Ga naar inhoud


mijn versterker gaat steeds uit en weer aan


Gast Bert1952

Aanbevolen berichten

Gast Bert1952

mijn versterker gaat steeds uit en weer aan

Ik zal dus een nieuwe moeten kopen (wil ik ook wel),

maar nu hebben wij van die bose melkpakjes en welke versterker kan ik daar nu het beste bij kopen ?

 

het is het oude systeem dus twee melkpakjes en een subwoofer.

 

Ik zit zelf aan de Denon 510ae of 710ae te denken , is dit een goede keus ?

 

groetjes

 

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kun je met een Bose speakersysteem (dus: kleine satellietjes en een actieve subwoofer) weinig anders dan een Bose versterker aanschaffen. Dat is door de manier waarop de speakers worden aangestuurd, daar gaat relatief weinig vermogen naartoe. De satellietspeakers kunnen dat niet aan en de subwoofer is actief en doet zelf deels de versterking.

 

De twee Denon versterkers die jij hier noemt zijn gewoon stereo en sturen 70 watt naar beide kanalen bovendien lijkt er uit de specs op te maken dat er geen aansluiting voor een subwoofer is. Daar heb je dus niet zoveel aan. Je zal op zijn minst een 2.1 versterker moeten kopen die spaarzaam is met de output (of een output die regelbaar is).

 

Een naast alles zit je ook nog met het speciale ruimtelijke effect dat Bose aan die satellietspeakers geeft om het een 5.1 installatie te laten lijken.

 

Mijn advies: koop een goeie versterker (NAD bijvoorbeeld, maar Denon is op zich ook prima) en twee goeie grote speakers erbij. Dat geeft nog altijd het beste geluid. Maar goed, ik ben op dat gebied wat conservatief.

 

 

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bert1952

De woofer heeft 4 ansluitingen 2 x speaker in en 2x speaker uit.

Dus dan kan je dit toch gewoon op een stereo versterker aansluiten ?

 

Ja ook ik zou liever twee grote boxen hebben maar ik woon niet alleen en mijn vrouw wil geen grote kasten in ons kleine kamertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup, dat klopt, er zit een filter in de woofer waardoor je in pricipe elke stereoversterker kunt gebruiken.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het met die melkpakjes zo dat de versterker luidspreker uitgang naar de sub ging,

en vandaar werden de melkpakjes aangesloten.

M.a.w. je hoeft niet persé een Bose versterker te hebben.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo? Dan is Bose er wel op vooruit gegaan, de systemen van 'vroeger' waren er juist op gebouwd dat je vooral niets anders dan Bose versterkers kon gebruiken.

 

Goed, ik loop dus achter wat dat betreft. Altijd handig om te weten. In dat geval doet de subwoofer dus praktisch alles? Dan hoef je ook geen dure versterker te kopen natuurlijk. Een instapmodel van een fatsoenlijk merk is in dat geval wel genoeg denk ik.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet repareren. Uit en weer aan gaan lijkt een voedingsprobleem of ergens een tijdelijke sluiting die door overbelasting de voeding afschakelt. Laatste klinkt als elco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bert1952

@ Gladys

 

Ik dacht ook aan een elco, helaas heb ik geen elco die opgezwollen is kunnen vinden, ik heb zelf onvoldoende om de storing te kunnen localiseren en een reparatie ? is dat nog te betalen tegenwoordig ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het laatst hier ook, versterker knalde ook in de protectie.

Bleek een aantal losse/niet frisse solderingen te zijn.

Even de soldeerbout erdoorheen geslingerd en hij draaid weer als een zonnetje. laugh

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk typenummer is het? Dan kan iemand het schema opzoeken en aangeven waar misschien het probleem zit. Een elco die telkens doorslaat hoeft niet uitwendige kenmerken te hebben.

Om de hoeveel tijd slaat hij af en aan? Constant repeterend of na willekeurige tijden?

Al eens geprobeerd om met volume op nul en alle ingaande en uitgaande draden los hem aan te zetten? Wat gebeurd er dan, zelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...