Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jarenlang heb ik gebruik gemaakt van een Asscom Reference samen met Canaal Digitaal.

Ongeveer een maand geleden ging ineens de TV op grijs en bleek de hele kanalenlijst leeg te zijn.

Ik dacht "nou ja, het is een oud beestje, ik koop een nieuwe.

En dat werd de Philips DSR 2221.

Bij het installeren ondekte ik dat het menu sterke overeenkomsten vertoont met de ouwe Asscom.

Blijkbaar zit er in de Philips hetzelfde machientje als in de Asscom.

Maar dat terzijde.

Een paar weken ging het goed en toen ging weer de TV op grijs en was ook bij de nieuwe Philips de kanalenlijst verdwenen.

Opnieuw inladen loste het probleem weer op maar afgelopen woensdagavond gebeurde het weer.

Mijn signaalsterkte zit bijna in het maximum dus dat kan het probleem niet zijn.

Nu begin ik Canaal Digitaal te verdenken van gepruts met het signaal.

Wie heeft enig idee wat er fout kan zijn?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

De 22xx serie doet geen MPEG4. Dit systeem wordt gebruikt voor o.a. de themakanalen.. Het 'zou' zo kunnen zijn dat u wellicht naar zo'n zender zapt en de box over zijn huig gaat..... Het is maar een idee. Heb jarenlang de 2111 gehad op de slaapkamer en nooit een dergelijk probleem gehad... Beeld en geluid was prima..

Geplaatst:

als je de ontvanger uit zet trek je dan ook de steker uit het stopcontact

dan krijg je deze problemen ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
als je de ontvanger uit zet trek je dan ook de steker uit het stopcontact
dan krijg je deze problemen ook

Ik heb deze Philips ontvanger nog maar een paar weken en zet hem altijd in de spaarstand (uitknopje van de AB vasthouden totdat het uitknopje op de onvanger rood oplicht) dit vlgs de handleiding.

Mijn vorige ontvanger, Asscom Reference, ging wel helemaal van de stroom af en die heb ik toch 7 - 8 jaar zonder problemen gebruikt.
Tot, dus een paar weken geleden, de TV bij die Asscom ook op grijs ging en ik dacht aan een nieuwe ontvanger, de Philips 2221 toe te zijn.

Maar nog steeds het probleem, gisteravond ging de Philips 2221 weer spontaan in de standbystand.
Geplaatst:

deed de asscom het zelfde als de Philips onder het tv kijken gaat hij spontaan uit

dit vraag ik even wand als dat zo is dan is er wat met de aansluiting van de lnb

de F Connector niet goed aan gesloten of de lnb stuk [Kortsluiting?]

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Begrijp je nu waarom:
=) =) "Let's make things better" =) =)

Nee.

1) Jarenlang gebruik ik zonder problemen een Asscom Reference

2) Een paar weken geleden verliest de Asscom zomaar zijn zenderlijst.

3) Ik koop daarom de Philips DSR 2221 want ik dacht dat de Asscom ouderdomsverschijnselen vertoonde.

4) De nieuwe Philips verliest ook zomaar spontaan zijn zenderlijst.

Nee, ik begrijp het echt niet.
Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
deed de asscom het zelfde als de Philips onder het tv kijken gaat hij spontaan uit
dit vraag ik even wand als dat zo is dan is er wat met de aansluiting van de lnb
de F Connector niet goed aan gesloten of de lnb stuk [Kortsluiting?]

Okay smile daar kan ik misschien wat mee, bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen