geplaatst: 2 juni 2010 Welke had jij dan in gedachte max 600 euro wil ik eigenlijk uitgeven aan de ontvanger. Het belangrijkste is dat hij goed beeld en geluid geeft. Of is het dan verstandiger om een losse ontvanger een losse recorder te kopen? 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 DM8000 ( 900,- maar die is te duur ) VU+ Duo + HDD ( 450,- schitterende box ) AZBox Premium + ook met HDD ( 440,- ook zeer goed zapt alleen wat traag )
Bossie Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Geplaatst: 3 juni 2010 idd de dreambox vind ik eigenlijk te duur. Dus VU+ Duo is een goeie dus, met een goede beeld kwaliteit? Kan daar elke hdd in? Want ik heb hier nog 2 hdd liggen van 500gb (zijn trouwens wel ide, dus zal wel niet passen). 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 een 1TB sata disk kost tegenwoordig nog maar 80 euro met VU+ ben je goed bediend, als twin een gunstige kandidaat. ciao Busy Line Rose Murphy
Bossie Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Geplaatst: 3 juni 2010 zijn hier nog verschillende versie in? En ik had ergens gelezen dat er leveringsproblemen zijn? Zijn deze er nog, want ik wil eigenlijk 11 juni toch wel hd naar het wk kunnen kijken 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 of er voorraad is en/of leveringsproblemen zijn moet je niet hier vragen maar bij de winkels. ciao Busy Line Rose Murphy
exciter Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Als je voor beeldkwaliteit, bedieningsgemakt en bedrijfszekerheid gaat, kan je ook voor de Technisat HDS2+ icm. Aston 1.07 module gaan. Gewoon perfect. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
columbo Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Ja voor al die modules,is om gek van te worden iedere provider een andere.Ik hou het maar op een reciever met softcam<ccCAM.ANDERS BLIJF JE AAN HET WISSELEN.
sevensheaven Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 heb hier een azbox elite hd met youtube speler die echt leuk presteerd,en neem op via een usb 1tb hd 59 euro en deze werkt zeer goed,simpel en ondersteunt cccam.CD kaart leest ie in de cardreader,zonder probleem evenals tvv kaart. kunnen twee tuners in,maar niet twee de zelfde,dus wel bv digitenne erbij,of kabel...das een minpuntje. je hebt zoveel soorten en maten qua ontvanger..mischien handig te weten/zeggen wat het buget is,en moet er cccam mee graaid worden enz enz Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Bossie Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 budget onder 500 euro. cccam moet wel mogelijk zijn. Veder een opname functie en vooral goed beeld en geluids kwaliteit. 1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo 78 cm triax met quad duo lnb
metoo Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 vuduo, mooie twintuner werkt met cccam en dreambox software ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen