Ga naar inhoud


basis HD zenders zoals bvb rtl4,5 enz betalend bij CD,vindt dit overdreven


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Citaat:

Digitenne geeft de publieke zenders overigens gratis en ongecodeerd

En dat kan ook, want Nederland 1,2 en 3 zijn via Digitenne praktisch alleen in Nederland te ontvangen. Vandaar dat het op de sat gecodeerd moet worden.

En ook via digitenne had Nederland 1,2 en 3 gratis in HD gekunt... Maar dan was het uiteraard wel onmogelijk dat de commercielen voor een vergoeding via digitenne werden doorgegeven
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je begrijpt het nog steeds niet he...Publieke zenders(ned 1 2 3)worden door de belastingbetalers betaald,of ze nou in sd hd of weet ik veel wat worden uitgezonden.Commercieele zenders worden door reklame betaald(vandaar ook commercieele zender)dus daar hoeft de consument NIET voor te betalen.CD zou dus enkel voor de aanschaf van een kaart geld moeten krijgen,en NIET voor de zenders,want dat zijn commercieele zenders,en dus worden die betaald door reklame.

 

 

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

En ook via digitenne had Nederland 1,2 en 3 gratis in HD gekunt... Maar dan was het uiteraard wel onmogelijk dat de commercielen voor een vergoeding via digitenne werden doorgegeven


Nee. In Italië ontving ik ongeveer 270 zenders via DVB-T. In het analoge tijdperk waren dat zo'n 25 zenders via de ether. Het is dus prima mogelijk. Eén van de zaken die wij fout gedaan hebben is dat we DVB-T voor binnenhuisantennes geoptimaliseerd hebben. Maar er mankeert ook iets aan ons frequentieplan, hoewel het nader moet bestuderen wat er precies scheelt.

Die fouten zijn als we willen te herstellen. Ruimte vrijmaken voor HD zonder het SD-aanbod aan te tasten is mogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

In Italië ontving ik ongeveer 270 zenders via DVB-T

Zoveel bandbreedte is in Nederland niet beschikbaar. Voor Italie alleen lijkt me dit ook zeer overdreven. - maar ik kan er niets van zeggen ik woon niet in Italie - Hoeveel multiplexen hebben ze daar dan in gebruik? :-)

Conclusie is hier dus dat iedereen vind dat je voor de commercielen in HD niets extra's zou hoeven te betalen omdat ze commercieel zijn en de publieken hoeven niet omdat er al betaald is via onze belasting centen. Eindconclusie... we willen allemaal HD maar het mag niets kosten...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je het weer terug brengt tot de basis:

De omroepen verplichten Canaal digitaal tot het coderen van de Nederlandse publieke omroepen.

Canaal digitaal zelf rekent geen abonnementsgeld, ze zijn immers FTV te ontvangen.

Dat de publieke omroepen geen smartkaart ter beschikking stellen, daar kan CD niets aan doen.

 

Er zijn landen in Europa, waar de inwoners wel een smartkaart krijgen van hun publieke omroep.

 

Dus als jullie willen klagen, niet bij CD.

 

Waarom zou, wanneer iedereen het gratis wil hebben, CD het gelag moeten betalen.

 

Vergeet niet, dat CD per gecodeerd kanaal geld moet aftikken aan de Seca ontwikkelaar.(Licentierechten.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je begrijpt het nog steeds niet he...Publieke zenders(ned 1 2 3)worden door de belastingbetalers betaald,of ze nou in sd hd of weet ik veel wat worden uitgezonden.Commercieele zenders worden door reklame betaald(vandaar ook commercieele zender)dus daar hoeft de consument NIET voor te betalen.CD zou dus enkel voor de aanschaf van een kaart geld moeten krijgen,en NIET voor de zenders,want dat zijn commercieele zenders,en dus worden die betaald door reklame.


Ik denk dat jij het niet begrijpt. Publieke zenders worden door de belastingbetaler inderdaad betaald en zijn ter beschikking FTV bij CDS en via de ether. Publieke zenders in HD worden blijkbaar door de PO niet als basisdienst beschouwd en zijn dan ook niet zomaar gratis beschikbaar. De commerciële zenders vangen inkomsten uit reclame en ontvangen daarnaast vergoedingen van kabelmaatschappijen en CDS voor doorgifte van hun (HD) signaal. Blijkbaar hebben zij zo'n onderhandelingspositie dat zij erin geslaagd zijn om zowel inkomsten uit reclame als inkomsten voor doorgifte te ontvangen. Jij kan daar natuurlijk van denken wat je wil en vinden dat inkomsten uit reclame voldoende moeten zijn, maar eerlijk gezegd denk ik dat de commerciële zenders lak hebben aan wat jij daarover denkt en zich verzekerd hebben van dubbele inkomsten. Goed onderhandeld zou ik zo zeggen.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Paullo
De commerciële zenders vangen inkomsten uit reclame en ontvangen daarnaast vergoedingen van kabelmaatschappijen en CDS voor doorgifte van hun (HD) signaal. Blijkbaar hebben zij zo'n onderhandelingspositie dat zij erin geslaagd zijn om zowel inkomsten uit reclame als inkomsten voor doorgifte te ontvangen. Greets


Het enige dwangmiddel wat de providers hebben, is niet doorgeven, wanneer ze niet willen betalen.
Dat zal er na een tijdje toe leiden, dat de reklame zenders het weer gratis gaan aanbieden aan CD en Co.

Echter vrees ik dat de kijker die zenders niet zo lang wil missen, en daarmee is de onderhandelingspositie van CD ernstig verzwakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Het enige dwangmiddel wat de providers hebben, is niet doorgeven, wanneer ze niet willen betalen.
Dat zal er na een tijdje toe leiden, dat de reklame zenders het weer gratis gaan aanbieden aan CD en Co.



Ja dat heeft een kabelaar in het noorden des land geprobeerd hij gaf ze niet meer door als hij moest betalen en heeft woord gehouden.
De directeur heeft weken een portakabin met bewaking voor zijn deur gehad omdat hij ernstig bedreigd was de mensen wilden RTL4 zien.
Zo uit het hoofd is het al een 6-7 jaar geleden en welke plaats het was weet ik ook niet meer dacht Veendam of Stadskanaal maar kan het volledig mis hebben.
Het was een plaats met nog een eigen kabelnet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Zoveel bandbreedte is in Nederland niet beschikbaar.


Waarom niet?

Origineel bericht van: Littlesat

Voor Italie alleen lijkt me dit ook zeer overdreven. - maar ik kan er niets van zeggen ik woon niet in Italie - Hoeveel multiplexen hebben ze daar dan in gebruik? :-)


Dit is een tabel voor de stad Turijn (die 270 zenders ontving ik op zo'n 30 km van Turijn):

http://www.digitaleterrestrefacile.it/20...tale-terrestre/

Ik tel 39 muxen.

Ik hoor vaker dat de Nederlandse ether vol is. En dat zal ook wel zo zijn ook. Maar... We doen iets fout, je maakt me maar moeilijk wijs dat wij in Nederland maar 4 multiplexen in onze ether kunnen persen terwijl de Italianen bijna het tienvoudige realiseren.

Citaat:

Conclusie is hier dus dat iedereen vind dat je voor de commercielen in HD niets extra's zou hoeven te betalen omdat ze commercieel zijn en de publieken hoeven niet omdat er al betaald is via onze belasting centen. Eindconclusie... we willen allemaal HD maar het mag niets kosten...


Dat is inderdaad een prachtige samenvatting van deze discussie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: Littlesat

Zoveel bandbreedte is in Nederland niet beschikbaar.


Waarom niet?


Omdat Nederland niet meer multiplexen heeft. Nederland mag niet zomaar zenders aansteken; dat moet internationaal worden afgesproken, omdat de Belgen, de Duitsers en de Britten sowieso last hebben van zenders die hier worden aangestoken (schil er omheen kan er ook hinder van ondervinden). Momenteel is dit de max qua beschikbare muxen.

Citaat:


Dit is een tabel voor de stad Turijn (die 270 zenders ontving ik op zo'n 30 km van Turijn):

http://www.digitaleterrestrefacile.it/20...tale-terrestre/

Ik tel 39 muxen.

Ik hoor vaker dat de Nederlandse ether vol is. En dat zal ook wel zo zijn ook. Maar... We doen iets fout, je maakt me maar moeilijk wijs dat wij in Nederland maar 4 multiplexen in onze ether kunnen persen terwijl de Italianen bijna het tienvoudige realiseren.


Dat tienvoudige is sowieso tijdelijk. Ik zie een paar muxen zitten in de 800 MHz-band en die wordt momenteel in diverse landen leeggehaald (gedurende de overstap van analoog naar digitaal) om de frequentieruimte in kwestie in te kunnen zetten voor telecomdoeleinden. Da's een trend, want er zijn nogal wat landen mee bezig. Italie zal dus ook (moeten) volgen, als gevolg waarvan deze muxen opgeheven moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Het is niet gratis.
De publieke omroep betaald in tegenstelling met de commerciele zenders om op de satelliet doorgegeven te worden.
Alleen rupsje nooit genoeg wil er nog meer aan verdienen.


Zo even een vraag. Je stelt zeer stellig dat CanalDigitaal verdient aan deze smartcards. Dan ga ik er vanuit dat je dit kunt bewijzen (en dus een gedetailleerd kostenoverzicht kunt overleggen van de kostprijs per smartcard, licentiekosten, administratiekosten, verzendkosten e.d.). Ik ben heel benieuwd naar dit goed onderbouwde overzicht. Heb je dat al eens gepost?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 12 pagina's 'ranting' te hebben gelezen wil ik ook even me g*l spugen.

 

- Ok, betalen voor HD, begrijpelijk, niet leuk, maar begrijpelijk.

Maar, zend dan wel verdorie eens wat meer HD CONTENT uit! Ik kan het niet uitstaan dat ik op de commerciele zenders zo'n 13 uur per dag naar homeshopping en sexreclames loop te kijken, die, ook al worden ze op de HD frequenties uitgezonden, TOCH in SD zijn. Evenals 85-95% van hun dagelijkse content in SD is. Maar moet er wel voor betalen. De aangekochte series, wat veelal de ABC (zie het als de NPO van America is), zijn dan wel in HD, maar vaak al 2-3 jaar oud. Ik zie dat als de hoofdprijs moeten betalen voor een DVDtje in de videotheek, dat al 3 jaar oud is, terwijl ik de 'dagverhuur'-prijs betaal.

 

- NL1/2/3 HD -kan- niet via DVB-T, omdat in NL zowat ALLE kastjes, die van Topfield, MPEG-2 zijn. Hiervoor moeten we nog even wachten, als Engeland eind dit jaar DVB-T2 introduceert, met nieuwe kastjes. Dat kan weer een leuk kostenplaatje voor de NL-gebruikers wordene die hun kastje via de monopolist-KPN heeft.

 

- Het 'GRATIS' (expres tussen haakjes) doorgeven van NL1/2/3 (en de HD), zou iets moois zijn, als men maar 'wel effe' een CDs kaart heeft, of een DVB-T kastje heeft van KPN/Topfield, maar de kabelboeren, waaronder Ziggo, sluit je simpelweg helemaal af, als je geen abbonement bij hen afneemt en stuurt dan ook NL1/2/3 (SD en/of HD) niet door. Ondanks het feit dat dit dan in de wet is vastgelegd dat deze zenders 'vrij te ontvangen' dienen te zijn.

 

Ik snap dan ook niet dat in Duitsland het merendeel gewoon FTA te ontvangen zijn, waaronder OOK RTL (dus het verhaal over RTL is een buitenlandse zender en dus zal het moeilijk gaan, gaat hier dan niet op). Ook de BBC en ITV op 'het eiland' zenden zowel SD als HD FTA uit. (Ik heb het niet over Sky Channel, Virgin etc).

 

Ik dacht toch echt dat we in EUROPA leven, geen grenzen etc, waarom dan wel nog altijd de TV-grenzen hanteren ?

 

Die 5 euro PER MAAND bij CDS, naast dat (sommige mensen) er 39 euro voor een SECA-3 kaartje betaald dient te worden, kan ik me nog ENIGSZINS wat bij indenken, mits de hoeveelheid HD content dan ook opgeschroefd wordt. Zo mis ik bijvoorbeeld SyFy HD (ook SD trouwens) dat weer wel door sommige kabelboeren wordt doorgegeven).

 

Een HD transponder gebruiken en er dan voor 90-95% SD content doorpompen, is gewoon verspilling van je kostenplaatje. Stuur dan gewoon meer HD content de lucht in.

 

CI+ is het 'Windows verhaal' van de televisie. DRM met MP3/WMV heeft ook in PC-land heel veel stof doen opwaaien. Veel content was (begrijpelijk) niet afspeelbaar DIRECT op bijv. een Apple MAC. (...en daar was toen iTUNES met de Applestore). DRM wordt nog altijd gebruikt, maar mensen willen geen extra slootjes op datgene waar ze al voor betaald hebben.

 

Straks zit ik met 17 kaarten met hun modules in me TV en STB te kl*ten om bij elke zender, die dan weer een andere beveiliging hebben bedacht, mijn content te MOGEN KUNNEN bekijken.

 

Het 'recht' wordt een 'privilege', dat beperkt wordt tot het absolute minimum, zoland de portemonee maar getrokken wordt.

Een gierige wolf dat nooit voldaan is. De rechthebbende ? De zender ? De provider ? Wie ?

 

Het is jammer, dat commerciele zenders hun SD content niet gewoon de lucht in gooien zoals Duitsland en Engeland dat doen. Evenals NL1/2/3 door CDS ook via een kaart FTV te ontvangen zijn, zou men dit ook voor RTL4/5/7/SBS6/Net5 SD KUNNEN doen, gezien de kaarten TOCH al landsgebonden zijn. Voor ECHTE HD content kan ik me best voorstellen dat daar een bedrag voor betaald dient te worden, TOTDAT er simpelweg gewoon geen SD content meer gemaakt wordt. Vooral de grote zenders in de USA maken simpelweg niks meer in SD. En betaalt men naar verhouding niets meer voor het 120+ HD zenderpakket met toevoeging van nog eens een kleine 300 SD zenders.

 

De discussie zal nog wel een tijdje doorgaan. Ook al ben ik het op sommige punten eens en oneens.

Wij, gebruikers, tv-junkies, hobbyisten, trekken toch altijd aan het kortste eind.

 

Zo, dat was mijn 0ct commentaar op het hele 12-pagina lange verhaal.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...