Ga naar inhoud


[RE-9000HD] opnemen en andere zender kijken werkt niet meer


Gast Satwok

Aanbevolen berichten

CanalDigitaal heeft de frequentie van de Belg Een(HD) gewijzigd. Na een nieuwe fastscan en favorieten instellen lukt het mij niet meer om bijv. Ned1 (HD) op te nemen en Ned2(HD) te kijken. Ik heb alle instellingen precies zo staan als bij de oude zenderindeling, die heb ik dan ook maar weer teruggezet om gelijktijdig te kunnen opnemen en te kijken, maar dan zonder de Belg Een(HD). Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk staat NED1 of NED2 of beiden maar op één van de beide Tuners.

Om NED1 en NED2 tegelijkertijd te kunnen bekijken dienen in de zenderlijst beide zenders in zowel Tuner1 als Tuner2 te staan.

Je kunt dit o.a. controleren door de zenderlijst in een zenderlijst Editor, zoals b.v. PolarEditOctagon1018, in te laden want daar kun je zien of bij de zenders een 'X' staat in de kolom Tuner2.

Als je de zenderlijst via de CD FastScan binnenhaalt dan wordt na voltooïng gevraagd of je de zenderlijst ook naar Tuner2 wilt kopiëren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwok
CanalDigitaal heeft de frequentie van de Belg Een(HD) gewijzigd. Na een nieuwe fastscan en favorieten instellen lukt het mij niet meer om bijv. Ned1 (HD) op te nemen en Ned2(HD) te kijken. Ik heb alle instellingen precies zo staan als bij de oude zenderindeling, die heb ik dan ook maar weer teruggezet om gelijktijdig te kunnen opnemen en te kijken, maar dan zonder de Belg Een(HD). Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Als ik een fastscan doe, moet ik altijd er na.
Alle zenders nalopen of er nog beeld is, vaak krijg ik geen signaal.
Dan moet ik heen en weer schakelen tussen verschillende zenders [naar boven en beneden], dan krijg ik meestal wel beeld.
Lukt het nog niet, zo als laatst dan zet ik me rebox zonder stroom, en later weer aan. Dan krijg ik het kanaal wel.
En dat gedoe met de Belg, had ik op België2 afgelopen week, ik had toevallig gelezen, dat je weer moest scannen, op een ander forum!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het allemaal al gedaan en geprobeerd, maar de Rebox verrekt het om te doen wat hij eerst goed deed. Seperate stand, LNB spanning aan, diseq switch standen goed, tuner 1 gekopieerd naar tuner 2 (hij geeft dan bij checken ook signaal aan op Astra 1,2 en 3) maar opnemen en kijken ho maar (can't change service). Dan maar weer systeeminstellingen terugzetten en voila, hij doet het weer, maar wel zonder Belg Een (HD).

Beste Rebox, wanneer komen jullie eens met een fatsoenlijk besturingssysteem voor de RE-9000HD PVR? Graag deze eeuw nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
waarom is dat?

tuner 1 gekopieerd naar tuner 2

Dat doet de re toch zelf?

Volgens mij ook.
Bij de instalatie is mij nooit iets gevraagd over tuner1 naar tuner 2.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bij de installatie maar na een automatische of FastScan.

Na beëindiging van de scan laat de ontvanger het aantal nieuwe gescande zenders zien en vraagt of je deze zenders ook naar Tuner 2 wilt kopiëren.

Doe je dat niet dan heb je de nieuwe zenders alleen op Tuner 1 staan.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

In het menu van de Rebox 9000 is ook een mogelijkheid om 'copy service' op aan te zetten.

Volgens mij wordt dan elke zender die in Tuner 1 gezet wordt, automatisch in tuner 2 geladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
In het menu van de Rebox 9000 is ook een mogelijkheid om 'copy service' op aan te zetten.
Volgens mij wordt dan elke zender die in Tuner 1 gezet wordt, automatisch in tuner 2 geladen.


Je moet bij de opties voor de kanalen scan aangeven of je een doorlus hebt of seperate, bij de laatste optie krijg je na de scan de vraag of je de zenders wilt copieren van tuner 1 naar tuner 2.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je moet bij de opties voor de kanalen scan aangeven of je een doorlus hebt of seperate, bij de laatste optie krijg je na de scan de vraag of je de zenders wilt copieren van tuner 1 naar tuner 2.

Dat verklaart waarom ik die optie nooit krijg.

Ik laat hem scannen en daarna stel ik alles in.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

David, je hebt gelijk. 2x achter elkaar een fastscan op HD zenders en de 2e keer gaf hij de melding '3 nieuwe zenders' (???) en lukt het wel weer om de ene zender te kijken en de andere op te nemen. Electronica en software: zucht... Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan ook mogelijk, nadat je ALLE zenders hebt ingeladen (diverse satellieten) de HELE COMPLETE lijst zenders alsnog naar tuner2 te kopieren?

 

Of wordt dat Polaredit-werken ?

 

(Ben ik wel even zoet met zo'n 7000 zenders)...

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel.

Op de AB op OK drukken, zenderlijst verschijnt.

Blauwe toets 'zenderlijst optie'

Ga naar 'Copy Service' en druk op OK

Kies de richting en druk wederom op OK.

Zenders zijn gekopieerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat dat dan wel voor ALLE zenders is, want dezelfde handeling 7000+ keer herhalen gaat mijn AB nie overleven.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...