Ga naar inhoud


terugvordering uitzendbureau, mag dat?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn jongste zoon heeft een tijd via een uitzendbureau gewerkt, maar werkt nu niet meer, hij studeert en heeft een basisbeurs vanaf juli.

Maar nu komt er opeens een vordering van dat uitzendbureau, met het verzoek om per omgaande 206,90 euro terug te betalen.

De brief luidt als volgt:

 

Middels dit schrijven vragen wij u aandacht voor het volgende.

Uit onze administratie is gebleken dat er een bedrag openstaat van € 206,90.

Voor de oorzaak van bovenstaand bedrag verwijzen wij u naar de achterzijde van dit schrijven.

Wij verzoeken u vriendelijk om het bedrag middels bijgaande acceptgiro per omgaande aan ons over te maken.

Wij bieden onz excuses aan voor het ongemak en zijn in afwachting van uw betaling.

 

Aan de achtekant staat dan vermeld:

 

urencorrectie week 18 (34,5 -> 11 uur)

correctie reserveringen als gevolg van bovenstaande wijziging.

 

Ik vraag mij af of dat uitzendbureau dit zomaar mag doen.

Wie weet er goede raad?

Al vast bedankt,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn 2 mogelijkheden,

Hij heeft die uren wel gewerkt, maar die zijn administratief niet goed verwerkt.

Zier zal het urenbriefje uitkomst brengen.

 

Hij heeft die uren niet gewerkt, en wel het geld daarvoor ontvangen.

Het is mijn ervaring, dat werknemers zich meestal alleen melden, wanneer er te wejnig betaald wordt, nooit wanneer het bedrijf te veel uitbetaalt.(De uitzondering daargelaten)

 

In dat geval is er geld ten onrechte ontvangen, en staat de werkgever in zijn recht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...