Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd start mijn PC erg langzaam op, te weten

opstarten, koffie drinken, dan opgestart.

Het duurt 5 minuten voordat ik met mijn PC kan werken.

Uiteraard van alles geprobeerd, volgens mij zitten er geen beestjes in.

Compleet gescand met virusscanner en malware.

Via MSConfig gekeken of er veel programma's worden opgestart, dat is zeker niet het geval.

Iemand tips?

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Ik denk dat er na installatie van software of een update er daadwerkelijk iets in je systeem is veranderd. Zomaar opeens langzamer is onmogelijk.

Heb wel een tip voor je om het Booten te versnellen. Er zijn er meerdere, die ook later in de Windows Databse zullen verschijnen. In aanmerking nemende dat je beschikt over een Dual-core systeem, werkt het volgende perfect.

Druk eerst eens op de "Windows-Toets" (ingedrukt houden) en dan op de "R"-toets.

-Nu verschijnt het bekende "Uitvoeren" scherm.

-Type hierin MSCONFIG gevolgd door een druk op de <ENTER>-toets.

-Je krijgt in het algemene tablad al wat opties voor je, maar die laten we even voor wat het is.

-Selecteer echter wel het tabblad "Computer opstarten"

-Onder staat een "knop" met "Geavanceerde opties" en klik daar op.

-Vink het aantal processoren aan, en selecteer in het pull-down menu eronder 2 processors.

-Klik nu op OK

Onder het tabblad "Opstarten" zie je een lijst van alle applicaties die opgestart worden.

"Dingen" als bv Winamp-Agent, I-Tunes, Google-Bars of wat er ook moge geinstalleerd zijn, maar niet relevant kan je uitvinken. Zodra je bv een Winamp opstart wordt die agent automatisch gestart als het pas echt nodig is.

Dus check even alle programma's in die lijst. Er kunnen ongewenste zaken tussen zitten.

Aan de andere tabbladen niets veranderen, kan alleen problemen veroorzaken als je niet 100% weet waar ze voor zijn.

Wat andere tips van MSDN op >>deze<< Engelstalige link.

Geplaatst:

@Kimble,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, maar het heeft niet tot het gewenste resultaat geleverd

Citaat:
Type hierin MSCONFIG gevolgd door een druk op de <ENTER>-toets.

-Je krijgt in het algemene tablad al wat opties voor je, maar die laten we even voor wat het is.

-Selecteer echter wel het tabblad "Computer opstarten"

-Onder staat een "knop" met "Geavanceerde opties" en klik daar op.

-Vink het aantal processoren aan, en selecteer in het pull-down menu eronder 2 processors.

-Klik nu op OK

Heb ik aangepast.

Citaat:
Onder het tabblad "Opstarten" zie je een lijst van alle applicaties die opgestart worden.

"Dingen" als bv Winamp-Agent, I-Tunes, Google-Bars of wat er ook moge geinstalleerd zijn, maar niet relevant kan je uitvinken. Zodra je bv een Winamp opstart wordt die agent automatisch gestart als het pas echt nodig is.

Dus check even alle programma's in die lijst. Er kunnen ongewenste zaken tussen zitten.

Zoals ik bij mijn vraag al had aangegeven heb ik geen ongewenste opstartprogjes er in zitten, er starten maar enkele progs op zoals AVG antivirus

En de tips van MSDN zijn voor mij teveel technisch Engels

Mijn probleem blijft dus exact hetzelfde, iemand anders nog meer tips?

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Ok, Poetsdoekje.

Ik ga even wat leeswerk doen op die site en Google nog wat rond. Morgenochtend eerst naar de tandarts en dan zal ik daarna in het "diepe" duiken.

Kan je wellicht in de tussentijd met het knipprogramma in W7 even een screenshot maken van de services die staan te draaien en ook in dat menu staan.

Geplaatst:

Ik heb 156 'Services' aangevinkt staan, deels actief en deels gestopt, wil je daar de screenshots van zien?

En suc6 bij de smoelensmid

Geplaatst:

Ik heb 158 Services en er zijn er 83 gestopt.

Met deze gegevens ga ik maar eens aan de slag morgen, naar eerst te zijn afgebeuld eek

Geplaatst:

Ik zit op 175 services....

De meeste vertraging met opstarten krijg je door hardware conflicten (problemen met irq's of andere bronnen), de drivers daarvan of door een virusscanner die zo nodig alles moet scannen tijdens de opstart.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz

De meeste vertraging met opstarten krijg je door hardware conflicten (problemen met irq's of andere bronnen), de drivers daarvan of door een virusscanner die zo nodig alles moet scannen tijdens de opstart.

En AVG is een ster in het monitoren van alles wat er geboot wordt shocked , maar te manipuleren (lees: net zo af te richten als een eenvoudige hond)

En voor nu een <WINDOWS>-L, klap hem dicht en ik ga me bevrijden uit m'n stoel en naar bed.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: winwiz

En AVG is een ster in het monitoren van alles wat er geboot wordt shocked , maar te manipuleren (lees: net zo af te richten als een eenvoudige hond)

En voor nu een <WINDOWS>-L, klap hem dicht en ik ga me bevrijden uit m'n stoel en naar bed.

Juist, ik zag AVG en .... Mijn pc start ondanks alles keurig in ongeveer 30 seconden op. Misschien een tip: Kijk eens naar Startup Delayer:

startdelay.gif

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

In de tab bladen zoals door kimble beschreven zat ook nog een optie om (uit mijn hoofd) bootmeldingen te laten zien. Ik weet niet hoe dat eruit ziet maar ik kan me voorstellen dat het lijkt op Linux.

Misschien dat dat je op weg helpt?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Sinds enige tijd start mijn PC erg langzaam op, te weten
opstarten, koffie drinken, dan opgestart.
Het duurt 5 minuten voordat ik met mijn PC kan werken.

Uiteraard van alles geprobeerd, volgens mij zitten er geen beestjes in.
Compleet gescand met virusscanner en malware.
Via MSConfig gekeken of er veel programma's worden opgestart, dat is zeker niet het geval.

Iemand tips?

wat met je C:\ partitie
is die vol <> hoeveel vrij geheugen in procenten?
is indexeren nog steeds aan / ingesteld
is de hersteloptie voor een of meerdere partities nog steeds ingesteld
wordt er nog steeds gebruik gemaakt van de herstelpunten sick
wordt er veel hdd activiteit waargenomen bij opstarten
wordt je PC regelmatig opgeschoond
(CCcleaner of MCafee computer opschonen of andere cleaners)

een en ander met traag opstarten en ook traag tijdens functioneren heeft alles te maken met >
herstelpunt+indexeren+virtueel geheugen+opschonen
ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Herstelpunten worden nog steeds gemaakt (Vista en W7). In XP werdt het zonder dat je er erg in had dit steeds opgeslagen en binnen een half jaar had je enkele Gig's aan ruimte "kwijt"

In XP kon je dit opruimen door het maken van herstelpunten te disablen en dan de pc opnieuw op te starten.

Na een opstart, na deze disabeling, ging je weer naar de herstelpunten toe en vinkte je hem weer aan.

Resultaat was wel dat er enkele Gig's vrij kwamen.

Al die herstelpunten zullen in Vista en W7 ook ergens bewaard worden, maar die "truc" is niet mogelijk.

Later in de Windows Database zal ik wellicht een oplossing zijn tegengekomen en hem daar posten.

Nu is het voor mij nog even "koffiedik".

Geplaatst:

Klein beetje off topic... Maar de herstelpunten zijn prima te regelen en geheel automatisch

Computer rechtermuisknop -> eigenschappen

Systeembeveiliging -> systeemschijf kiezen -> configureren

Bovenin staat standaard Systeeminstellingen herstellen en vorige berstandversies terugzetten aangevinkt.

Onderin kun je aangeven hoeveel er aan schijfruimte gebruikt mag worden.

systeembeveiliging.jpg

Een voordeel van berstandversies terugzetten is dat als het aan staat en je kijkt naar de eigenschappen van het bestand, je terug kunt naar een (aantal) vorige versies.

vorigeversie.jpg

Indexeren is t.o.v. Vista een stuk verbetert. Je kunt daar gewoonlijk niet veel last van hebben.

Geplaatst:

Is hem helemaal. Zal een "workout" ervaan maken voor de Windows Database.

"Vroeguhh" in XP zat ie nl, direct bij systeemherstel. Staat nu dus elders.

Mijn dank is verpletterend.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen