Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een vreemd probleem met een dreambox 500s, als ik hem aanzet ( stroom erop ) dan moet hij eerst 10 minuten aanstaan voordat hij beeld wil geven, de signaalsterkte is goed, alleen de ber schommelt tussen de 20.000 en 60.000 , na 15 a 20 minuten is de ber 0 en geeft hij dus beeld.

Als ik mijn digisat pro meter tussen de dm en de lnb hang dan geeft hij wel meteen beeld ( zwaardere belasting dus sneller warm? ).

De dm schakelt ook gewoon tussen 14 en 18 volt.

De image die erop staat is openpli.

Wat kan er mis zijn?

Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink

Geplaatst:

Als eerste kun je een andere voeding proberen, is dat het niet vervang dan Fet Q72.

Ook al lijkt ie goed toch vervangen.

Maar eerst een andere voeding proberen.

groeten,JBnl

Geplaatst:

De voeding is het niet, ik heb een andere voeding van 12v 3a geprobeerd.

Van het weekend maar eens even kijken naar die Q72.

1 ding is wel vreemd, met de meter er tussen geeft hij normaal beeld, terwijl mijn dm7000 en philips met de meter er tussen blokken als een gek omdat de meter teveel signaal weg trekt.

Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink

Geplaatst:

q72 valt ook af, die is het ook niet.

Als het de tuner is dan gaat hij de kliko in, dat vind ik niet meer rendabel om te vervangen.

Nog iemand anders een idee?

Geplaatst:

als je hem in de kliko gooit wil ik hem wel !

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Ik heb hier ook nog een probleem liggen waarvan k vermoed dat het met de 22kHz te maken heeft.

Dit wordt in de 500 gemaakt in het tunerblikje ;-((

Dus de 500 van dit onderwerp blijft interessant om eens nader tegen het licht te houden.

gr. Erik

Geplaatst:

Het 22khz signaal is bij mij gewoon aanwezig, vanaf het begin van het opstarten al.

En voor jouw 500 , check q71 eens of die aangestuurd wordt. en of het ledje voor de tuner in de buurt van q71 gaat branden, die verraad of het 22khz signaal verstuurd wordt.

En sorry metropar, de kliko mag hij van de vrouw niet in, dan laat ik hem gewoon aanstaan, en na 15 minuten werkt hij wel goed en blijft hij ook werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen