Ga naar inhoud


HD Kanalen van CD met Icord HD


Gast dutchmike

Aanbevolen berichten

Gast dutchmike

Ik ben nogal een leek, dus ook na het lezen van de diverse postings hier is het me niet helemaal duidelijk : Ik heb het HD pakket van CD genomen en heb nog geen beeld. ik neem aan dat dit ligt aan het feit dat ik nog een oude CD kaart heb ? De nieuwe komt binnen enkele dagen.

 

In mijn icord HD zit nog een jaren oude CD Cam, enige probleem was dat ik EenHD niet kan ontvangen. Moet ik nu deze cam vervangen door zo'n aston of powercam pro ? Of kan ik ook de nieuwe (wereldbol) CD cam kopen ? Wil natuurlijk met zo min mogelijk kosten de HD kanalen erbij krijgen

 

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Aston cam 1.07 en ook de CanalDigitaal module met wereldbol in gebruik met de Humax icord. Met de Aston kan ik alle HD kanalen probleemloos ontvangen (Eurosport HD alleen met engels commentaar) en switchen van sd naar hd en weer terug zonder problemen. Het nadeel van de Aston vind ik met opnemen daar je het vaak eerst moet decoderen (iets waar ik geen last van hebt met de CanalDigitaal module). Met de CanalDigitaal module kan ik prombleemloos zappen van sd naar hd en weer terug met uitzondering van Eurosport HD en History HD welke ik niet kan ontvangen met de CanalDigitaal module.

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Bedankt !

Laat zo'n Aston 1.07 zich updaten via satelliet met de Icord ? Ik kan hier (Duitsland) namelijk makkelijker aan een Aston komen dan aan een CD cam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook met de laatste Aston Software?

 

Heb je de Aston al eens een update gegeven?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast dutchmike

Ik heb dan eindelijk de CD module (de nieuwe met wereldbol) en de nieuwe smartcard van CD. Alle kanalen komen binnen, maar alle kanalen hebben hetzelfde probleem : Elke 5-10 seconden valt het geluid even weg en stokt het beeld (blokjes) waarna het weer een paar seconden goed gaat.

 

Ik heb 80% kwaliteit en sterkte van het signaal, is dit het probleem of moet ik nog iets qua software updaten aan de CD cam ?

 

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Ik antwoord maar even op mijzelf voor nog wat aanvullende info :

- De icord HD heeft de nieuwste firmware 1.00.19

- Ik heb nog wat met de schotel gemikt maar verder dan 80/80% kom ik niet. Andere HD zenders zoals ITV-HD en BBC-hd komen zonder storing binnen.

- Antenne is een technisat Multytenne (4 sat in 1)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fokke-Gerrit

De Icord zo goed ik weet kan die niet goed omgaan met de CD cam ik zelf heb een powercam en heb geen problemen alles werkt perfect

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Op basis van het antwoord van LAX had ik een nieuwe CD cam gekocht. Zie zijn posting, hij had de ervaring dat alles werkte. Ondertussen er even een 80cm schotel opgegooid met 100/90% maar ook daar hetzelfde resultaat.

 

Bedrijf maar opgebeld of ik hem mag ruilen voor een astoncrypt, geen probleem. Wel even 80km heen en weer grrrr. (woon ik Duitsland).

 

Als iemand nog een idee heeft dan graag want op en neer is ook niet gratis. En wat betreft de powercam of aston, welke van de 2 is de betere ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een HUMAX iCord, en kan vertellen dat de ASTON 1.07 prima werkt, met de 2.03 firmware.

Zelfs EUROSPORT met NL subs werkt prima.

Ik heb alle HD kanalen prima, zonder enige vorm van hikjes.

Met de CD cam had ik vele problemen, maar met de ASTON is het prima kijken. Ook de opnames komen goed op de HD, en als je verder nergens naar kijkt, (bijv via EPG-tijdsopname) ook ongecodeerd!

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventuele update procedure

 

Verwijder alle kaarten en/of modules uit uw satellietontvanger

Stem af op de zender STB Comag of Aston Download : Astra 19,2 Oost - 12.603 - Horizontaal - 22.000 - 5/6

Plaats de Aston 1.07 module in de ontvanger

Na enige tijd start de download automatisch

Ga naar het menu van uw ontvanger en indien gereed verschijnt de nieuwe versie Aston.

note : download duurt 5 tot 10 minuten schakel de ontvanger niet uit gedurende de update !

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenden ze de updates tussen bepaalde tijden uit ik krijg een fout 13 dat er geen zending is, ik heb ook de time length of message op unlimited gezet maar er gebeurt niets er zit nu momenteel hardware 1.00.00 dus een update zou lekker zijn.en mischien het HD probleem verhelpen.

 

//Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...