Dilasso Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Beste lezer, Ik heb met DreamupLAN Gemini 4 in een Dreambox 7000 willen zetten, maar dat is fout gegaan want als ik nu de box aan zet verschijnt er in het oranje display “DREAM multimedia” en vervolgens gebeurd er niets, de box start dus niet op. Met DCC word de box ook niet herkend, is er nog iets wat ik zou kunnen proberen, Graag een reactie. Groeten, Dilasso Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
paardengek Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Tussen twee haakjes: gebruik nooit dreamuplan op de 7000. Je kunt de 7000 reanimeren door gebruik te maken van dreamup en een nulmodemkabel. Je pc moet overigens wel een compoort ( rs232 ) bezitten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Dilasso Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Geplaatst: 5 juni 2010 Hoi Paardengek, Ik heb DreamupLAN al gebruikt, te laat dus. Maar ik werk met een laptop en hier zit geen RS232 aansluiting meer op, zou een verloop van USB naar RS232 werken? Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
I_am_Dreaming Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 wat ik weet werkt alleen een fysiek com poort. dus een usb werkt niet. in het ergste geval moet je opnieuw flashen met een jtag. maar dat gebeurd alleen als je com ook niet werkt. ik heb in het begin een keer moeten doen. succes
Dilasso Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Geplaatst: 5 juni 2010 Origineel bericht van: I_am_Dreaming wat ik weet werkt alleen een fysiek com poort. dus een usb werkt niet. in het ergste geval moet je opnieuw flashen met een jtag. maar dat gebeurd alleen als je com ook niet werkt. ik heb in het begin een keer moeten doen. succes Is een verloopplug van van USB naar RS323 dan niet het zelfde als een vaste RS232? Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
paardengek Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Het is altijd te proberen. Het kan weleens zo zijn dat je drivers moet voor instaleren. Maar dat zit wel bij dat setje. USB naar RS232. Ik flash de 7000 altijd via rs232 en dreamup. Maar dan heb ik ook een pc in elkaar geschroeft met een compoort. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
metoo Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 hier werkt het wel met laptop en verloop usb>rs232 ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
ronaldsl Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 box al eens een uurtje af twee van de stroom gehad en daarna weer een poging gewaagd ? Heeft mij wel eens geholpen. S6
mietde Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Origineel bericht van: metoo hier werkt het wel met laptop en verloop usb>rs232 Gewoon zo'n kabel kopen is vaak geld weggooien, als je weet welke (merk en modelno.) hij kan gebruiken bespaard hem dat wellicht wat centen en waarschijnlijk ook een hoop geklooi. You cannot ignore that member
robbedoeske Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Klopt,ook ooit eens zoiets gekocht,maar werken ho maar.
metoo Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 ja, maar heb nu al tijden e2 boxen, ben inmiddels ook een verhuizing verder, dat ding zal ongetwijfeld ergens op zolder in een doos zitten, zou zo merk en type niet weten, en ben er op dit moment niet aan toe daar naar te gaan graven. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Hoeba Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Ben er ook mee bezig met mijn lappie met win7. Bij Blueface, ff googelen, net een USB naar Serieel RS-232 9-pol. en 25 pol. kabel gekocht die samen met de bijgeleverde software een werkende COM6 seriële verbinding maakt, via de usb poort, met mijn dreamboxen en samen met een extra 9-polige RS232 nulmodem kabel (vrouwtje-vrouwtje) het goed doet met dreamup. Ik denk dat het aan de nulmodem kabel ligt of er wel of niet een verbinding tot stand komt, er zijn n.l. vier soorten handshaking mogelijk bij de kabellayout. Googel maar op "seriële kabel rs232" en kijk bij de layout pagina. Heb mijn nulmodem kabel ooit als zodanig kant en klaar gekocht, voor mijn desktop met seriële poort, weet dus niet de layout. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Dilasso Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Graag nog wat hulp! De Dreanbox aangesloten me een verloopsnoertje van USB naar RS232, dreamup opgestart compoort ingegeven (com 5) Connect angeklikt stroom op de box gezet de volgend mededeling verscheen “Ping result OK, box is alive and speaking to us” toen op lash geklikt image geselecteerd (Gemini 4) de mededeling “Uploading to box” verscheen en onder in het scherm de nog resterende tijd, echter na ongeveer 25 sconden kreeg ik de melding “Aborted by User, Exiting”. Iemand nog een idee, wat ik zou kunnen proberen, vast bedankt. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
ehm44 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Ik heb dit enkele jaren geleden ook gehad, met een andere pc ging het toen wel goed (zie: hier ), dus als je nog een laptop met seriele poort van iemand kunt lenen zou je het daarmee nog kunnen proberen. Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen