Gast retc Geplaatst: 3 juni 2010 Geplaatst: 3 juni 2010 Ik heb een applescript gemaakt voor het importeren van dreamboxopnames in itunes. Het idee is dat de dreambox opneemt op een share van de Mac en dat de Mac na de opname het script start. Resultaat is de opname in itunes, zodat de opname ook op mn appletv en ipad te syncen en bekijken is. Op dit moment werkt het script en voorziet het script de import in itunes ook van alle relevante informatie (programmanaam, omschrijving van de aflevering etc) Ik moet nog wat intern schoonmaakwerk verrichten in het script, maar verder is ie klaar (om te delen) Ik heb alleen een lastig probleem, waardoor ik het niet volledig kan testen. Mn prnleem heb ik hier voorgelegd. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1852619/DM7025_share_benaderen_lukt_we Is er iemand die me kan helpen? Dan kan ik het script afronden en pisten!
freaky Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Dit is een erg mooi iniatief. Mischien nog wat ideeen? Harde schijf dreambox kunnen mounten, plugin universeel maken voor E2. Ga volgende week een Ipad scoren in de USA dus lijkt mij een mooi script. Las net van je probleem met betrekking van het opnemen naar je Mac. Maar kun je wel je dreambox zien in het Finder venster? Als hier nu een HDD inzit kun je misschien hier naar verwijzen. Tip misschien een nfs server op je mac draaien? Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast retc Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Ik zal het script posten als ie klaar is. Het probleem van het kunnen schrijven op de gedeelde map is opgelost, dankzij tonskidutch. (Ik had intussen ook al een NFS-share aangemaakt waarbij hetzelfde probleem zich voordeed, dus daar lag het niet aan...) De situatie waarvoor ik het script ga gebruiken is als volgt: 1. de DM neemt de opnames op op de harde schijf van mn Apple 2. door middel van "folder actions" start de apple vanzelf het script als de opname klaar is 3. het script converteert de opname naar een apple-tv formaat (wat ook leesbaar is op de ipad overigens) 4. het script importeert de geconverteerde opname in itunes op de mac en voorziet het van programmagegevens als ie klaar is, post ik hem hier! nb: het gaat dus om een script voor de apple, niet voor de dreambox :-) het lukt me helaas ook niet om een applescript automatisch op te starten bij een gemounte schijf, bijvoorbeeld op de dreambox.
Gast retc Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 het script is klaar :-) ik heb een apart draadje gemaakt waar ie te vinden is: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1855747#Post1855747
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen