Ga naar inhoud


basis HD zenders zoals bvb rtl4,5 enz betalend bij CD,vindt dit overdreven


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus
Conclusie: een vergelijkend warenonderzoek leert dat CDS een prima prijs-kwaliteit verhouding heeft als het gaat om het HD pakket. Dit is een voldongen feit.

Mag je nog wel van mening zijn dat het duur is maar dat geldt dan in overtreffende trap voor de andere platform.

Ik persoonlijk ben erg blij met het HD pakket en heb er die 5 euro (is 2 biertjes in de kroeg!) graag voor over!



dan begrijp je nog steeds niet waar het omgaat.

al was het een kwartje (oeps dat hebben niet eens meer).
er mag gewoon geen geld voor gevraagd worden
zie daarvoor mijn argumenten maar ook zeker die van Drs IJzerbout.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de laatste bladzijden van deze thread is een herhaling van zetten.

 

Hoe je het ook bekijkt, je kan met de bus naar je werk, en met een luxe taxi. Voor die laatste betaal je meer.

 

Je kan SD kijken, of HD. Voor die laatste betaal je meer.

 

En..

 

Je kan Zwart wit kijken of kleur.

In Engeland betaal je voor kleurenontvangst in 2010 inderdaad meer kijk en luistergeld voor je kleuren TV.

 

Nu heb je een keer de vrijheid zelf te kiezen of je wel of niet wilt betalen en is het weer niet goed.

 

Tenslotte, als consument betaal je toch uiteindelijk de rekening. Via het zeeppoeder wordt de reclame betaald waarvan de RTLén betaald worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben het met Amager95 eens.Het is de omgekeerde wereld.De zenders ned 1,2 en 3 zijn plublieke zenders,en zouden door het publiek betaald moeten worden.De comercieele zenders zouden gratis moeten zijn,omdat deze door inkomsten uit/van reklame betaald worden.Als wij dan toch moeten betalen,zouden ze de reklame er uit moeten halen.

 

mvg

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: Neptunus
Conclusie: een vergelijkend warenonderzoek leert dat CDS een prima prijs-kwaliteit verhouding heeft als het gaat om het HD pakket. Dit is een voldongen feit.

Mag je nog wel van mening zijn dat het duur is maar dat geldt dan in overtreffende trap voor de andere platform.

Ik persoonlijk ben erg blij met het HD pakket en heb er die 5 euro (is 2 biertjes in de kroeg!) graag voor over!


Op meerdere toestellen in je huis gaat dit verhaal niet op.
Dan moet je opeens bij Canal Digitaal 5 euro per toestel extra betalen om HD te kunnen zien.

Te schandalig voor woorden!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De zenders ned 1,2 en 3 zijn plublieke zenders,en zouden door het publiek betaald moeten worden
.
uhhh?? Die worden toch door het belastingbetalende publiek betaald?

Maar toch hoe je het ook wend of keert. De publieke zenders zouden hun doorgifte zei het via kabel, satelliet of misschien in de toekomst via de terrestische ether niet met meerkosten mogen belasten.

De publieke omroepen hebben een "plicht" te streven naar de hoogstmogelijke beeldkwaliteit. Toen er van zwartwit naar kleur werd omgesteld bracht dit een dramatische stijging van de kosten met zich mee. In feite moest het hele omroepgebeuren rigoreus worden vernieuwd, van studiobelichting, alle broadcast apparatuur, tot de televisiezender zelf. En dit bracht geen (onmiddelijke) kosten verhoging voor de toeschouwer met zich mee.
Waarom dan nu wel voor de omschakeling naar HD? Dit brengt namelijk géén of nauwelijks kosten verhoging met zich mee.
Of hadden we in NL een twee partijen systeem? De kleur kijker betaalde toch ook niet meer dan de zwartwit kijker?

Het argument van de omroepen dat HD meer kost dan SD is niet waar. Nu de omroepen naar HD hebben omgeschakeld zouden ze de meerkosten toch ook op de SD kijker moeten omwalsen. Want het SD signaal is nu een "afval" produkt van het HD signaal. (na downconversie)

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander voorbeeld.

 

Toen in NL Nederland 3 erbij kwam, ging toen daardoor de kijk en luistergeld bijdrage omhoog?

De extra kosten hiervoor moeten enorm geweest zijn. Het hele zenderpark moest worden omgebouwd, nieuwe televisiezenders voor Lopik, Markelo, Smilde etc. De uitzendstraat (om dat mooie woord maar weer eens te gebruiken), extra personeel, huisvesting, lopende kosten zoals stroom (voor ieder zender in het zendgebied toch niet te verwaarlozen), systeemintegratie, straalzender infrastruktuur en ik heb vast nog wel wat vergeten.

En hoe ging het toen met de omroep bijdrage?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ned 1/2/3 zijn toch ook gratis in HD??

of dwalen we nu de verkeerde kant op?

Ik vind het prima wil je hd dan betaal je.

Wil je het niet verdwijnen er zenders waar je wel voor betaald.

Maar ach zolang het bier nog goed smaakt heb ik toch weer 2 biertjes meer in de kroeg dan 6 HD-reclamezenders laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

De Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kunnen voor hetzelfde geld ook op de oude kaart werken.


Ja dat klopt maar je was denk even vergeten dat seca2 gehackt is dus dat ze dat willen uitfaseren lijkt me niet vreemd.
Maar de mensen die niet mee willen doen aan de omruil missen geen enkel kanaal dat ze voor die tijd wel hadden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dogeatdog
weet je het zeker steeds meer zenders worden in mpeg4 uitgezonden op astra3.
daar kan ik met mijn sd-bak niet naar kijken.
terwijl ik er wel voor betaal. smirk


Je hebt een Irdeto kaart met het familiepakket die is gratis om te ruilen voor een Seca3 kaart, en je hebt een SD bak waarschijnlijk een Irdeto ontvanger ja zou kunnen bellen of je er voor weinig een HD ontvanger bij kunt kopen.
De Pace/Philips ontvanger die ze dan aanbieden is overigens niet erg aan te raden.

Als je ook nog een glasbak als TV hebt daar zul je zelf dan wat aan moeten doen.
Maar je kijkt toch geen TV dus alles op "HD Ready" brengen heeft weinig zin laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...