route66 Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Sinds kort heb ik de image Gemini 5.0 op de DM800 gezet. Nu gaat het zappen heel erg langzaam. Hebben hier meer mensen last van? topfield TF 5000CI, triax 88cm, Disecq motor,DM800HD
maximus288 Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 ik ben ook pas geswitched naar gemini maar daar heb ik geen last van gehad. heb wel alle backups,zenderlijsten,bouquets,etc weggegooid en alles opnieuw gedaan na het flashen. VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
robbedoeske Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Moet andere oorzaak hebben,Gemini 5.0 hier ook getest en werkt prima. Is hij ook traag meteen na een reboot?
Seca3 Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Misschien een beetje off-topic, maar is de nieuwste Gemini daadwerkelijk beter dan de vorige versies? Ik heb begrepen dat er sprake is van een hele nieuwe kernel, en ben vooral benieuwd of de algehele performance verbeterd is ten opzichte van de oudere versies. Vooral de netwerk performance is zeer matig, en ben benieuwd of die nu met die nieuwe versie beter is. Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Littlesat Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Met de DM8000, DM500HD en de VU+ heb je wel veel voordeel van de nieuwe kernel. Dit komt omdat de processoren hiervan dual core zijn en een FPU hebben. De vorige kernel kon deze niet gebruiken, de nieuwe echter wel. De DM800 heeft geen dual core processor en ook geen FPU. Dus de voordelen van de nieuwe kernel zijn eigenlijk praktisch nihil... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Frissie Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 ik vindt persoonlijk Gemini 4.70 veel sneller !!
Gast MiLo Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Probeer OpenPLi eens... Die is in ieder geval opstarttijdrecordhouder (en 3x woordwaarde).
nvl Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hier geen problemen met zappen op de 800, het zappen heeft altijd goed gewerkt. (cccam en oscam) DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli. Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb. Selfsat + Rotor
route66 Geplaatst: 19 juni 2010 Auteur Geplaatst: 19 juni 2010 Ik heb Gemini 5.0 er opnieuw opgezet, nu werkt alles weer normaal. Zappen gaat weer goed. Box hing ergens vast of zo? topfield TF 5000CI, triax 88cm, Disecq motor,DM800HD
cejean Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Probeer OpenPLi eens... Die is in ieder geval opstarttijdrecordhouder (en 3x woordwaarde). Maar die heeft weer geen FTP mount.... FTP mount is voor mij weer een voordeel omdat ik films of muziek af kan spelen van een gemounte NAS. Misschien een tikkie langzamer maar voor mij de beste image. * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
hemertje Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 sinds wanneer doe je mounten met FTP? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
cejean Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: hemertje sinds wanneer doe je mounten met FTP? Wanneer? toen Gemini 5.0 dit had ingebouwd in de image. Ik heb een Hdd in mijn ontvanger en in huis een Nas drive. Deze nas mount ik met de Ftp mount tool, en zo kan ik beide gebruiken. Nu weet ik zeker dat er antwoorden komen van: ja maar dat kan ook anders bv met automount en mount mananger. Ik ben daar al herhaaldelijk mee bezig geweest maar kreeg het nooit voor elkaar. Met deze FTP mount tool lukte het meteen. Met exact dezelfde instellingen. Daarom blijf bij mij GP 5.0 er zeker op staan. Wil niet zeggen als deze functie in PLI of DreamElite ook mogelijk wordt. * Dreambox 800 HD* Dreambox 800 SE * Zgemma h1
masterw Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra ik vindt persoonlijk Gemini 4.70 veel sneller !! Ik had voorheen Gemini 4.60 en vond dat ie ook iets sneller zapte dan 5.0. De nieuwe Gemnini 5.0 is voor de rest wel zeer stabiel.
hemertje Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: cejean Origineel bericht van: hemertje sinds wanneer doe je mounten met FTP? Wanneer? toen Gemini 5.0 dit had ingebouwd in de image. Ik heb een Hdd in mijn ontvanger en in huis een Nas drive. Deze nas mount ik met de Ftp mount tool, en zo kan ik beide gebruiken. Nu weet ik zeker dat er antwoorden komen van: ja maar dat kan ook anders bv met automount en mount mananger. Ik ben daar al herhaaldelijk mee bezig geweest maar kreeg het nooit voor elkaar. Met deze FTP mount tool lukte het meteen. Met exact dezelfde instellingen. Daarom blijf bij mij GP 5.0 er zeker op staan. Wil niet zeggen als deze functie in PLI of DreamElite ook mogelijk wordt. ff voor de duidelijkheid, FTP is geen mount protocol DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Beheerder Michel Geplaatst: 20 juni 2010 Beheerder Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: route66 Sinds kort heb ik de image Gemini 5.0 op de DM800 gezet. Nu gaat het zappen heel erg langzaam. Hebben hier meer mensen last van? Dat ligt volgens mij niet specifiek aan Gemini. Ik vind mijn Dm800 ook algemeen traag geworden sinds de latere Pli versies. Zappen is trager, maar ook de algehele werking van de box. Ik denk dat de basis trager is en daarom de meeste alternatieve images ook trager geworden zijn. Misschien door nieuwe kernel, drivers, enigma2 wijzigingen? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen