Gerard 76 Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Hoi. Ik wil proberen om mijn duo-LNB op een multifeed rail te plaatsen, én aan beide kanten nog een extra quad LNB plaatsen voor ontvangst van de hotbird& astra2. Dus 2 extra LNB's erbij ipv één extra zoals hier gevraagd wordt. Is dit mogelijk? Reden dat ik dit vraag is dat ik deze Duo-LNB nog maar net heb, en hem nu nog niet wil afschrijven. Welke switch moet ik hebben voor 2 extra LNB's erbij? Deze soms?
Gast Kimble Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Dus uiteindelijk 3 LNB's (meerdere uitgangen per LNB) op één bestaande schotel. Als ik je handtekening lees 2 tuners. Worden dan twee exemplaren van een 4/1 switch. Eén switch per ontvanger bij de schotel aan de drie LNB's. Worden 2 coax-kabels naar binnen toe. EDIT, Die Spaun is inderdaad perfect voor je set. Heb je er 2 van nodig.
metoo Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 dan heb je maar 1 kabel naar de 8000 waar meerdere tuners inzitten? dat is dan toch een beperking met opnemen/kijken? De Quad lnb's worden dan als twin gebruikt? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gerard 76 Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 Even ter verduidelijking. Er zijn 4 tuners in 't spel. Dus 4 kabels naar binnen,deze gebruik ik momenteel ook. (3x in DM8000 en 1x voor DM500HD) Ik ben dus benieuwd of ik m'n DUO LNB kan behouden om dan samen met 2 quad LNB's in deze rail plaatsen.
wolverine Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 als de duo lnb er in zou passen zou dat wel moeten lukken indien de ontvangers de "dubbele" switch aankunnen van de interne switch in de duo lnb en de switch in de spaun. Aangezien de ontvangers dreamboxen zijn veronderstel ik wel dat dit mogelijk moet zijn maar daar kunnen de experts wel iets meer van vertellen. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
metoo Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Heeft die duo dan ook aansluiting voor 4 tuners/ontvangers? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gerard 76 Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 Het is idd een DUO quad LNB waarvan alle uitgangen momenteel worden gebruikt.
Gast Kimble Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Het is idd een DUO quad LNB waarvan alle uitgangen momenteel worden gebruikt. Dan heb je nog 2 Single Quad LNB's (lees: Enkele LNB's met 4 uitgangen) nodig en 3 4/1Switches. Die LNB's zijn lekker smal en voorzie geen problemen op de rail. Dan heb je nog één postie op je rail vrij, voor een eventuele uitbreiding op de andere hotbird bijvoorbeeld.
Gerard 76 Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Geplaatst: 7 juni 2010 Akkoord. 3 Switches erbij ? Geen 2? Echter,van switches weet ik niet zoveel. Voor de 2 extra toe te voegen LNB's ( voor de Hotbird & Astra2 ) een 4/1 switch Spaun SAR411F Deze moeten daarvoor gebruikt worden dacht ik. Maar omdat de Duo-LNB al een switch ingebouwd heeft is daar dus geen switch nodig. Hoe configureer ik dat dan op de 8000 en de 500HD? Zelf denk ik aan DiSEqC ABCD Maar hoe stel ik dat dan in? Ik bedoel, A = astra1 B = astra3 C = astra2 D = hotbird Omdat voor A en B al in de Duo-LNb wordt geschakeld hoeft de switch dat niet meer te doen. Ik meende dat je voor het gebruik van een DUO-LNB quad icm 2 andere Quad-LNB's een uncommited switch moest hebben. (zie plaatje bovenaan.)
Gast Kimble Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Vrij complex verhaal met een DUO LNB met 4-uitgangen. Even uitleggen hoeveel die wel niet doet "switchen", die ene LNB. a) Iedere tuner vraagt om of 28 of 19 graden (dus "switche") Iedere tuner wil ook de polarisatie H/V (dus "switchen") 4 tuners x (H of V) x (28 Oost of 19 Oost)= 16 mogelijkheden Je hebt straks 3 LNB's met 4 uitgangen. Iedere uitgang moet naar een (beste is Spaun SAR411F) switch op een ingangen. De uitgang van de (beste is Spaun SAR411F) switchen gaan naar je tuners. In mijn vorige posting had ik het over 3 4/1 switchen maar dat moeten er 4 zijn Tekening voor de duidelijkheid
wolverine Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Kimble in je uitleg vind ik wel nergens terug dat Gerard rekening moet houden met het feit dat er in de duo lnb toch ook al een interne disecq switch zit. Dit zal dus gevolgen hebben voor wat hij in zijn ontvanger gaat moeten aangeven als configuratie. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Gast Kimble Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Die Duo-Quad LNB bedoel je. Het is eigenlijk een kleine GSO oplossing. Zal morgen eens de specs nakijken van Spaun. Anders is het de Duo-Quad LNB in de aanbieding en er 2 losse voor in de plaats. Past het helemaal zeker op de rails.
mr_rolin Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hi Gerard, Als je de duo-lnb wilt gebruiken zal je volgens mij inderdaad 4 SUR420F's moeten hebben. De duolnb schakelt dan via het 1.0 protocol en de 420's via het 1.1 protocol. Als je 4 aparte quad lnb's gebruikt kun je inderdaad de goedkopere 411's of andere 4->1 switches gebruiken. Zelf heb ik de opstelling met een duo-lnb en aparte lnb's voor Astra2 en Hotbird met een SUR420F hier in gebruik gehad, maar ben voor het gemak en de goedkopere normale 1.0 diseqc switches (iedere ontvanger kan dit schakelen, in tegenstelling met een gecombineerde 1.0 / 1.1 opstelling) weer terug naar 4 gewone lnb's. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Gerard 76 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Geplaatst: 10 juni 2010 Hmmm. Eerst even een bedankje voor de heldere antwoorden. Reden dat ik de duo lnb wil houden is dat ie best duur was. Maar nu ik dit zo lees ga ik toch maar voor 4 losse quads, want die 420 switchen zijn zo'n 25 euro p.st. duurder dan de 411. Scheelt 100 euro alleen aan switches, dus kan ik beter 4 nieuwe quads kopen. Al met al doet 't mekaar weinig, ik was gewoon nieuwsgierig of 't mogelijk was. Wat zit er trouwens een prijsverschil in dit spul zeg. Zag op een Duitse satellietsite Inverto quads voor 29,90 p.st. Exact dezelfde kosten hier 65 euro. is wel erg veel verschil hè?
vGnp Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Wat zit er trouwens een prijsverschil in dit spul zeg Geldt ook voor de switches. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen