Ga naar inhoud


basis HD zenders zoals bvb rtl4,5 enz betalend bij CD,vindt dit overdreven


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik vindt het overdreven,dat men bij canal digitaal ondermeer 5€ extra moet betalen voor bvb rtl4hd,rtl5 hd net5 hd enz.

dat men 5€ extra vraag voor discovery hd, NGC hd enz,kan er bij mij wel nog in,maar voor de hd versie van de commerciële zenders,vind ik het overdreven.Bij TVV,krijgt men één hd canvas/kentnet hd sporza hd vtm hd zonder een cent bij te betalen.

Waar zit en waarom doen ze dit verschil bij TVV en CD?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dus jij betaalt liever bij Ziggo of UPC het startbedrag van bijna 17 Euro plus daar bovenop bij Ziggo nog eens een kleine 6 Euro voor het HD pakket en bij UPC nog eens een slordige 13 Euro extra - Dit terwijl je het Basis-HD pakket bij CDS voor 14.95 per maand hebt... Niet alleen voor de zenders moet betaald worden. Ook voor de extra transponders. Dus zo belachelijk is die 5 Euro ook weer niet.

 

Ach ja... Nederland 1,2 en 3 HD zijn wel gratis bij CDS. Ik weet niet of dit bij TVV ook zo is. Maar ik dacht dat VTM-HD wel in het HD pakket zat.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook overdreven die 5 euro vind ik

Ik vroeg om Ned1,2,3 om die in hd te ontvangen

Dat was wel mogelijk maar moest een basis plus 5 Euro voor die commerciële zenders betalen. Het gaat mij enkel om Ned 1,2,3

Die andere prut kunnen ze van mij cadeau krijgen. Dus ik blijf maar bij mijn oude kaart.

gr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een groter probleem dat Ned1,2,3 HD en

die commerciële HD zenders bijna niets hebben wat ze in HD kunnen uitzenden. Ik heb nu ook zo'n HD pakket boven op een basis. Vooral voor EuroSport HD en History HD. Helaas zit daar weer geen NL EPG bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pa3cfz
Het is ook overdreven die 5 euro vind ik
Ik vroeg om Ned1,2,3 om die in hd te ontvangen
Dat was wel mogelijk maar moest een basis plus 5 Euro voor die commerciële zenders betalen. Het gaat mij enkel om Ned 1,2,3
Die andere prut kunnen ze van mij cadeau krijgen. Dus ik blijf maar bij mijn oude kaart.
gr


Ned 1,2,3 HD kan je met iedere Seca 3 kaart ontvangen , deze zijn FTV.
Hiervoor is geen enkel abo nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: sattv4iedereen
Hi,
ik vindt het overdreven,dat men bij canal digitaal ondermeer 5€ extra moet betalen voor bvb rtl4hd,rtl5 hd net5 hd enz.
dat men 5€ extra vraag voor discovery hd, NGC hd enz,kan er bij mij wel nog in,maar voor de hd versie van de commerciële zenders,vind ik het overdreven.Bij TVV,krijgt men één hd canvas/kentnet hd sporza hd vtm hd zonder een cent bij te betalen.
Waar zit en waarom doen ze dit verschil bij TVV en CD?


Terwijl in Amerika alle grote commerciële HD zenders zoals nbc ,abc,cbs,cw,fox en nog vele andere GRATIS via de ether te ontvangen. smile
En hier maar betalen.
Op tv gebied ben je veel malen beter in Amerika dan in Europa.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ach ja... Nederland 1,2 en 3 HD zijn wel gratis bij CDS. Ik weet niet of dit bij TVV ook zo is. Maar ik dacht dat VTM-HD wel in het HD pakket zat.



Bij TVV zitten één HD, Ketnet/Canvas HD, VTM HD, Nederland 1, 2, 3 HD allemaal in het basispakket (Basis light).

Klik

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Terwijl in Amerika alle grote commerciële HD zenders zoals nbc ,abc,cbs,cw,fox en nog vele andere GRATIS via de ether te ontvangen.

Die zitten daar inderdaad gratis via een soort Digitenne. Helaas heeft "Den Haag" deze frequenties geveilt aan KPN. Die zet er RTL4 e.d. op en geen Nederland 1,2 en 3 HD omdat dit waarschijnlijk commercieel aantrekkelijker is.

En wat de USA betreft. Daar wil geen geen commerciele omroepen gratis kijken met al die reclame. En tja... ook daar betaal je via de kabel of satelliet de "hoofdprijs". Dan valt het hier nogal mee. (maar je hebt wel CMT)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DeBeek

 

Ja dat weet ik ook wel, maar probleem is dat ik geen seca 3 kaart bezit. Heb nog steeds een seca 2 kaart, en daar kan je geen hd mee kijken. En om die commerciële zender daar zit ik niet op te wachten. Het gaat mij enkel om Ned 1,2,3 en verder niet.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
, maar waarom overal een probleem van maken?


,omdat niet iedereen zin heeft om overal maar voor te betalen...
Zeker als het niet gerechtvaardigd is en alleen maar voor dient om de winstcijfers op te schroeven om de aandeelhouders te plezieren van de commerciele zenders.

Ik kan mijn niet herinneren ooit gelezen of te hebben meegemaakt dat er betaald moest worden bij de invoering van de stereo-radio ontvangst, kleurentelevisie, stereo en meertalen ontvangst op televisies.
Bij HD ontvangst van alle zenders hoort gewoon geen extra betaling voor nodig te zijn. Voor mij kunnen ze de bietenbrug op. Ik betaal er geen cent extra voor. Uit principe niet.

In Duitsland zie je waar het toeleid: invoering van CI+. Totale controle van de commerciele (Die privaten) over jou apparatuur. Zij bepalen of jij naar het programma mag en kan kijken, reclame doorspoelen kan niet. Zelfs kan het dat de opname zomaar verdwijnt van je harde schijf na een bepaalde periode.

Het zijn gewoon bandieten. En de kans is maar als te groot dat in Nederland hetzelfde gaat gebeuren als het aanslaat in Duitsland.
Daarom: weiger om ook maar een extra bedrag te betalen voor HD ontvangst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er zo over denkt schrijf je een brief naar te Tweede Kamer of ze de publieke omroep FTA willen laten uitzenden.

 

Gegeven het feit dat dat niet zo is is een eenmalige bijdrage voor een kaartje redelijk. Als je 500 euro aan een HDTV uitgeeft kan je ook die paar tientjes voor de bijbehorende kaart betalen.

 

En als je daar niet toe bereid bent, dan kijk je maar SD met je SECA2-kaartje, maar kom dan hier ook niet lopen klagen.

 

CI+ hoef je er niet behalen, er is voor satellietkijkers geen sprake van CI+, noch van DRM-beperkingen: CDS gebruikt een open encryptie, na decryptie heb je als kijker toegang tot het kale MPEG-signaal waar je mee kan doen wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amagers95

 

Jij begrijpt wat ik er mee bedoel. Ik ben tevreden met Ned 1,2,3 en de rest mogen ze van mij wel houden. Die commerciële zenders hadden er voor mij nooit hoeven te komen. Het is toch walgelijk met al die reclame. Maar van cd krijg ik geen seca 3 kaart voor alleen Ned 1,2,3

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...