Gast HanslH Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Ok, ik heb iets doms gedaan. Na jarenlang plezier van mijn Dm7020 ben ik op zoek gegaan naar een HD alternatief en zag de dm800 hoog in de polls staan. Gelijk online besteld.. Nu blijkt dat ik een soort miniatuur apparaat heb gekocht waarin niet eens de CI module waarin mijn canal digital smartcard zit kan worden gestopt. Brrr Maar voeger wel eens vaker met de 7020 zitten klooien dus gezocht en gevonden dat het mss zou moeten kunnen met een gemini image en cccam. Dus gemini (5) eropgezet en cccam 2.1.4. Niente nederlands kanalen. Nog wat gedaan met verschillende cams (MgCamd 1.31) en combi's (met NewCS 1.67). Kaart netjes met chip naar beneden (en naar voren, neem aan dat iedereen bedoeld richting achterkant van apparaat) in dreambox gestoken. Lees nog dingen over de instellingen van de cam wijzigen. Nou kan best config plugins downloaden van gemini maar waar ik ze moet instellen???? Dan leest ik nog ergens dat ik de satellite.xlm van Henk moet hebben. ???? Ik ben gewoon een legale gebruiker die zijn canal digital pakket op een populaire satelliet ontvanger wil gebruiken. Is dat iemand gelukt en zo ja hoe?
Extreme001 Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Zet eens open pli in de box. Download de mooie settings van henksat via het menu. Installeer cccam 2.1.4. C+ kaart erin chip naar beneden en kijken. mvgr Extreme
allez l'om Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 als je CCcam en de CCcam.cfg hebt gedownload EN geactiveerd in het emu menu, moet het direct werken, met elke image Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Gast HanslH Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Okay met de PLI lukte het wel meteen. Thanks! Alleen Ned1 HD wil niet van de grond komen, de rest werkt prima Via het menu kan ik alleen cccam 2.1.3 downloaden en niet 2.1.4 (cccam erin zetten kan ook met de hand?) Het zal met de gemini mss ook wel moeten kunnen, ik heb alles vanuit de interface geprobeerd en niet handmatig met bestandjes geklooid. Heb wel netjes de cam geactiveerd na downloaden. Wellicht dat het met de combi gemini, cccam, henk settings wel lukt, maar die kwam ik in de menus van gemini niet tegen zo snel Ik spel het maar even uit voor de volgende onnozelaar als ik PLI te downloaden hier http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=17 Op je dm800 te zetten door stroom uit te halen, weer in te pluggen waarbij aan/uit knop ingedrukt houden, dm benaderen via webbrowser (ip-adres staat nu op dm display), kiezen voor firmare upgrade en gedownloade bestand aan te wijzen Via Plugins, download plugins settings - henksat (die voor jou schotel config juiste is) softcams - cccam Via Setup - softcam, setup met pijltjes re/li juiste softcam kiezen en save en exit.
metoo Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Pli Jade is al oud. Als je Openpli instaleerd zit cccam 2.14 wel in de downloads en zal Ned1 het ook wel doen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Satdorus Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Inderdaad je hebt er nu Pli Jade op staan. Als je voor Pli gaat dan zou ik OpenPli pakken. En in Gemini zit geen download link naar de henksat lijsten. Dan zul je ze er handmatig in moeten zetten. Eerst downloaden naar je pc en dan uploaden (mbv DreamBoxEdit of DreamSet) naar je Dreambox.
Gast HanslH Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Bedankt! werkt inderdaad ook met Ned1 HD Had de openPLI's wel zien staan maar was afgeschrikt door het woord unstable bij elke download Maar het handmatig updaten van de cccam schrok me nog meer af: 1. FTP the appropriate files to your box and chmod the files 2. Create an empty file with the same name as the Soft Cam, for example "pcam". Optionally, you can enter the version number of the softcam as text and save it 3. Upload this file to /etc/plimgr/cams/ Alsus de wellicht als uitleg bedoelde cryptische opsomming van de pli site chmod?
Gast Kimble Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 CHMOD heeft als functie om rechten van bestanden en mappen in te stellen. Als voorbeeld: Een 7 op alle drie de posities (chmod 777) betekent dat iedereen, de eigenaar, de groepen en iedere bezoeker alles mag: lezen, schrijven (veranderen) en uitvoeren. De onderstreepte zijn de volgorde achter het CHMOD-Commando, maar dan in een waarde zoals in het tabel hieronder. Chmod 644: De Eigenaar heeft lees en schrijf rechten, de Groep en Ieder ander alleen lees rechten.
vGnp Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Origineel bericht van: HanslH chmod? Klinkt heel nerdy, is gewoon een afkorting voor CHange MODe. Net zoals chown een afkorting is voor CHange OWNer. Als iets Nerdy klinkt, even bij Google intikken en kiezen voor resultaten in het Nederlands.Voorbeeldje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Origineel bericht van: HanslH Maar het handmatig updaten van de cccam schrok me nog meer af: Gelukkig hoef je dat ook nooit te doen, dat hebben wij al voor je geregeld. In OpenPLi hoef je alleen maar het volgende te doen: - Menu - Applicaties - Downloaden (groene knop) - Softcams - CCcam - (OK) om te installeren En tada, beeld. Verder hoef je niets in te stellen, te starten of te configureren.
Gast HanslH Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 @Milo: Ja, gedaan via menu, ging prima. Zou natuurlijk leuk zijn als het ook handmatig kan, leren we weer wat van en kan mss in de toekomst wel eens nuttig zijn. @VgNP: Ik weet wel dat ik die chmod via google kan intypen, maar dan nog moet je maar weten hoe je ze moet modden. Ik neem dus aan alle permissies aan. Ook snap ik niet zo goed naar welke map van je box je de bestanden uit stap 1 heen moet ftp'en. Het is niet echt een 'manual softcam install for dummies' om het zo maar te zeggen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen