Ga naar inhoud


Opnemen van Ziggo programma's


Gast JumperFree

Aanbevolen berichten

Gast JumperFree

Hallo ( kweet niet of dat het hier de juiste plaats is om de vraag te stellen ) ..

 

Als ik nu een C+ TV koop dan heb ik begrepen dat je, omdat het kaartje in de TV( C+ module ) module zit je niet via de scart uitgang van je TV op kan nemen van de meeste TV programma's.Deze zouden dus worden geblokkeerd door Ziggo en zijn C+ Cam.

 

Mijn vraag is gaat dat met een USB Recorder wel via de TV ( Panasonic heeft zoiets ) ?.Want ik had begrepen dat daarop dan een codering wordt toegepast zodat opnemen via de USB uitgang wel mogelijk zou zijn.Hoop dat men een beetje begrijpt wat ik bedoel .. Iemand misschien ervaring hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het CI+ moduul met een CI+ gecertificeerde TV en of receiver maakt dergelijke belemmeringen 'mogelijk'

 

men kan met deze nieuwe "dedicated" hardware en software bepaalde functionaliteiten "aansturen"

of ze ook al geactiveerd zijn, weet ik niet?

 

de TV-provider stuurt verhuld in het signaal via kabel een code waardoor een bepaalde functie door die Provider is geblokkeerd

zo als jij schrijft opnemen

maar ook hoe lang die opname gezien kan worden

en ook of je tijdens reclame blokken naar een andere zender kunt zappen...

 

er zijn meer geintjes die ze met CI+ zouden kunnen

MAAR of ze die al geïmplementeerd hebben ????

 

let wel, opnemen en iets onafhankelijk bekijken gaat sowieso enkel met een (duo) Twintuner-receiver...

daar zijn maar weinig TV toestellen momenteel toe uitgerust

de Loewe LCD heeft optioneel een twintuner

 

als je nog zoekende bent naar zo'n nieuw toestel, ga dan vooral eerst in een degelijke audio-video winkel en laat het je allemaal voordoen/tonen

misschien blijkt daaruit dat die optie die je melde in je vraag inderdaad nog een oplossing is

>NOG<

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree

Oke Bedankt.Alleen blijf ik toch een beetje zitten met het volgende .. Kijk, aan de ene kant kan ik best begrijpen dat maatschappijen niet willen dat hun programma's enz. verspreid worden op dvd/HD recorders.Aan de andere kant brengt mijn werk met zich mee dat ik niet op de " reguliere " tijd kan kijken.

 

En je wilt dan ook nog eens een behoorlijke opname kwaliteit.

 

Mijn volgende vraag is dus, zeker omdat ik op sommige forums lees dat zoets WEL mogelijk is ( al is het nog steeds vaag ), kan ik met zo'n z.g.n. USB RECORDER ( dus recorders ( in feite zijn het gewone externe HD ) waar je alleen maar op kan opslaan en afspelen op je TV ) wel de programma's van Ziggo ( en b.v. Flimnet ) opnemen.Temeer omdat, zoals ik het begrepen heb, de encryptie mee wordt opgeslagen en je er verder niks meer mee kan doen dan afspelen op jouw Tv.

 

Als iemand hier slechte of goede ervaring mee heeft zou ik dat graag horen .

 

BVD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Panasonic plasma TV's van 2010 kunnen digitale TV opnemen met een op de TV aangesloten usb harddisk. In ieder geval de G20, V20 en VT20 series kunnen dit. Of de goedkopere modellen dit ook kunnen weet ik niet. Ook weet in niet of de LCD TV's van Panasonic of TV's van ander merken dit kunnen omdat ik daar geen persoonlijke interesse in heb voor een toekomstige tv.

 

De harddisk wordt met de TV gepaired. Hierdoor is het enkel mogelijk om de opnames op de TV te bekijken waarmee deze ook zijn opgenomen. Deze encryptie heeft voor zover als ik weet niets te maken met de Irdeto2 encryptie van Ziggo.

Houd er wel rekening mee dat de TV maar een DVB-C tuner heeft. Wat dus niet kan is een kanaal opnemen en een ander kanaal kijken (ook niet als dit kanaal zich op dezelfde frequentie bevindt). Wat wel mogelijk is, is een kanaal opnemen en via de hdmi/scart ingang een DVD kijken. Ook kun je de harddisk gebruiken om het beeld te pauzeren en later verder te gaan met kijken (timeshift).

 

Overigens laat de gebruikersvriendelijkheid nog wel wat te wensen over. Als je via de EPG een opname programmeert, dan wil hij standaard opnemen naar een externe recorder (een video of dvd recorder). Je dit dan blijkbaar even wijzigen zodat hij naar de harddisk opneemt (zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33762464#33762464)

De ervaringen van deze gebruiker zijn in iedergeval positief.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree
Origineel bericht van: leechguy
De Panasonic plasma TV's van 2010 kunnen digitale TV opnemen met een op de TV aangesloten usb harddisk. In ieder geval de G20, V20 en VT20 series kunnen dit. Of de goedkopere modellen dit ook kunnen weet ik niet. Ook weet in niet of de LCD TV's van Panasonic of TV's van ander merken dit kunnen omdat ik daar geen persoonlijke interesse in heb voor een toekomstige tv.

De harddisk wordt met de TV gepaired. Hierdoor is het enkel mogelijk om de opnames op de TV te bekijken waarmee deze ook zijn opgenomen. Deze encryptie heeft voor zover als ik weet niets te maken met de Irdeto2 encryptie van Ziggo.
Houd er wel rekening mee dat de TV maar een DVB-C tuner heeft. Wat dus niet kan is een kanaal opnemen en een ander kanaal kijken (ook niet als dit kanaal zich op dezelfde frequentie bevindt). Wat wel mogelijk is, is een kanaal opnemen en via de hdmi/scart ingang een DVD kijken. Ook kun je de harddisk gebruiken om het beeld te pauzeren en later verder te gaan met kijken (timeshift).

Overigens laat de gebruikersvriendelijkheid nog wel wat te wensen over. Als je via de EPG een opname programmeert, dan wil hij standaard opnemen naar een externe recorder (een video of dvd recorder). Je dit dan blijkbaar even wijzigen zodat hij naar de harddisk opneemt (zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33762464#33762464)
De ervaringen van deze gebruiker zijn in iedergeval positief.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


Bedankt voor je duidelijk antwoord.Ik had nog een vraagje, dat opnemen van programma's dat betreft dus alle programma's die te ontvangen zijn via Ziggo, dus ook Filmnet enz. ?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33619895#33619895 heeft diezelfde gebruiker het er over dat hij een Caiway CI+ CAM gebruikt. Ik neem dus aan dat hij gewoon ook gecodeerde kanalen op kan nemen, anders was hij er een stuk minder enthousiast over lijkt me.

Blijft met CI+ natuurlijk wel de vraag of dit in de toekomst blijft werken. Een van de mogelijkheden van CI+ is nl. dat een zendgemachtigde kan voorkomen dat een programma opgenomen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...