Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit al een tijdje te zoeken en te testen hoe ik de zang uit een wav of mp3 file(polyfoon) kan halen, maar lukt niet.

Iemand die dit al geprobeerd heeft?

Ook Audacity heeft die optie maar werkt niet(bij mij)!

Geplaatst:

was dat maar zo eenvoudig...

muziek en zang die via de opname studio's opgenomen wordt staan meestal enkel ter bewerking op gescheiden streams

(vroeger was dat een x-sporen recorder, nu een multi-array aan hdd's)

wordt die voor het eindresultaat samengevoegd, moet je al heel erg professionele apparatuur hebben dergelijke zaken te kunnen filteren

het is eerder helemaal ONmogelijk dan ook maar een beetje, zonder andere stukken van de muziek te beinvloeden

dat is echter enkel in de cia-spionage-film per knopdruk mogelijk met digital audio processing

ik denk dat je zonder originele multi-array of destijds meersporen recording helemaal niets kunt wijzigen.

ciao

er zijn wel benaderingen voor dergelijke technieken...

KLIK pdf

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik heb het lied van MBossato: rood gehoord, en daarna is het bewerkt, en de stem was volledig verdwenen, heb ik gehoord!

Nu vraag ik me wel af hoe dit is gedaan!

Ik kom vroeg of laat die gast nog wel tegen die het gedaan heeft, en dan weet je wat ik zal vragen...

Maar het intresseert me zeer, want ik dacht dat een meerstemmige opname niet te filteren was, maar is toch gedaan...

Aktueel lopen prof en amateur door elkaar, wat vroeger prof was is nu amateur...

Geplaatst:

recent was er een AbbA documentaire op einsPlus

en hoe de geluidingenieur het "volle geluid" van AbbA maakte door verdubbelingen van een geluidspoor, maar ook door enkele sneller of langzamer toe te voegen.

duurde dagen

maar goed, dat wetende, zodra die geluidsporen gemengd zijn moet je al aan de hand van karakteristieke filters en 'templates' het hele frequentie spectrum weer trachten te ontrafelen.

dat kan enkel met heel veel spectrum analyse via software en heel veel tijd

in geluidstudio's hebben ze natuurlijk (ook) die templates van de single tracks die dan zeg maar afgetrokken kunnen worden door sound engineering.

misschien eens naar een open dag in een geluidstudio gaan.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Sommige plugins voor winamp kunnen dit, met een wisselend resultaat. Ook sommige drivers voor geluidskaarten (b.v. voor de audigy2 van Creative) kunnen dit.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is onmogelijk!

Je kunt zang uitsluitend grotendeels, maar zeker niet helemaal verwijderen, als er (bijna) geen effecten zoals chorus en reverb op de stem zitten.

In 99 van de 100 producties zitten er wel diverse effecten op de stem en is het onmogelijk de stem grotendeels te verwijderen. Het stemgeluid met de effecten blijf je gegarandeerd horen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

gemakkelijkste manier is tegenfase

meestal zijn de instrumenten apart rechts en links

de zang komt zowel uit rechts als links en daardoor lijkt het, alsof het uit het midden komt.

Je kunt eventueel een mp3 file binnenhalen in het muziek bewerkprogramma "Cooledit"

dan één van de sporen inverteren en het totaal weer opslaan.

het beste resultaat krijg je als er een MONO signaal van wordt gemaakt

Je kunt natuurlijk ook muziek- of MIDI files bestellen met een kleine vergoeding.

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen