leechguy Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Hi All, Deze howto beschrijft hoe je vdr-plugin-sc kunt compileren onder yaVDR 0.2. In deze howto ga ik er vanuit dat yaVDR net geinstalleerd is en er verder nog geen wijzigingen zijn aangebracht. Het handigste is om Putty of iets dergelijks te gebruiken zodat je de commando's niet hoeft over te typen, maar gewoon kunt copy 'n pasten. Login met putty op de yaVDR pc. Wordt root: Code: sudo -s Installeer de laatste updates en patches: Code: apt-get update && apt-get dist-upgrade Installeer de development omgeving (let op, dit is een commando, copieer dus beide regels): Code: apt-get install build-essential vdr-dev \dpatch libssl-dev fakeroot mercurial cdbs libbz2-dev Maak een directory structuur aan waar je de plugin wilt compileren: Code: cd /usr/local/srcmkdir vdr-plugin-sccd vdr-plugin-sc Download nu vdr-plugin-sc_0.9.x-hg2-template.tar.bz2 (google is je vriend) naar de net aangemaakte vdr-plugin-sc directory. Untar: Code: tar xfvj vdr-plugin-sc_0.9.x-hg2-template.tar.bz2 Pak de source package uit: Code: dpkg-source -x vdr-plugin-sc_0.9.x~hg2.dsc Pas de debian rules file aan: Code: cd vdr-plugin-sc-0.9.x~hg2/debianvi rules Wijzig de volgende regel van Code: #! /bin/sh /usr/share/vdr-dev/make-special-vdr.sh naar Code: #!/usr/bin/make -f en wijzig Code: MAKE_OPTIONS = DVBDIR=/usr VDRDIR=/usr LIBDIR=. \ naar Code: MAKE_OPTIONS = DVBDIR=/usr VDRDIR=/usr/include/vdr LIBDIR=. \ Verander van directory: Code: cd .. Maak de volgende softlink aan: Code: ln -s /usr/include/vdr/Make.config Voer het rules script uit om de plugin source code op te halen: Code: fakeroot ./debian/rules update Pas de Makefile aan: Code: vi Makefile Wijzig in de volgende regel '-O3' naar '-O2' Code: CSAFLAGS ?= -Wall -fPIC -g -O3 -mmmx -fomit-frame-pointer -fexpensive-optimizations -funroll-loops wordt dus: Code: CSAFLAGS ?= -Wall -fPIC -g -O2 -mmmx -fomit-frame-pointer -fexpensive-optimizations -funroll-loops Compileer de source: Code: dpkg-buildpackage -rfakeroot -us -uc -b Installeer het debian package: Code: dpkg -i ../vdr-plugin-sc_0.9.x~hg2_i386.deb Als je gebruik maakt van Oscam, NewCS of een andere cardserver, dan kun je een aantal libraries verwijderen zodat het zappen wat sneller gaat: Code: cd /usr/lib/vdr/plugins (onderstaande is een commando, copieer dus alle regels) Code: rm libsc-conax-29.so.1.7.14 libsc-constcw-29.so.1.7.14 \libsc-cryptoworks-29.so.1.7.14 libsc-irdeto-29.so.1.7.14 \libsc-nagra-29.so.1.7.14 libsc-nds-29.so.1.7.14 \libsc-sc_conax-29.so.1.7.14 libsc-sc_cryptoworks-29.so.1.7.14 \libsc-sc_irdeto-29.so.1.7.14 libsc-sc_nagra-29.so.1.7.14 \libsc-sc_seca-29.so.1.7.14 libsc-sc_viaccess-29.so.1.7.14 \libsc-sc_videoguard2-29.so.1.7.14 libsc-seca-29.so.1.7.14 \libsc-shl-29.so.1.7.14 libsc-viaccess-29.so.1.7.14 Maak vervolgens de cardclient.conf file aan zodat je met je cardserver kunt verbinden: Code: vi /etc/vdr/plugins/sc/cardclient.conf en voeg de juiste regel toe (pas deze regel aan naar jouw situatie): Code: newcamd:192.168.1.111:15000:1/0604/0604:vdr-sc:vdr-sc:0102030405060708091011121314 In bovenstaande regel wordt gebruik gemaakt van het newcamd procotol. Oscam draait bij mij op mijn server met ip adres 192.168.1.111 op poort 15000. De eerste 0604 is het CAID voor Ziggo in het voormalige @Home gebied. De tweede 0604 is het mask. De eerste vdr-sc is de user en de tweede het paswoord waarmee ingelogd wordt. Als laatste is 0102030405060708091011121314 de gebruikte DES sleutel. Wijzig de rechten zodat de vdr user de file ook kan lezen: Code: chown vdr:vdr /etc/vdr/plugins/sc/cardclient.conf Zorg er voor dat vdr-plugin-sc altijd als eerste geladen wordt: Code: vi /etc/vdr/plugins/order.conf Voeg sc toe als eerst plugin: Code: ## If you like a fixed plugin order in your menu place the plugin base names# here. Remember that the first entry a plugin may get, starts at five in# VDR's OSD.## If you want a certain Plugin not to be loaded automatically at# vdr-startup, then you can simply write "-pluginname" in this file.## If you want to add commandline-options for a certain plugin, this file is# not the right place - you can add them in the file(s)# /etc/vdr/plugins/plugin.<pluginname>.conf - each option in one linescfirstpluginsecondplugin-thirdplugin-fourthplugin-xine-dummydevice-graphtft Voor budget DVB kaarten dient gebruik gemaakt te worden van software decryptie: Code: vi /etc/vdr/plugins/plugin.sc.conf Voeg je budget kaart(en) toe: Code: ## Command line parameters for softcam plugins## See /usr/share/doc/vdr-plugin-sc/README.gz for a documentation# about all available command line parameters.## example to force DVB device 1 to budget mode (using FFdecsa)# --budget=1# example for serial smartcard reader# -s /dev/ttyS0# example to use a external script for keyupdate# -E /etc/vdr/plugins/sc/tps_au.sh--budget=0 Als laatste dien je nog je channels.conf file aan te passen en mogelijk ook de remote.conf. Zorg ervoor dat je VDR eerst stopt voordat je deze aanpassingen door voert. VDR stoppen doe je met het volgende commando: Code: service vdr stop Starten kan daarna weer met Code: service vdr start maar omdat er nogal wat packages zijn geupdate in het begin van deze howto, is het misschien verstandiger om de machine even opnieuw op te starten. Succes!
robbedoeske Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Dat was weer een hoop klopwerk voor jou, maar hartelijk dank voor deze zeer duidelijke howto!!
NINjak Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Iemand anders die problemen heb dat bij het opstarten en dat de SC plugin niet werkt? Kan nu even niet testen maar bij een (mogelijk meerdere) restart, van de service, deed ie het opeens wel (bij een eerdere installatie). De hd deed gek, dus nieuwe installatie gedaan en aangezien ik alles klaar heb staan (en dus ook zo klaar ben) is dat helemaal geen probleem)! Dat de SC plugin niet goed start is duidelijk wel een probleem en op een duitse site las ik al dat meerdere mensen last van hebben. Zal later verder spitten of ik het kan vinden of dat google een oplossing gaat vinden.
leechguy Geplaatst: 23 juni 2010 Auteur Geplaatst: 23 juni 2010 Ik neem aan dat je een schone yaVDR 0.2 installatie hebt gedaan en bovenstaande howto hebt gebruikt. Wat voor foutmelding krijg je als je VDR inclusief sc plugin vanaf de commandline opstart (eerst even 'sudo service vdr stop' geven om vdr te stoppen)?
NINjak Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Yep, een schone installatie en deze keer met de bovenstaande SC howto van jou Ik heb/krijg helemaal geen error's maar ik kan er jammer genoeg niet op de tv, die direct op de HTPC aangesloten zit, (nog) niet kijken. Net de HTPC beneden aangezet had/kreeg geen beeld op (ik d8) ned3 (op BVN natuurlijk wel en terwijl ik naar boven ging was hij was het nog oneindig op NED3 aan het proberen). Boven pc aan, VLC wel beeld alleen niet op alle kanalen (zou nog met "het proberen" van beneden te maken kunnen maar dan zou de rest van de NED kanalen eigenlijk wel beeld moeten geven). Vervolgens: Code: root@HTPC-WK:~# /etc/init.d/vdr stopStopping Linux Video Disk Recorder: vdr - seems not to be running.=== Wat logisch is want ik had hem al gestopt! ====root@HTPC-WK:~# /etc/init.d/vdr startStarting Linux Video Disk Recorder: vdrSearching for plugins (VDR 1.7.14/1.7.14) (cache miss): sc xine dummydevice streamdev-server epgsearch externalplayer femon channellists menuorg avolctl quickepgsearch conflictcheckonly vnsiserver epgsearchonly wirbelscan text2skin live. Boven nu overal beeld naar beneden ben ik nog niet geweest maar verwacht nu ook daar beeld...
NINjak Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Ik heb een yaVDR setupje voor een oom (Breda is niet ver), met Ziggo, gemaakt en ik loop tegen wat "problemen" op. Misschien heeft iemand een idee waar ik het verder zou moeten of moet zoeken. Software setup: yaVDR (de eerste versie de 0.2.0 wilde helemaal niet stabiel draaien), NewCS 1.65 met een Smartreader+ Zenders zijn met w_scan zonder problemen gevonden. De "FTA"/info kanalen deden het vrij "snel" en zonder kaart. Na nog wat met de smartreader+ en de NewCS config te klooien deden meerder kanalen het. Teminste nog niet helemaal goed maar meer dan hij het eerder deed. Ned 1 en 2 deden het alleen de rest welke ik getest heb niet (die normaal wel in hun pakket zitten). Zelf denk ik aan een fout in de NewCS config al heb ik die niet hier thuis (probeersel staat op de HTPC van die oom) of misschien aan de regel in de cardclient.conf Dan heb ik nog een tweede vraag weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat NewCS eerder opstart dan (yaVDR) zodat het connecten gelijk goed gaat. Had zelf nog (ook niet zo heel lang gezocht) niet gevonden wat yaVDR doet opstarten. Ik kan zien dat de gebruiker netjes op de Newcs server inlog eerder zag ik daar een fout komen
Niels Wagenaar Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Had je toevallig ook al oscam geprobeerd? Oscam is the next big thing en het wordt dagelijks bijgewerkt. NewCS is - helaas, maar het is zo - zo goed als dood. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
NINjak Geplaatst: 7 augustus 2010 Geplaatst: 7 augustus 2010 Nee nog niet, al zat ik er wel aan te denken om die een kans te geven ook voor hier thuis.
Gast satire Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Hier cccam en laatste yavdr eerst zelfde probleem als jij. In /etc/init/vdr.conf of zoiets een sleep regel invoegen, hier sleep 3 werkt dan probleemloos mits de ion eindelijk opstart. succes.
NINjak Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 Voor een eigen yaVDR setup heb ik ook ergens een "sleep 5" toegevoegd om te zorgen dat de VDR server goed was opgestart en met de NewCS server was geconnect voordat XBMC op gestart was. Deed ik dit niet, dan deden alle zenders het gewoon niet. Bij die oom is het wat anders dan wat ik zelf had maar ik kom er hopelijk wel weer uit. Oscam staat nu op de nominatie om daar lokaal op de HTPC te gaan draaien. We gaan kijken of dat wat gaat helpen, hopelijk wel, en dan nog ervoor zorgen dat oscam eerder dan VDR opstart is
Gast satire Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Werkt ook bij yavdr 0.3. Bij cpuopt in de Makefile kun je ook native gebruiken. Als je bestanden wil verwijderen uit /usr/lib/vdr/plugins is de vdr versie 1.7.16. Vdr stoppen(starten) gaat d.m.v. sudo stop(start) vdr.
Earthfinder Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Origineel bericht van: satire Werkt ook bij yavdr 0.3. Bij cpuopt in de Makefile kun je ook native gebruiken. Als je bestanden wil verwijderen uit /usr/lib/vdr/plugins is de vdr versie 1.7.16. Vdr stoppen(starten) gaat d.m.v. sudo stop(start) vdr. Wat bedoel je nu precies met bovenstaande? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Gast satire Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Howto is voor yavdr 0.2. Boven CSAFLAGS de regel die je moet je veranderen in Makefile staat CPUOPT is nu pentium kan ook native zijn.(Niels weet waarom) In de howto staat een commandoregel om bestanden te verwijderen uit /usr/lib/vdr/plugins zodat het zappen iets sneller gaat, dit werkt niet bij yavdr 0.3, wel als je 1.7.14 verandert in 1.7.16 stop vdr is korter als service vdr stop.
Earthfinder Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 ah... Ik had bij het verwijderen steeds dit gebruikt: Code: rm *conax-29*rm *nagra-29*enz... Dat werkt ook.Dit heb ik gedaan om het inkloppen wat te verkorten. In de commandline van yaVDR 0.3 werkt "paste" niet. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen