grox Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een DM500HD. Tip: in duitsland zijn deze boxjes erg voordelig geprijsd!! Echter ik loop tegen het volgende aan. Er zit een fan ingebouwd die ik op 2200 rpm laait draaien, bij HD materiaal wordt het doosje dan 41 graden (bij de huidige temps, kamertemp 24 graden) Wanneer ik hem op standby zet en een tijdje laat uitstaan, is ie bij inschakeling 51 graden! Is dit niet veel te hoog? Met een plugin kun je zelfs de fan inschakelen, wanneer ie in standby staat. Is dit verstandig om hem constant te laten draaien?
bigtwin Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Zijn die erg voordelige boxjes geen nepperds? Ik kan me niet voorstellen dat ze, ook in Duitsland, ergens erg goedkoop te krijgen zijn. Dat past niet bij Dreambox. Ik heb nog niks over nepperds gehoord, maar een keer moet het toch beginnen... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
grox Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: bigtwin Zijn die erg voordelige boxjes geen nepperds? Ik kan me niet voorstellen dat ze, ook in Duitsland, ergens erg goedkoop te krijgen zijn. Dat past niet bij Dreambox. Ik heb nog niks over nepperds gehoord, maar een keer moet het toch beginnen... is 318 eppies weinig dan?? Is volgens mij geen clone, waar kun je dat checken? Ik weet dat dit voor de 800 er wel is.
tvr4ever Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Origineel bericht van: grox Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een DM500HD. Tip: in duitsland zijn deze boxjes erg voordelig geprijsd!! Echter ik loop tegen het volgende aan. Er zit een fan ingebouwd die ik op 2200 rpm laait draaien, bij HD materiaal wordt het doosje dan 41 graden (bij de huidige temps, kamertemp 24 graden) Wanneer ik hem op standby zet en een tijdje laat uitstaan, is ie bij inschakeling 51 graden! Is dit niet veel te hoog? Met een plugin kun je zelfs de fan inschakelen, wanneer ie in standby staat. Is dit verstandig om hem constant te laten draaien? Ik kan alleen maar zeggen dat de mijne nooit meer dan handwarm wordt, ook niet na een complete HD film in MKV formaat te hebben afgespeelt.
grox Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 wat is handwarm, dat wordt ie van mij in principe ook, ik kan de hand er goed opleggen, via een tool is echter de exacte temp af te lezen. Wat is je temp dan na een goede HD uitzending?
bigtwin Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 grox, je gaf zelf aan dat de box in Duitsland erg goedkoop was. 318 is niet erg goedkoop. Die van mij wordt nooit echt warm, wat ik er ook mee doe. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen