Gast Geplaatst: 20 juli 2002 Geplaatst: 20 juli 2002 Vandaag heb ik 2 LNB's en een DISEqc 2.0 aangeschaft voor Philips 6073 DSX V9, toen alles aangesloten was deden de Hotbird-zenders het prima maar de Astra zenders gaven een rood vierkantje. Kanalen opnieuw ingelezen, weer allemaal Hotbird maar geen Astra, toen de hotbird van de switch losgekoppeld ( en weer opnieuw laten zoeken, toen vond de deco wel kanalen, maar geen C+ nederland. Toen de A (astra)en de B (hotbird) van de Switch omgedraaid, settingslijst van MZ voor monoblock ingeladen, en nu ontvang ik de Astra wel maar geeft de Hotbird een rood vierkantje. Wat doe ik fout?
Gast Geplaatst: 20 juli 2002 Geplaatst: 20 juli 2002 Ik ben niet helemaal thuis in dubbele lnb's maar het het niet met je instelling in het menu van je decoder te maken (schotel 1 of 2).
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 Ik ben totaal niet thuis met jouw type ontvanger maar misschien kan ik een kleine tip geven. Laad de settings voor jouw ontvanger en doe verder niets, probeer dan of het werkt. Werkt het niet dan kan het zijn dat in die settings astra en hotbird net contra staan ingesteld dus draai dan de hotbird en astra kabel om op je diseqc switch. Mocht het nu nog niet werken er vanuit gaande dat die settingslijst goed is voor jouw opstelling dan vraag ik me af of je schotel goed staat. Waarschijnlijk als je in een menu kijkt van je ontvanger of als je die settingslijst laadt in een settingseditorprogramma dan kun je zien welke kant van je switch je moet gebruiken voor Hotbird en welke voor Astra. Echter zijn het maar twee keuzes dus omdraaien van de kabels is een kleine moeite om het uit te proberen. Waarschijnlijk komen er wel meer reakties van mensen die veel meer dan mij weten over jouw ontvanger. Al de zoekfunktie geprobeerd voor deze vraag?? succes
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 je geeft aan dat je een settinglijst erin hebt geladen, is deze wel voor astra/hotbird en laad je ook wel de eeprom? paddy.
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 In de eerste instantie had ik een settingslijst die autoswitch was voor astra diseque A en hotbird diseque B toen werkte alleen de Hotbird, hierna heb ik de A en de B van de switch omgedraaid en een settingslijst ingeladen waar Astra diseque B was en Hotbird diseque A toen ontving ik wel de astra zenders maar geen Hotbird. Ik heb geen nieuwe eeprom ingeladen, is dit misschien het probleem dan, of misschien toch de instellingen van de decoder?
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 ik heb pas een andere lijst geladen en die werkte niet doordat ik geen bijbehorende eeprom had geladen. lijst opnieuw eringezet en de eeprom en toen ging het goed. paddy
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 Eindelijk beeld op zowel astra als hotbird! Ik had dus al beeld op de astra, vervolgens het ik de settings van "overige schotel" ingesteld op de Hotbird en kanalen toegevoegd via schotel 2, de deco vond 12 kanalen (toen was de 999 vol) erbij maar hierna toch beeld op beide satellieten, naar mijn mening had het gelijk al moeten werken toen ik de juiste settings had ingeladen, maar goed ik heb beeld en daar gaat het uiteindelijk om, voor iedereen die gereageerd heeft, BEDANKT.
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 zoals je het nu gedaan heb is inderdaad goed, maar ik had begrepen dat je gepached had en v9 erop zit. want dan was het niet zo moeilijk. heb je trouwens ook 2000 kanalen. suc6 paddy
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 Paddy, ik heb de deco inderdaad gepatched naar V9, dus maar 999 kanalen, binnenkort zet ik hem wel om naar V1.0 maar ik ben nu blij dat ik beeld heb op beide satellieten, heb jij enig idee waarom ik eerst kanalen moest toevoegen om ook de Hotbird te ontvangen? Ik had immers de juiste settings ingeladen, of heeft dit toch misschien gelegen aan de instellingen van "overige schotel"? En wat bedoel je met dan was het makkelijk geweest? Want voor mij is het nog niet helemaal duidelijk zoals ik het nu heb: Schotel 1 = Astra = diseque B Schotel 2 = Hotbird = diseque A Settings ingeladen voor Astra (diseque en Hotbird (diseque A) Kan ik nu de Astra ook weer op diseque A zetten en Hotbird op diseque B en dan settings inladen waar Astra A is en Hotbird B???
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 ik heb astra op a en hb op b. ik heb firmware v9 erin met 2000 kanalen. als je de lijst a-h erinzet moet je al beeld op beide hebben, ook eeprom laden. doe ik met osvl3. ik begrijp dat je nu hebt laten zoeken. als je handmatig laat zoeken, alleen astra op diaseq laten zitten en hb eraf koppelen en zoeken. daarna astra afkoppelen en hb aansluiten kanalen toevoegen en laten zoeken op schotel 2. laat je de astra en hb op de diaseq zitten krijg je waarschijnlijk alleen op astra beeld. paddy
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 Paddy, bedankt voor de info, ik heb vakantie dus ik kan nog van alles uitproberen.
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 Maaike, Je gebruikt de verkeerde settingslijst. Je moet de settingslijst hebben voor Astra + Hotbird en niet de settingslijst voor de monoblok. Je hebt immers twee lose lnb's. Deze is te vinden op de site van MZ.
Gast Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 En als ik dan die andere settingslijst gebruik, dan moet ik vast de astra en de hotbird in de switch weer omwisselen (nu zit astra op diseque B en Hotbird op diseque A)
Gast Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 Ja of in een settingseditor de lnb's omdraaien. Wil er wel een mailen met omgedraaide lnb's.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen