Fatmir Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Hallo, Ik heb al een tijdje een dreambox 500s, deze deed het prima tot een paar dagen geleden. Nu gaat het groene ledje aan maar de DM reageert niet op de afstandsbediening en ook niet via nulkabel. Mijn vraag is nu of deze nog te redden is en zo ja hoe ?? Alvast bedankt voor jullie reactie. mvg Fatmir (kosovaar)
Gast Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Het kan zijn dat je voeding overleden is. Het beste is om van iemand even een andere te proberen, of anders van deze voeding de spanning na te meten (belast)
Gerard 76 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Lijkt idd de voeding te zijn... zoek ergens een adapter van 12 volt bij ~ 2 ampere en je bent klaar
Fatmir Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Hallo Herco, Bedankt voor de reactie.. Maar aan de voeding ligt het niet want ik heb nog een reserve liggen en daar doet hij ook niks mee. Het is vreemd dat het LEDje wel aangaat en verder niks doet .. Fatmir
Satdorus Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 'n keer opnieuw flashen dan. Misschien is dat de oplossing. Niet geschoten is altijd mis!
Fatmir Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Dat gaat moeilijk als de Dm niks meer doet, hij gaat niet meer aan of uit.
sevensheaven Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 met dreamup zou dat moeten lukken,die zet de dm zelf in de bootmode. grt stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Fatmir Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Bedoel je via het netwerk of via nulkabel?
sevensheaven Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 via nulmodem,want je kan je dm niet bereiken,dus zal je het ipadres ook niet uit je hoofd weten(als je het wel weet,gewoon proberen)Heb het zelfde gehad en na een paar keer(eerst erase flash)lukte het me,en toen heb ik er pli opgezet,en draaid weer als een zonnetje. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Fatmir Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Wat ik niet snap is hoe dat nulmodem kabel werkt. Ik heb een USB to RS232 gekocht en had een foutje gemaakt. Ipv female had ik een male gekocht en toen heb ik een adapter gekocht en een female van gemaakt. Dus werkt het wel zo of is het een speciale kabel? ter info ik krijg onderstaande te zien als ik dreamup opstart.. CONNECTION PREPARED, NOW SWITCH ON THE DREAMBOX. maar ik kan de dm niet aanzetten
sevensheaven Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 aanzetten doe je dmv de stekker eruit en erin te doen.(stroom uiteraard) Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
sevensheaven Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: Satdorus Stekker eruit is uit, stekker erin is aan. je was me net voor..maar inderdaad,zo ie het. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast pieloot Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Ik ben bang dat je met een "echte rs-232" moet gaan werken, dus een echte com poort i.p.v. en usb to rs-232. Ik heb het al met meerdere usb naar rs-232's geprobeerd, er gaat dan ook bij mij iets niet goed, geen communicatie, de dm500 wordt niet gezien. Helaas op nieuwe pc moederborden en laptops geen compoorten meer aanwezig, ik heb een insteek kaart gehaald en nu dus twee com poorten, geen problemen meer! hoop dat je her wat aan hebt, groeten. frank.
sevensheaven Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 ik heb hier ook een usb to rs232 en geen probleem hoor..tis maar net welke je hebt. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen