Gast retc Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Ik heb naast de dreambox 7025 ook een appletv in huis. De opnames die de dreambox maakt, wil ik ook graag kunnen kijken op mijn AppleTV. Dus heb ik in applescript een script gemaakt die opnames automatisch converteert en importeert in itunes. Eenmaal in iTunes kan ik de opnames syncen of streamen met de AppleTV of met mn iPad. De situatie waarvoor ik het script gebruik is als volgt: 1. de Dreambox neemt de opnames op op de harde schijf van mn Apple (hoe dat moet met shares op de mac post ik in een apart bericht) 2. door middel van "folder actions" start de apple vanzelf het script als de opname klaar is 3. het script converteert de opname naar een apple-tv formaat 4. het script importeert de geconverteerde opname in itunes op de mac en voorziet het van datum- en programmagegevens 5. het script verplaatst de originele opnamebestanden naar een andere (gedeelde) map, zodat je de opnames ook nog met de dreambox kunt bekijken nb: met het programma airvideo op de iphone of ipad kunnen de geconverteerde bestanden ook vanuit itunes streamend worden bekeken op de ipod touch, de iphone en de ipad. nb2: ik ben geen script expert, ik heb het script gemaakt dmv het ouderwetse knip en plakwerk. Het kan dus best zijn dat het niet volmaakt is (zo krijg je geen melding als er een fout optreedt, maar stopt het script). Installatiehandleiding: [*]Installeer het script op de mac in /Bibliotheek/Scripts/Folder action scripts [*]Pas de instellingen (locatie van de gedeelde mappen) in het script aan [*]Ga in de finder naar de ingestelde map, klik rechtermuisknop, ga naar voorzieningen->mapactieconfiguratie selecteer het nieuwe script en schakel mapacties in Vragen, opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom. Pas het script gerust aan, maar post je resultaten ajb in dit draadje op het forum :-) dreambox opnames naar itunes.scpt.zip
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen