Ga naar inhoud


[7005] regionale zenders kwijt.


Gast madeef

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn vraag is,ik ben sinds kort mijn regionale zenders kwijt.Ik heb een Philips DSR 7005,op mijn andere decoder als ik die aansluit zijn de zenders er wel(philips 2210)dus ik mag er van uit gaan dat de kop goed staat en dat er gewoon een instelling niet klopt.Is er iemand die mijn instelling even wil nakijken als er iets niet goed staat? hier komen ze....

Bij antenne instellingen heb ik

installatietype;loop 1-2

lnb type;vast

satelliet;astra 1b,1c,1e,1f,1 19,2e

primaire diseqc;1.0/a/o

signaal sterkte 65%

signaalkwaliteit 45%

en ik heb satelliet astra 3A,23.5E

primaire diseqc 1.0/b/o

signaal sterkte 66%

signaal kwaliteit 0%

Mochten ze wel goed staan misschien iemand nog een tip wat ik dan nog doen kan?Alvast bedankt voor de reaktie en de moeite.

m.vr.g.

Madeef.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Madeef

 

Ik ken je Philips 7005 niet maar zo te zien staan de instellingen goed.

 

Wat wel opvalt is de lage signaal strekte en kwaliteit op Astra1 (19.2e)

Maar misschien is dit wel normaal bij dit type decoder.

 

Op AStra3 (23.5e) is de signaal kwaliteit echter 0 (nul)

En dat is zeker niet normaal en ook de reden dat je geen regionale zenders ontvangt.

Ik ga er dan ook vanuit dat je schotel de oorzaak is.

Wat voor schotel/lnb opstelling gebruik je.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie,ik heb gewoon een 60cm triax schotel en een standaard duo lnb kop aan de muur hangen.Maar wat dan wel vreemd is dat ik de regionale zenders wel kan ontvangen met mijn philips 2210 als ik die aansluit.Dan zou je zeggen dat de opstelling wel goed staat.Maar in de instellingen zie je dus niet iets wat fout kan staan?Toch bedankt in iedergeval voor je reaktie.

m.vr.g.

madeef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef al dat ik deze decoder niet ken.

Misschien dat iemand in het bezit van deze decoder je instellingen kan controleren.

 

Maar wat mij opvalt is de signaal kwaliteit van 0 (nul)op Astra3.

Kijk eens of je primaire diseqc 1.0/b/o kunt wijzigen en of dit resulteerd in een signaal kwaliteit die bij benadering dezelfde waarde heeft die de astra1 geeft van 45%

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat de signaalsterkte bij de DSR 7005 wat laag staat, dat is wel goed.

Anders had je ook geen beeld op de andere ontvanger gehad.

Als je de Astra 1 en 3 geprogrammeerd hebt, is dat ook goed.

Heb je wel andere zenders op de Astra 3? Een aantal duitse kanalen zitten daar nu ook.

Verder kun je kijken om de fabrieksinstellingen te laden tot het formatteren van de schijf. Dit doe je dus NIET. Anders ben je alles kwijt.

Dan kun je nog eens kanalen scannen op Astra 3.

Kijk maar eens. Als ik nog iets voor je moet checken lees ik het wel.

Ik heb alleen een andere schotel met 4 aparte LNB's. Deze gaan met twee kabels via twee switchen naar de ontvanger. Ik heb em dus niet op loop staan.

Maar dat maakt niet zoveel uit, ik zal alleen iets meer signaal hebben, maar niet veel meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

`hallo,

Als ik dan geavanceerd zoeken doe,heb ik de satelliet astra 3A

frequentie;11555

polarisatie;hor

symbolrate;27500

fec;automatisch

pids;automatisch

kanalen;alles

maar vindt hij niks,mijn signaalsterkte is dan redelijk maar de kwaliteit is niks.Maar als ik de polarisatie verander in bv verticaal dan vindt hij een stuk of 10 tv zenders en is mijn kwaliteits balk ook redelijk gevuld.Maar nog steeds geen regionale zenders helaas.Je leest ook weleens dat de elco's stuk zijn bij dit type kan dat nu ook het geval zijn?of hebben die geen invloed op bepaalde zenders?Alvast bedankt voor het meedenken.

m.vr.g.

madeef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de kwaliteit niks is voor de Astra 3 klopt, dat is bij mij ook zo. Dat van de elco's klopt ook.

Ik heb er een keer een heleboel vervangen. Het apparaat startte warm niet meer op, als ik hem helemaal af liet koelen wel weer.

Ik zag dat de 6 beruchte elco's van 330µF al vervangen waren, maar daar lag het dus niet aan. Verder alle elco's onder de harde schijf vervangen en ook gemeten wat er nog van over was.

Als ik het goed herinner waren de 1µF's nog wel goed, maar een paar anderen niet. Ik heb er toen wat van op Sat4all gezet.

Je kunt het proberen, er staan meerdere problemen in dit forum vanwege elco's. Let bij de aanschaf wel op de hoogte. Ik had ook wat mooie long life elco's gekocht, maar die waren te hoog.

 

Er schiet me nog 1 ding in gedachten. Ik had in het begin ook problemen met de andere LNB's. Toen heb ik de F-connectors vervangen en de kabel opnieuw aangestript. Daar zat wat zwarte zooi tussen van het afschermplakkertje.

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...