Aad7506 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Ik lees in veel onderwerpen dingen over cccam of ozoiets, nou denk ik als ik het goed begrijp dat dat een soort module is waarin je kaart gaat en dat dan die cccam in je decoder gaat. Maar ik lees nou nergens precies wat zo'n ding is of wat dat doet ? Wie kan mij dat uitleggen of vertellen waar ik dat zou kunnen lezen hier op het forum ?
metoo Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 CCcam is geen module maar een softcam, dus software die een module/cam emuleert/nadoet. Sommige sat ontvangers kunnen werken met cccam/software , dan heb je dus geen extra module nodig voor de kaart ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aad7506 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Ok, maar begrijp ik nou goed dat dus een cam zo'n ding is waarin je kaartje gaat en die je dan vervolgens in je decoder stopt? Ik heb nu een sab explorer, daar stop je gewoon zo de kaart in, dus er zijn ontvangers waarin je niet zo een kaart kunt stoppen en daat moet dus eerst een cam in? Begrijp ik het zo goed?
vGnp Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: Aad7506 Begrijp ik het zo goed? Linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aad7506 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Kijk dat maakt een hoop duidelijk, dus als je een tv zou hebben met zo'n ci slot kun je daar dus een cam in stoppen en heb je geen aparte ontvanger meer nodig. mits je tv dan dvb-s aankan.
vGnp Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Origineel bericht van: Aad7506 mits je tv dan dvb-s aankan. Of, nog beter, DVB-S2. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aad7506 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Ja ivm de HD kanalen en sd die in mpeg4 uitzenden. Maar wat is het nut van een cam in een ontvanger, zijn dat dan ontvangers waar je niet zo een kaart in kan doen?
metoo Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Er zijn diverse coderingen die de box soms niet allemaal aankan, dan heb je soms de mogelijkheid er een cam in te plaatsen die die codering wel kan, Maar die cams/modules kosten nogal, dus is het handig een box te hebben die CCcam kan draaien en dat dus softwarematig kan doen. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aad7506 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Geplaatst: 6 juni 2010 Ok, maar ik als leek die wel iets verder wil in het sat gebeuren, maar eigenlijk gewoon goed en normaal wil kunnen kijken naar CD met de HD zenders kan dus beter een normale HD ontvanger kopen waarin ik zo mijn CD kaartje kan stoppen? Of heb ik als ik dus met een CD cam zou gaan werken een groter aanbod van ontvangers waaruit ik kan kiezen? Ben er nog niet uit voor welke ontvanger ik moet gaan namelijk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen