Moderator ceesv Geplaatst: 13 juni 2010 Moderator Geplaatst: 13 juni 2010 Heb je hem wel op de juiste satelliet uitgericht? Als ik het goed begrijp heb je zo gedraaid, dat er iets maximaal begon te piepen, maar dat kan net zo goed op een heel andere satelliet positie geweest zijn. Stem je ontvanger bijvoorbeeld eens af op BVN, en zet je ontvanger eens naast de antenne. kijk dan eens of je door draaien wel beeld krijgt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 je moet de ontvanger op astra 19.2 zetten, wand je kunt met die meter van jou alleen de 19.2 meten als je de andere satellieten wild meten, moet je een meter hebben die DiSEqC Switch kan schakelen van de bomen kun je geen last hebben wand de Triax 64 CM, werkte toch ook Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Hemant Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 Dat had ik inderdaad gedaan. Receivers stond op NED2 dus ik ga ervan uit dat dat ding alleen Atsra oppakt. Die Triax werkte inderdaad perfect. Ik ben echter verhuisd. De bomen zitten op zo een 15 meter asftand en zijn zo'n 25 M hoog. Als ik op het dak van mijn huis staa dan kan ik 12 meter overbruggen maar houd ik nog 13 meter bomen over. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
satencom Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 probeer het dan even op de Gerdy methode een drie hoek knippen en kijken of je last hebt van de bomen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Kimble Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Voor het uitknippen de bekende 5-12-13 verhouding. Verdubbel dit voor een juiste driehoek te knippen zonder gradebboog e.d. De korte staande zijdde 10 cm Wat je van onder vasthoud moet 24 cm zijn De schuine zijdde waar je langs kijkt is dan automatisch 26 cm Hoef je alleen haaks de 10-24cm hoek te knippen/snijden.
Tonskidutch Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 ook 13meter:15meter wordt niks. sorry buren vragen of ze een prachtige wok op hun dak willen betaal jij de installatie met quads en zij hebben eindelijk mooi beeld ciao Pabadam Yonderboi
satencom Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 ja als dat zou kunnen dan was het probleem niet zo groot in principe is de schotel niet groter dan dak pan dat kan toch geen probleem zijn Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Hemant Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 Ga vanavond weer een pging wagen zit me toch niet lekker dat ik dat ding niet aan de praat kan krijgen. alvast bedankt Hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Moderator ceesv Geplaatst: 14 juni 2010 Moderator Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: Hemant Receivers stond op NED2 dus ik ga ervan uit dat dat ding alleen Atsra oppakt. Nee, zo werkt dat niet. Wanneer je een satelliet hebt, met dezelfde transponder frequentie als Nederland 2, zal je satfinder ook gaan piepen, maar dan zit je niet op Astra 1. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hemant Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 Ceesv, Inderdaad dat probleem heb ik volgens mij. Ik heb namelijk mijn schotel verplaats naar het eind van de straat waar geen bomen staan. Ik dus stoer met mijn satfinder alles netjes agesteld met een maximale sterkte. Kom ik terug beneden heb ik een instabiele AGC en een verschrikkelijk BER. weer 3 uur verspild wilde dat ding van het dak gooien wordt er gek van. Heb een kompas op mijn HTC HD2 die erbijgehaald en zat redelijk goed dacht ik helaas het tegendeel. Moet ik een specifiek kanaal gebruiken zodat ik zeker weten 19.2 heb? Ik hier uit de forum dat ik mijn dreambox 7020 alsvolgt moet instellen: 4 lnb optie of non standard setting lnb 1 astra 19.2 lnb 2 hotbird lnb 3 astra 23.5 lnb 4 astra 28.2 Alle hulp is welkom en ik dacht dat dit een fluitje van een cent was. Mijn motor opstelling bij mijn vorige huis was 10x makkelijker. Alvast bedankt allemaal ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Moderator ceesv Geplaatst: 14 juni 2010 Moderator Geplaatst: 14 juni 2010 Wanneer je een zenderlijst in je ontvanger hebt zitten, zou ik op een fta zender afstemmen, bijvoorbeeld BVN. Verder zou ik een klein tv'tje meesjouwen, en je sat ontvanger. Nu ga je op zoek met je satfinder naar een sterk signaal in de buurt waar je 19 graden oost vermoedt, en kijk dan op je tv of je beeld van BVN ziet. Bij geen beeld een sterk signaal zoeken, links van de eerste positie, en weer kijken of je beeld hebt. Dat probeer je ook met posities naar rechts. Bij sommige sat. ontvangers moet je even heen en weer schakelen tussen kanalen, omdat die soms moeite hebben, om op het signaal te locken. Ikzelf heb de luxe van een Satlook Digital NIT, daarmee is zo'n klusje binnen 2 minuten geregeld. Succes. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hemant Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 hmm wat is het nu dan van mijn satfinder? naarboven brengen wordt een beetje lastig het dak is niet makkelijk te beklimmen met 1 hand. Ik ga effe kijken of iemand me in de buurt kan helpen. Alvast bedankt. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Triax-88 Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Ik zie dat je een dreambox hebt, als je een laptop met draadloos bereik bij je schotel kunt regelen dan zijn er goede oplossingen voor je probleem. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
winwiz Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Satellieten staan veel "hoger" dan mensen denken. Onderlaatst nog kunnen demonstreren met een laagstaande schotel... Men dacht dat men last van bomen had (blaadjes die weer aangroeien enz...) Ik vroeg ze waar ze dachten dat de satelliet stond. Ze wezen, zoals verwacht, recht uit de schotel naar de lucht. (mits geen cassegrain) Simpele demonstratie.. men pakke een metalen dienblad (kan ook met je hand) en kijkt wanneer het signaal wegvalt. Dat was dus behoorlijk stijl omhoog. De schotel had dus gewoon een tik gehad door iets of iemand en stond verkeerd gericht wat nogal eens blokken opleverde. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Hemant Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Maakt het trouwens nog uit dat de paal 100 % waterpas is. Lijkt me niet bij een vaste opstelling toch bij een draaibaar systeem is dit wel belangrijk. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen