Hoax Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Ik heb wat hulp nodig van de kenners om een goede keuze te maken welke dreambox te kopen Uiteraard heb ik al wat research gedaan maar toch zijn een paar dingen me nog niet helemaal duidelijk en over sommige dingen die mij vanzelfsprekend lijken wil ik toch zeker weten dat ik niet alsnog een miskoop doe. Er zitten grote prijs verschillen in verschillende modellen en ik heb voornamelijk een paar simpele wensen dus ik hoef niet meteen het duurste model te hebben lijkt me. Wat ik wil: 1. Opnames plannen (dagelijks, weekelijks) 2. Opname van gecodeerde kanalen waarbij de opname ongecodeerd achterblijft (heb gelezen dat dit niet op alle modellen kan) 3. Waar ik nu aan gewend ben is opnemen naar usb stick en dan de opnames naar mn pc kopieren maar ik geloof dat de dreamboxen alleen een slome 1.0 poort hebben. Dus hier voor in de plaats wil ik dan een ftp server op de dreambox opzetten 4. Evt opname naar externe HDD? of is alleen intern mogelijk? 5. En de voornaamste reden dat ik een dreambox wil: Card sharing 6. Uiteraard probleemloos ontvangst van canal digitaal pakket 19.2 / 23.5 Instalatie gerelateerde vragen: 7. Twin of single tuner dreambox ben ik nog niet overuit. Namelijk als ik nu mijn huidige LNB vervang voor een andere lnb die waarschijnlijk een andere afmeting heeft, moet ik dan de schotel weer opnieuw uitrichten? ervan uitgaande dat ik tijdens het demonteren/monteren niet de schotel per ongeluk aanstoot. Anders blijf ik er namelijk liever vanaf en ga ik voor een single tuner. 8. Ik heb geen dreamboxen gezien met wifi en nog een internet kabel naar boven trekken is geen optie. Ik heb een oplossing bedacht waarvan ik vermoed dat het te koop moet zijn maar weet niet waar ik precies op moet zoeken: Ik wil een soort van 2e router/expander wireless aansluiten op de main router en de 2e router/expander moet de optie hebben om er een ethernet kabel op aan te kunnen sluiten. Hierdoor kan ik mooi een kastje bij mn dreambox zetten met een paar cm kabel zonder dat ik een hele kabel naar boven moet trekken Alvast bedankt voor jullie hulp
sattv4iedereen Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Origineel bericht van: Hoax Ik heb wat hulp nodig van de kenners om een goede keuze te maken welke dreambox te kopen Uiteraard heb ik al wat research gedaan maar toch zijn een paar dingen me nog niet helemaal duidelijk en over sommige dingen die mij vanzelfsprekend lijken wil ik toch zeker weten dat ik niet alsnog een miskoop doe. Er zitten grote prijs verschillen in verschillende modellen en ik heb voornamelijk een paar simpele wensen dus ik hoef niet meteen het duurste model te hebben lijkt me. Wat ik wil: 1. Opnames plannen (dagelijks, weekelijks)dit is mogelijk met een dreambox dm 600,7000,7020,7025,dm800 en dm 600 2. Opname van gecodeerde kanalen waarbij de opname ongecodeerd achterblijft (heb gelezen dat dit niet op alle modellen kan)Alle dreamboxen nemen het gedecodeerd op 3. Waar ik nu aan gewend ben is opnemen naar usb stick en dan de opnames naar mn pc kopieren maar ik geloof dat de dreamboxen alleen een slome 1.0 poort hebben. Dus hier voor in de plaats wil ik dan een ftp server op de dreambox opzetten.ik weet niet waarom je de usb nodig hebt,misschien voor een usb stick voor meerdere firmware's.anders,gebruik de de ethernet aansluiting,en download je de opname met een ftp programma. 4. Evt opname naar externe HDD? of is alleen intern mogelijk?ik ben hier niet zoveel van op de hoogte,maar ik denk dat de dm800 en dm 8000 dat kan. 5. En de voornaamste reden dat ik een dreambox wil: Card sharingalle dm's,werken met interne cardscharing server,die je ergens plaatst in huis. 6. Uiteraard probleemloos ontvangst van canal digitaal pakket 19.2 / 23.5 Instalatie gerelateerde vragen: 7. Twin of single tuner dreambox ben ik nog niet overuit. Namelijk als ik nu mijn huidige LNB vervang voor een andere lnb die waarschijnlijk een andere afmeting heeft, moet ik dan de schotel weer opnieuw uitrichten? ervan uitgaande dat ik tijdens het demonteren/monteren niet de schotel per ongeluk aanstoot. Anders blijf ik er namelijk liever vanaf en ga ik voor een single tuner. 8. Ik heb geen dreamboxen gezien met wifi en nog een internet kabel naar boven trekken is geen optie. Ik heb een oplossing bedacht waarvan ik vermoed dat het te koop moet zijn maar weet niet waar ik precies op moet zoeken: Ik wil een soort van 2e router/expander wireless aansluiten op de main router en de 2e router/expander moet de optie hebben om er een ethernet kabel op aan te kunnen sluiten. Hierdoor kan ik mooi een kastje bij mn dreambox zetten met een paar cm kabel zonder dat ik een hele kabel naar boven moet trekken de dm8000 heeft een wifi aansluiting.Heb je al gedacht aan een powerline adapter installatie?ik gebruik ook deze oplossing met veel succes. Alvast bedankt voor jullie hulp Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast MiLo Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 "Yes to all" is mijn antwoord. Opnemen naar USB stick kan een dreambox ook. Moet nog even testen met de oude 7025, maar ook dat zou moeten werken, de HD boxen hebben allemaal een 2.0 USB dingetje, maar USB 1.1 is al meer dan snel genoeg. Een FTP (en samba en NFS)server staat er ook al op. Een LNB kun je simpel vervangen, geen technische kennis of uitrichtapparatuur voor nodig. Werp ook eens een blik op de VU+Duo, die draait dezelfde software, en zit ergens tussen de 8000 en 800 in qua features.
stefmac Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Niet onbelangrijk bij de aankoop is toch wel DVB-S2 tuner Daar dat er meer om meer zenders overschakelen. Bij mij staat mijn 7025 nu in de kelder daar bv. discovery science enkel nog in mijn pakket te ontvangen is in DVB-S2 1 belangrijke opmerking is eigenlijk met een dreambox is bijna alles mogelijk maar je moet soms heel lang zoeken. Het is een hobby box. Dreambox 500s-7025-8000hd
Gerard 76 Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Origineel bericht van: Hoax 5. En de voornaamste reden dat ik een dreambox wil: Card sharing Zolang dit binnenshuis blijft is het hier OK. Discussies over cardsharing vanaf een server buitenshuis (WAN-sharing) zijn streng verboden hier.
Hoax Geplaatst: 3 juni 2010 Auteur Geplaatst: 3 juni 2010 Card sharing was idd bedoeld voor thuis voor op mn eigen pc. Origineel bericht van: stefmac Niet onbelangrijk bij de aankoop is toch wel DVB-S2 tuner Daar dat er meer om meer zenders overschakelen. Bij mij staat mijn 7025 nu in de kelder daar bv. discovery science enkel nog in mijn pakket te ontvangen is in DVB-S2 1 belangrijke opmerking is eigenlijk met een dreambox is bijna alles mogelijk maar je moet soms heel lang zoeken. Het is een hobby box. Hier had ik dus idd niet op gelet aangezien ik dacht dat dvb-s2 zo'n beetje de standaard norm was waar de meeste decoders wel aan voldoen. Er vallen nu een hoop dreamboxen af. Ik zit naar de specs van de 500 HD te kijken die dus wel dvb-s2 heeft een een 800 HD waarbij geen dvb-s 2 bij staat. Beetje verwarrend je zou toch denken dat een hoger type nr en hogere prijs betere features zou hebben.. Blijft er eigenlijk alleen de 500 over aangezien ik de 8000 veels te duur vind. Is er verder nog iets waar ik op moet letten? Overigens weet ik dat het vooral een hobby box is maar ik verwacht wel dat ik meteen kanalen kan inscannen en opnemen zonder enige moeite? Heb ook naar de Vuo + gekeken maar die schijnt toch nog zo'n beetje in beta fase te zijn waarbij hij al wel verkrijgbaar is maar er nog een hoop moet gebeuren voordat alles naar wens is en ervan wordt gezegd dat alles wel ok moet zijn over een jaartje. Heb nu een clarke tech 5000 HD staan (eerste revisie) en die heeft toch nog een hoop kuren en zelfs hardware matig heb ik in t verleden dingen moeten aanpassen die op latere versies verholpen waren. Zal dus niet weer snel een dure box kopen die net op de markt is.. Wacht t liever even af nu Bedankt voor jullie hulp
Hoax Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 oh fijn, zit ik net op dit forum te lezen dat het 500 HD type spontaan dood kan gaan .. Heb ondertussen ook mn oog laten vallen op de azbox Premiums denk dat ik beter even een tijdje wacht totdat die wat beter draaien, hebben o.a. wireless aan boord dus hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over routers / expanders
Gast MiLo Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 Origineel bericht van: Hoax Heb ook naar de Vuo + gekeken maar die schijnt toch nog zo'n beetje in beta fase te zijn waarbij hij al wel verkrijgbaar is maar er nog een hoop moet gebeuren voordat alles naar wens is en ervan wordt gezegd dat alles wel ok moet zijn over een jaartje... Volgens mij is dat bericht vorig jaar geschreven haha. De VU draait gewoon dezelfde software als de dreamboxen.
Hoax Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Is die VU+ niet nieuw meer? Op de website stond er namelijk vanaf 2e week juni verkrijgbaar dus ik ging ervan uit dat ie nieuwe was..overigens qua features laat de azbox premium+ een hoop boxjes maar schaar lijken. Ik denk dat t deze gaat worden mits de meeste kinderziektes inmiddels verhoplpen zijn
hemertje Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Origineel bericht van: Hoax Is die VU+ niet nieuw meer? Op de website stond er namelijk vanaf 2e week juni verkrijgbaar dus ik ging ervan uit dat ie nieuwe was..overigens qua features laat de azbox premium+ een hoop boxjes maar schaar lijken. Ik denk dat t deze gaat worden mits de meeste kinderziektes inmiddels verhoplpen zijn ik heb de vu+duo als sinds vorig jaar september/oktover denk ik en deze bevalt me zeer uitstekend, qua prijs ligt ie wel wat hoger dan de dm500hd en dm800 meen ik maar daar krijg je dan ook wel een twintuner voor terug ik meen dat de azbox closed source was zodat je compleet afhankelijk bent van je fabrikant wanneer er problemen zijn, in tegenstelling tot de dreamboxen en de vuus let op, er is ook een VU Solo aangekondigd met een enkele tuner.... ik heb geen idee hoeveel haast je er meee hebt maar daar zou je dan ook op kunnen wachten. je zou je satdealer eens kunnen vragen wanneer hij deze box op de markt verwacht DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
metoo Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Ik heb dus dm800 en een vuduo, en de vuduo werkt gewoon op dezelfde manier en net zo goed als de 800 maar heeft dan wel 2 tuners. Met sommige dingen is de vuduo een fractie sneller, met de dvd speler/plugin is de 800 op dit moment (nog) beter. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen