janbroester Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Goedemorgen, ik heb een beweegbare schotel, 1 meter, opgesteld in Amstelveen. De satellieten 28.2E tot 13E ontvang ik probleemloos met goede signaalsterkte. Graag wil ik verder in westelijke richting en zou graag 30W ontvangen. Helaas geen signaal, ook al is de ruimte voor de schotel redelijk vrij. Kan dit aan de LNB skew liggen? Deze is nu 0 maar op www. dishp...er .com zag ik bij 30W skew 23.8, bij 13E skew -6.3 en bij 28.2E skew -9.6. Groet, Jan
Pjotrb Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Als je je rotor goed hebt geplaatst, dan draait ook de skew mee. Bij onjuiste opstelling kan het zijn dat die te ver of juist niet ver genoeg meedraait. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Als je 30° west helemaal niet ontvangt, dan zou ik eerder denken aan de (mechanische) motor instelling. Ontvang je dan wat "achter" 30° west? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 3 juni 2010 Moderator Geplaatst: 3 juni 2010 Mogelijk staat je mast niet goed waterpas, wat het kleine bereik kan verklaren, wat je op de Clark belt hebt. Ook kan het zijn, dat je rotor niet goet uitgericht is geweest op het zuiden, toen je hem monteerde. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
janbroester Geplaatst: 4 juni 2010 Auteur Geplaatst: 4 juni 2010 Voordat ik de precieze positionering ga controleren / verbeteren een vraag. De LNB draait toch mee op de skew die ik aan de LNB houder heb ingesteld? Deze is nu nul graden. Gezien de brede range van skews van 28.2 E tot 30 W, zit ik misschien qua skew te weinig naar links/rechts? Groet, Jan
Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 juni 2010 Geplaatst: 4 juni 2010 Zet je schotel op 5° oost, Sirius. En stel dan de de skew optimaal in. Als je de schotel gaat draaien, dan moet de skew over de rest van het draaibereik kloppen. Tenminste binnen redelijke toleranties vallen. Maar nogmaals, ik denk eerder dat je schotel de ClarkBelt niet volgt. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Ou-Tannu Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 ik weet t wel zeker zelfs met een onjuiste Skew moet de Hispasat op een 1 meter pan wel te vangen zijn.. mischien niet met geweldige signaal waardes.. maar hem vinden moet lukken hier zit de LNB op gewoon op 0 graden.. ook draaibaar.. 60cm schotel en hispa is geen enkel probleem Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Obi Wan Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Een draaibare motoronstelling heeft geen skew omdat de motor daarvoor corrigeert. Het klopt dus dat je lnb niet gedraaid moet zijn. Dus perfect afstellen op Sirius 5E met een kaarsrechte mast en dan komt ook Hispasat of Turksat als je oostelijk gaat perfect binnen. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen