Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
EN
ze zitten natuurlijk wel in eenzelfde 'browsable' workgroup
etc/samba/smb.conf <<< workgroup aanpassen bijvoorbeeld "dream"
ciao

Bij allebei stond WORKGROUP wat ik heb veranderd naar de straat waar we wonen. Ik heb het ook met hoofdletters geschreven of moest het met kleine letters?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast SatMann
Geplaatst:

Daveys,

ik denk dat je te ver zit hoor.

mijn vu+ en dm800Hd zien elkaars HDD perfect en ik kan beide .ts afspelen op beide boxen van beides HDD.

en op beide heb ik zelfs mijn popcorn staan.

je moet wel zorgen dat je smb file dezelfde naam heeft van het het netwerk.

Dus als je pc in netwerk : THUIS zit

dan moet je de dm en vu ook THUIS geven.

ook uiteraard ervoor zorgen dat beide in dezelfde IP range vallen.

dus 192.168.1.xxx dan moet de andere zeker ook 192.168.1.xxx zijn.

en dan via pli menu ga je op de vu naar instellingen,

netwerk, netwerkbrowser en dan laat je hem maar effen doen.

en hij zal dan op je vu ook je hdd tonen van de dm800.

die klik je aan, en dan gewoon NFS (daar heb je geen paswoord voor nodig) verbinden.

als je dat gedaan hebt effen de vu herstarten en dan terug bij netwerkbrowser kan je een van de opties als : show mounts ofzoiets ken het niet van buiten opvragen.

dan moet je de hdd van je dm zien staan met een groen vinkje.

als dat geod is

dan doe je op de dm net hetzelfde.

als alles lukt en je kan afspelen maar in hakken en stoten, dan is er iets met je netwerkkabel. zijn de juiste kleuren gelinkt met 1 op 1 en zitten de kleuren van je netwerkkabeltjes juist?

want nogal wat mensen denken dat het niet uitmaakt in welke volgorde die zitten, het maakt een heel groot verschil uit.

probeer maar effen. ;-)

Geplaatst:

dvd player op de vuduo werkt nog wat met hakkelen en stoten

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Dank je SatMann. Hier kan ik in ieder geval vanavond mee verder. Alles heet WORKGROUP (ik heb dat nooit veranderd dus ik denk dat het makellijk is dat allemaal zo te laten.

Het fstab bestand moet ik dan weer "origineel" maken denk ik en de NFS server gewoon geïnstalleerd laten?

Is er al bekend wanneer de dvd speler naar behoren werkt? Misschien moet ik alleen maar checken via de DM of het werkt en als dat goed gaat kan ik via de VU kijken of het lukt. De DM zal het meest van de VU aflezen omdat daar alles gedaan word.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Daveys
Is er al bekend wanneer de dvd speler naar behoren werkt?

die werkt al naar behoren.
tenminste nu op het VTI 1.2 master image
andere images zullen net zo een beetje moeten stoeien en aanpassen om het werkende te krijgen

laten we wel deze en je originele vraag niet gaan mengen.

je hebt veel geprobeerd maar resultaat is nog "te" slecht

let wel over optimeren van mounts is wederom veel geschreven
zoals de rsize wsize aanpassen, daar zijn zelfs scripts voor te vinden die een optimale instelling voor TCP of UDP testen

tussen twee linux besturingssystemen kan het aan de, in de kernel opgenomen NFS-utilities liggen of het ontbreken daarvan
poe, denken enkelen
aha denken anderen

ja makkelijk is enkel de dvd lade openen en dvd-schijf erin doen
afspelen kan al lastiger worden.
( wink geintje)

zoals ik eerder schreef moet je niet twee mountprincipes tegelijk instellen
dus
ofwel automount via de netwerkbrowser / verbindingsbeheer
ofwel niet aan die browser komen en handmatig editen van de fstab.
(je hebt toch dubbel gedaan)

samba is "daarom" een verdubbeling naar media/hdd
mountpoint
wat schreef ik daar over?
neem een andere dan de standaard mountpoint die voor de interne disk gebruikt wordt

dus beide receivers hebben al media/hdd (wegens interne hdd)
dan media/net of media/server1 etc gebruiken als mountpoint voor externe mountable media.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik moet je gelijk geven in de AHA erlebnis :D. Als je de files ziet zoals fstab of de samba file dan snap je inderdaad beter hoe het in elkaar zit. Vanmorgen had ik voor mezelf al uitgevonden dat ik én de automount én de fstab had aangepast dus dubbel gedaan terwijl je dit nog specifiek had vermeld. Beetje bij beetje leer ik dus toch nog wat :D

rsize, wsize, zeg maar het finetunen kan (moet) later. Eerst de twee boxen gooed aan de gang hebben en dan later dus optimaliseren.

Het zijn twee verschillende boxen en ik begrijp dat het makkelijker zal zijn wanneer er twee identieke boxen zijn. Ik snap ook dat twee verschillende boxen geen belemmering is maar gewoon wat meer werk om ze perfect op elkaar af te stemmen.

Wat bedoel je met "neem een andere dan de standaard mountpoint die voor de interne disk gebruikt wordt"?

Wat ik nu ga doen is de regels die ik toegevoegd heb in de sambafile en de fstabfile verwijderen. NFS server laat ik staan zoals die is op beide boxen en na de herstart van beide ga ik eerst via het automountprincipe aan de gang.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Dave

Geplaatst:

We hebben een succes en dat is dat ik opgenomen bestanden die op de VU staan op de DM kan zien smile. Films heb ik nog niet gecheckt want er staan er nog geen op de VU. In eerste instantie was de map met films leeg van de VU volgens de DM. Ik had de DVD speler geselecteerd maar toen ik daar "My Videos" selecteerde zag ik het opgenomen bestand staan en speelde haarscherp en zonder stotteren af. Met een film zal het ook wel goed gaan maar die moet ik eerst nog effies op de VU zetten (doe ik dadelijk).

Met de VU de schijf zien en benaderen van de DM gaat ook prima. Hier heb ik geen opnames op staan maar weer wel films (ik ga dadelijk een opname starten op de DM). Films lukt niet om ze mooi af te spelen. Er speelt wel wat via de DVD-speler van het media-center maar net zo broerd als dat het was.

Eerts nu een film op de VU zetten en een opname maken op de DM. Ik hou jullie weer op de hoogte wink

Geplaatst:

Ik ben eruit en weet waar het probleem zit smirk

De DVD speler van de VU is brak en werkt gewoon niet goed eek.

Waarom ik dat schrijf? Omdat de DM alles afspeelt van de HDD van de VU, tv opnames, films en muziek. De VU speelt niet alles af van de HDD van de DM. Wel de tv opnames en muziek maar geen films. De VU probeert de film wel af te spelen maar stottert aan alle kanten zodat er echt niet naar te kijken is.

Toch moet ik ook hier op terug komen. Bij het bovenstaande verhaal maak ik gebruik van het "Media Center". Ik ben ook aan de gang gegaan met de "Mediaspeler". Deze zorgt ervoor dat de VU wel muziek kan afspelen die op de HDD van de DM staat. Nog sterker, ik kan ook perfect VIDEO_TS files afspelen maar dan alleen 1 die in het mapje VIDEO_TS zit want het hele mapje in 1 keer (dus de hele film) afspelen doet de "Mediaspeler" niet. Iso files ziet de "Mediaspeler" helemaal niet.

Wat heel leuk was om te zien tijdens het up- en downloaden van bestanden (via dezelfde computer en via een LAN-kabel aangesloten) was dat de VU stukken sneller was dan de DM. De VU had constant 11,5/11,6MB en de DM 3,6/4,0MB. De VU is dus bijna 3 keer zo snel shocked

Hieronder in het kort wat ik moest doen om het voor elkaar te krijgen;

Voor de zekerheid heb ik beide boxen voorzien van hetzelfde OpenPLi image (ook beide van dezelfde dag). Dit is, denk ik, niet echt nodig maar gaf mij een goed gevoel. Beide OpenPLi zal waarschijnlijk voldoende zijn.

Op beide boxen installeer je de NFS server vanuit de applicatielijst en je zet 'm op /media/hdd en start de boxen opnieuw op.

Als de boxen opnieuw opgestart zijn ga je naar de netwerk browser die je via het menu kan vinden (instellingen / systeem / netwerk / netwerk browser). Daar zie je de andere box staan en als je die aanklikt zie je, als het goed is, dat er al een NFS schijf staat met /media/hdd/. De NFS server heeft z'n werk gedaan :D. Als je op ok klikt word deze schijfconfiguratie opgeslagen. Ik heb de beide boxen hierna ook weer opnieuw opgestart.

Nu zou het moeten werken zoals ik in de eerste alinea's heb beschreven.

Haleluja whistle

Groet, Dave

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb nog een vraagje. Ik heb nu een tweede vu duo voor op de slaapkamer zonder HDD. Deze ziet de HDD van de vu duo beneden. Grote M2TS bestanden (20GB+) speelt moeiteloos. Het geluid, als het maar geen DTS is, gaat ook perfect. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het SRT bestand mee te laten lopen en ondertiteling is toch wel fijn. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Daveys
Ik heb nog een vraagje. Ik heb nu een tweede vu duo voor op de slaapkamer zonder HDD. Deze ziet de HDD van de vu duo beneden. Grote M2TS bestanden (20GB+) speelt moeiteloos. Het geluid, als het maar geen DTS is, gaat ook perfect. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het SRT bestand mee te laten lopen en ondertiteling is toch wel fijn. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

is geloof ik wel een apart bericht waard, daar het niet meer over de originele vraag gaat.
(dat zoekt makkelijker op ons forum)
ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Da's een goeie en ga ik direct doen. Zie ik je antwoord daar misschien wel :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen