Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieloot
Ik ben bang dat je met een "echte rs-232" moet gaan werken, dus een echte com poort i.p.v. en usb to rs-232. Ik heb het al met meerdere usb naar rs-232's geprobeerd, er gaat dan ook bij mij iets niet goed, geen communicatie, de dm500 wordt niet gezien.
Helaas op nieuwe pc moederborden en laptops geen compoorten meer aanwezig, ik heb een insteek kaart gehaald en nu dus twee com poorten, geen problemen meer!
hoop dat je her wat aan hebt, groeten.

frank.

drivers installeren :

http://www.google.nl/search?q=drivers+usb+naar+serial&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

hier wel te vinden, en zeker weten dat het werkt...

Satfreaked.

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor jullie reactie maar tot nu toe heb nog niks gewerkt , alles geprobeerd wat jullie voorstelden maar niks mag baten .

Zijn er nog meer iedeen ??

Dreamup ziet de dm niet dat is mijn probleem ..

Ik hoop dat jullie meer ideen hebben want ik word er gek van .

Heb de RS232 eindelijk werkend gekregen op Xp pc maar nu werk de dm nog niet.

Geplaatst:

Een nullmodemkabel is een 'kruiskabel', dat wil zeggen dat receive data en transmit data kruiselings aangesloten zijn.

Gebruik je een gewone kabel met male->female omzetting dan wordt 'zenden' aangesloten op 'zenden' en 'ontvangen' op 'ontvangen'.

Dat lijkt op een gesprek tussen twee vrouwen: beide praten continue en luisteren nooit. :D

Geplaatst:

Hij heeft gelijk.je MOET een NULLMODUM kabel hebben(kost een paar euro)

deze kan je ook zelf maken,maar kopen is zekerder.

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Geplaatst:

Ik dank jullie allemaal voor jullie reactie.

Maar ik geef het op, want ik had net de man aan de telefoon waar ik de dm heb gekocht en hij zei kom maar langs dan gaan we regelen en volgens hem is een onderdeel door gebrand.

Waar je zeg maar de kabel van de schotel op aansluit en dat onderdeeltje gaat hij vervangen en dan zou het weer moeten doen.

Nu moet ik alleen nog weten hoe je dit onderwerp sluit of hoeft dat niet ??

Geplaatst:

succes..sluiten kan je door een slotje te vragen in je bericht.Maar mischien kan je hem openlaten,en ons later vertellen hoe het afgelopen is,en wat het probleem was,en hoe het is opgelost.

mvg

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen