Moderator Matchless Geplaatst: 6 juni 2010 Moderator Geplaatst: 6 juni 2010 Ik heb hier een Guruplug en daar staat debian op in little endian. Nu wil ik er een software opzetten maar die heeft big endian nodig. Kan ik gewoon een big endian firmware erop zetten?Of is dat processor afhankelijk? en wat is eigenlijk Big en little endian? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Big fellow Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Nee, je kan dat niet zomaar omzetten. Big en little endian heeft te maken met hoe een multi-byte getal wordt opgeslagen in het geheugen; 0x1234 kan worden opgeslagen als 12,34 of als 34,12 ... Het is processor afhankelijk. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 7 juni 2010 Das dan balen (maar wel weer leerzaam ). Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
RobbieT Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Als je de broncode hebt van het programma dan kan je het misschien compileren op die machine. Of met een cross-compiler op je pc compileren. Dan moet je wel weten voor welk platform (CPU type) je een cross compiler nodig hebt. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Moderator Matchless Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 8 juni 2010 De broncode voor CCcam is niet vrij gegeven. Het houdt wat dit betreft dus op. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast satdvb Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Origineel bericht van: Matchless De broncode voor CCcam is niet vrij gegeven. Het houdt wat dit betreft dus op. dat je van je applicatie(softcam) geen source hebt is helemaal geen enkel probleem gelukkig makkelijkere oplossing is even een kernel img en rootfs bouwen met het type endianess wat je wilt (voor de meeste ARMv5TE cores kan dit prima) zo doe ik het ook met mijn modem, die was orrigineel ook precies verkeerd groeten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen