Gast Kimble Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: vGnp Hmmm. Die keer dat ik gelaserd ben en een boete kreeg ben ik toch echt staande gehouden en heeft de agent mij de gelaserde snelheid op het display laten zien. Hoe dan ook, ik was niet van plan om het beleid daaromtrent te gaan testen bij de diverse korpsen.. vGnp Probeer het hier eens in de straat, ik stuur je wel een pm als het op de planning staat. Vergeet dan ook je gordel, mobieltje aan het oor, mistlichten naast dimlichten aan en net over de doorgetrokken streep. Geen video voor nodig en je wordt ook niet staande gehouden. Zou wel iemand anders zijn auto pakken, want het gaat dan namelijk op kentekenhouder.
mapi Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: Kimble Mijn vrouw is verkeersbrigadier en als die een kenteken in het boekje zet met de reden/tijdstip/datum van overtreding, dan kom je er helaas niet onderuit. dus als je vrouw zich vergist heb je gewoonweg pech ?... terwijl als er een foto is gemaakt zou men evt nog kunnen controleren of kenteken het jouwe is..( stel je bent die dag daar niet geweest en krijgt toch een boete.. Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Moderator ceesv Geplaatst: 6 juni 2010 Moderator Geplaatst: 6 juni 2010 Daar komt het inderdaad op neer. En dit soort vergissingen komen dagelijks voor. Het zijn zogenaamde Wet Mulder overtredingen, waarbij de bewijslast is omgekeerd. Je dient zelf te bewijzen, dat je het niet was, en dat is niet eenvoudig. De ambtenaar heeft met zijn ambtseed namelijk een voorsprong bij de rechter. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Voor zover ik weet moet je bij laser staande gehouden worden. De snelheid laten zien is onzin. Meestal ligt de gluipert ergens in het gras of achter een verkeersbord en staat de rest een paar meter verder om jou op een veilige plek te laten stoppen. Ik ben ik 2 keer gepakt met minimaal 35 km te hard en nog nooit een prent binnen gekregen. Er is dus nog hoop. Ik zou in ieder geval met behulp van flitsservice de boel zo lang als mogelijk bezig houden. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Kimble Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: ceesv Daar komt het inderdaad op neer. En dit soort vergissingen komen dagelijks voor. Het zijn zogenaamde Wet Mulder overtredingen, waarbij de bewijslast is omgekeerd. Je dient zelf te bewijzen, dat je het niet was, en dat is niet eenvoudig. De ambtenaar heeft met zijn ambtseed namelijk een voorsprong bij de rechter. Klopt helemaal. En vergeet ook niet dat het op kentekenhouder gaat. Dus kijk uit met het uitlenen van je auto.
mapi Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Meestal ligt de gluipert ergens in het gras ja, met dat weer van vanochtend zou ik ook in het gras liggen...... daar lag hij ook..... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Moderator ceesv Geplaatst: 6 juni 2010 Moderator Geplaatst: 6 juni 2010 Ik kwam er vanochtend om 9.30 uur eentje tegen in de berm langs de snelweg tussen Eindhoven en Venlo. Stond op een klein statiefje achter een hectometer paaltje. Heb je in ieder geval nog een foto als aandenken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Kimble Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 hoeven tegenwoordig niet allemaal snelheidscontroles te zijn hoor. Fiscus gebruikt de Catchken (volksmond catscan) om particulieren te pakken die opgeven geen privékilometers te rijden met de auto van de zaak. Staan ook vaak bij pretparken, doorgaande wegen naar het strand en meubel/woonboulevards. Die IB-heffing met boete is ietsje pietsje hoger als een 30 km snelheidovertreding en dan ook nog eens handfreebellen over de doorgetrokken streep met mist en dimlichten aan. Je kan wat dat betreft beter als "ik rijdt niet prive in een leasebak van de zaak rijder" een witte enveloppe van je baas krijgen van het CJIB in plaats van een Blauwe van de "Blauwe Enveloppe Brigade"
Moderator ceesv Geplaatst: 6 juni 2010 Moderator Geplaatst: 6 juni 2010 Dit statief had ook een radar antenne. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jan Ambers Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Hoe weet men bij een lasergun controle of men wel de snelheid van jouw wagen meet? Kan dat niet van een andere zijn? is die bundel dan zo smal? Moet er geen bewijs voorgelegd worden dat het jous snelheid is? Heb ook al zoiets gezien in Frankrijk, daar stonden de cowboys op een dwarsende landweg de snelheid te checken van wagens op de autosnelweg...
columbo Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 De bediening van de Lasergun gaat lang niet altijd goed,dit regelmatig op div Duitse tv zenders te zien bij div actualiteiten progammas,zo als Extra,Spiegel TV Reportage op maandag,Dinsdag's AKTE 20.10,24Stunden (Sat1),K1 EXTRA,en nog een paar andere Act.rubrieken.
Gast Kimble Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Origineel bericht van: columbo De bediening van de Lasergun gaat lang niet altijd goed,dit regelmatig op div Duitse tv zenders te zien bij div actualiteiten progammas,zo als Extra,Spiegel TV Reportage op maandag,Dinsdag's AKTE 20.10,24Stunden (Sat1),K1 EXTRA,en nog een paar andere Act.rubrieken. Als jou auto op de display staat binnen het kader, kan je er gif op innemen dat je gemeten wordt. Richtpunt is raakpunt. De gene die het apparaat bediend moet wel enigzins zijn/haar arm stilhouden. Advies is ook om te meten met het apparaat tegen de deurstijl of een boom gehouden. Alle fouten die ontstaan worden in de display met een code aangegeven. Met een Jam, heb je een echt dik probleem. Alle andere E-meldingen kunnen zijn bewegen van het apparaat, te ver weg ( > 1 kilometer ), geen refelectie terug.
Terror Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers Hoe weet men bij een lasergun controle of men wel de snelheid van jouw wagen meet? Kan dat niet van een andere zijn? is die bundel dan zo smal? Moet er geen bewijs voorgelegd worden dat het jous snelheid is? Ik heb ooit eens door zo'n lasergun mogen kijken en meten. ze kijken door een lens naar je auto en richten op je nummerplaat (die reflecteert het meest) in het display zie je een rode laserpunt (vandaar lasergun denk ik)dan drukken ze een knopje in en je snelheid wordt gemeten. Voor zover ik weet werd er geen foto o.i.d. gemaakt. -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
mapi Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 tsja.... ik maak me zorgen om mijn... eventuele bekeuring, valt een brief in de bus.....aiaiaiai... blijkt het eentje voor mijn wederhelft te zijn..... 39 euro.... met foto.... wacht maar tot ze thuis komt.... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen