Ga naar inhoud


[RE-4000HD] signaal sterkte re-4000


henrybu

Aanbevolen berichten

Sinds pas de rebox re-4000, mooi apparaat, nu heb ik met enige regelmaat vooral op de HD zenders kleine artefactjes, ik heb een triax 78 met een CD duo lnb sterkte signaal is 85% en kwaliteit 82%, ik heb bij regen of slecht weer niet snel uitval van beeld.

 

Kan er iemand zijn mening geven over de ontvangst waardes.

 

Gr,

 

Henry

Link naar reactie
Delen op andere sites


In eerste instantie zou ik willen beweren dat de gemeten waardes voor ontvangst van HD wat aan de lage kant zijn.

Vorige week heb ik ook nog een DUO Quad LNB op mijn Triax 78 aangesloten en daar heb ik zowel voor Astra1 (19,2) als Astra3 (23,5) waarden boven de 90% (Signaalsterkte als Signaalkwaliteit) gemeten en dat zowel voor Astra1 als Astra3.

In feite is de CD Duo LNB ontwikkeld voor de Triax 64cm schotel. en presteert op schotels > de 64cm navenant minder.

Voor SD ontvangst zal je hier weinig van merken maar bij HD ontvangst speelt dit wel een significante rol.

Boven de 60 cm moet je een andere DUO LNB voor schotels >80cm gebruiken.

Ik heb mijn Duo Quad LNB voor 80cm schotels tijdelijk uitgeleend.

Als die binnenkort terugkomt kun je deze LNB wel even lenen om te bekijken of dit een beter resultaat oplevert.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vakantie adres in Spanje meet ik nu de volgende waarden:

 

Signaalsterkte: 86%

Kwaliteit: 80%

 

Perfect beeld, ook de HD zenders.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie,

 

Zou de ontvangst op een triax 64 beter zijn met de duo LNB dan de op de triax 78?

 

Dat zou goed uitkomen want de triax 64 kan ik beter weg werken en is dus beter bereikbaar. Ga ik er qua regen reserve niet erg op achteruit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henrybu
Bedankt voor je snelle reactie,

Zou de ontvangst op een triax 64 beter zijn met de duo LNB dan de op de triax 78?

Dat zou goed uitkomen want de triax 64 kan ik beter weg werken en is dus beter bereikbaar. Ga ik er qua regen reserve niet erg op achteruit?


Heb je wel de juiste LNB voor een triax 78

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980

Heb je wel de juiste LNB voor een triax 78

Volgens mij heb ik dit hiervoor ook al gevraagd.

Origineel bericht van: henrybu
Zou de ontvangst op een triax 64 beter zijn met de duo LNB dan de op de triax 78?

Dat zou best mogelijk kunnen zijn want de verhouding tussen de CD DUO LNB en een Triax 64 is veel beter.

Origineel bericht van: henrybu
Ga ik er qua regen reserve niet erg op achteruit?

Niet erg veel maar altijd wel wat want de schotel is immers toch wel een stuk kleiner.
Ik denk alleen dat het verlies aan regenreserve niet opweegt tegen de kwaliteitsverbetering.
Persoonlijk zou ik toch voor de al in gebruik zijnde Triax 78 gaan en een grotere DUO LNB kopen.
Nog beter is het om een Triax Multiblock met 2 losse LNB's te gebruiken want dan heb je de meest ideale configuratie.

Je zult e.e.a. toch wel zelf moeten uitproberen.
Je moet je wel realiseren dat de Triax 64 wel heel nauwkeurig moet worden afgesteld, dit moet uiteraard bij alle schotels maar bij HD ontvangst is de afstelling veel essentiëler.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

 

Ik heb inderdaad niet de juiste LNB, de beroemde 60cm lnb.

Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon een 60cm wok koop in plaats van de duurdere LNB voor de grotere variant.

 

Wat is jullie ervaring met de triax 64, is er tijdens een bui wel goed te kijken.

 

gr,

 

 

Henry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henrybu
Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon een 60cm wok koop in plaats van de duurdere LNB voor de grotere variant.

Nou zoveel duurder is een DUO LNB 80 nu ook weer niet.
Ik weet niet hoeveel ontvangers jij ermee wilt bedienen maar een Single DUO 80 LNB kost plusminus € 19,=, een Twin DUO 80 LNB € 39,= en een Quad DUO 80 LNB € 59,=.

Origineel bericht van: henrybu
Wat is jullie ervaring met de triax 64, is er tijdens een bui wel goed te kijken.

Wat is nu een bui? Bij normale regenbuien blijft alles gewoon zichtbaar maar als je een donderbui krijgt zoals ik vandaag om circa 18.00 uur over me heen heb gekregen helpt geen enkele maat schotel.

Dus mijn advies zou nog steeds zijn, koop een LNB 80 dan heb je de meest ideale configuratie en even afhankelijk of je nu een Single, Twin of Quad DUO LNB koopt zal de investering ook gunstiger uitvallen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 64 triax-je zat een Samsung single lnb met 0.6db ruisblabla. Deze was op zich prima.. tot ik een motortje erop zette en de LNB de geest gaf.

 

Toen een CHEAP-A** Smart Titanium erop gezet met de 'geclaimde' 0.1db (deze LNB's kosten nog geen tientje per stuk) en het signaal KNALT naar binnen.

 

Ik heb een ReBOX en gemiddeld per sat heb ik nu tussen de 82 en 90% signaal, en tussen de 70 en 92% quality.

 

Kheb nu een 88 triax klaar staan om het dak op te gaan en gebruik (voorlopig) nog dezelfe LNB.

 

Die duo/triple LNB's zijn mooi als je een vaste opstelling hebt. Ik 'raad je aan' dat als je veel wilt ontvangen met een 64cm, je het beste een motortje erop kunt monteren, een paar 'goedkope' lnb's op voorraad nemen en je kan je hart ophalen met de hoeveelheid.

 

Als er dan es een LNB de geest geeft (wat de reden ook zou mogen zijn) is vervanging een goedkoop iets.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...