Ga naar inhoud


[Vantage] Beeld hikt regelmatig


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Het is de laatste tijd erg stil bij Vantage wat betreft de 8000 serie.

Heeft iemand een idee of er nog wat op de rol staat.

 

Ik heb namelijk steeds meer last van hikken in live beeld en nog erger bij opname's.

Dit geschiedt ongeveer 1 a 3 keer per 15 minuten.

 

Ik heb al eens een 8000 getest van een bekende van mij om te kijken of het ergens anders aan zou kunnen liggen,

maar dat is niet het geval.

 

Het zit duidelijk in mijn ontvanger.

 

Voor dit euvel heb ik al twee keer een mail gestuurd naar Vantage wat dit zou kunnen zijn, maar krijg geen enkele reactie terug.

 

Ze schijnen alleen te antwoorden als het hun voordeel oplevert, en niet als het een moeilijk punt betreft.

 

Maar zoals gezegd geen antwoordt.

Dit doet dus niets goed vermoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vaak is dit op te lossen met een nieuwe SATA kabel en in sommige gevallen een ander SATA socket.

 

Waarom maak je geen aanspraak op je garantie? Dit moet toch gewoon opgelost worden?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Vaak is dit op te lossen met een nieuwe SATA kabel en in sommige gevallen een ander SATA socket.

Waarom maak je geen aanspraak op je garantie? Dit moet toch gewoon opgelost worden?


Murdock.

Ik gebruik een USB HD.

Helaas zit ik net buiten de garantie.
Mijn leverancier houdt strikt vast aan één jaar

Vandaar mijn rechtstreekse vraag aan Vantage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gewoon twee jaar fabrieksgarantie, daarnaast heeft jouw verkoper zich te houden aan het Nederlands consumentenrecht.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij mij ook een drama. Al diverse malen naar de leverancier geweest. Nwe software, nwe harddisk. Andermans cd-kaartje gebruikt, niks helpt. Hoe krijgen we dit goed opgelost? Zit al een jaar met dit probleem. Ook al eens terug gegaan naar oudere software (2.45) dat hielp wel. Maar het moet toch goed opgelost worden! Morgen ga ik weer naar de winkel. Daar opnemen. Vooral NL1 en 2 hikken vaak (iedere 1 a 2 minuten. Verschrikkelijk! Wie weet raad? De nieuwste software? Welke is dat op dit moment? of is het een hardware probleem? Moederbord?

Is er iemand die een V. 8000 heeft, in de buurt van Arnhem woont, geen problemen heeft en bij mij wil testen of ik bij hem/haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi yspriem,

 

Er er inmiddels een nieuwe versie namelijk Firmware 02.61 T-O .

 

- Aufnahme Bugfix

o Fehler wie Bild- und Tonaussetzer sind behoben. Dies gillt nur für Aufnahmen die mit der neuen Software gemacht werden. Die Änderung hat keinen Einfluss auf die bereits gemachten Aufnahmen

- Kanallisten Update

o ARD und ZDF HD auf den ersten beiden Plätzen

 

Misschien werkt deze versie wel voor jou.

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yspriem
Maar het moet toch goed opgelost worden! Morgen ga ik weer naar de winkel. Daar opnemen.


Zou leuk zijn als je even vermeld of het probleem nu opgelost is.

Ik heb nog wel een tip voor jou, als je namelijk de Vantage hebt ingebouwd in een kast of hij staat op een andere ontvanger dan kan die behoorlijk warm worden ( bij mij werd die tussen 2 receivers te warm en dus ook buggy ) dus zet hem eens in de "vrije" ruimte en kijk dan eens wat er gebeurd.

Groetjes............
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne werd ook erg warm na het plaatsen van een hardeschijf.

Heb het opgelost door er een ventilatortje in de bouwen.

sindsdien geen last meer van hete ontvanger.

en je moet je timeshift niet continu mee laten lopen scheeld ook een hoop warmte.

Gr.Dokie

 

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi, Terradon, die nieuwe software. Maar ehh.. die heb ik net geïnstalleerd en nu ontvangt de Vantage niets meer. Bij elke NL zender geeft ie 'gecodeerd programma' muv BVN... Hoe nu verder (of eigenlijk weer terug)?

 

Grz,

 

Mark

Vantage HD8000s

Visiosat Triple LNB

Astra 1, 2 & 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iMark,

 

Had je pm al beantwoord.

 

Firmware 02.61 T-O ondersteund dus kennelijk niet de interne cardreader, zet deze er maar Vantage_2.5802 HDP die heeft wel de cardfix die jij zoekt.

 

Het bestand is helaas (zelfs ingepakt) te groot om als bijlage hier toe te voegen, dus ff googlen....

 

Groetjes.............

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die warmte klopt. Was mij ook al opgevallen. Mijn receiver is nu opgestuurd als het goed is. Als ik hem terug krijg zal ik hem testen. Ik zal vermelden wat ze hebben gedaan (als ze wat hebben gedaan). En als het nog niet goed is dan zal ik buiten de kast er mee werken. Kijken of het oververhitting is geweest wat het hikken heeft veroorzaakt. Nu is het vakantietijd dus zal wel ff duren. Laat iedereen die ook last van hikken heeft bij opnemen dit hier melden en graag ook hun oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...