Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Azbox Premium HD+ Twin (Kabel) en ziggo vragen


Gast Gman2oo6

Aanbevolen berichten

Inderdaad, je hebt gewoon netjes antwoord gegeven en je werkende configuratie doorgegeven.

 

Eigenlijk heb je het perfect verwoord: Wil je Ziggo kijken zonder gedoe, dan neem je maar een gecertificeerde ontvanger. De Azbox (of eigenlijk alle op Linux gebaseerde ontvangers) zijn en blijven hobby receivers.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

oeps,

 

lees ik al tijden berichten op het forum over de Azbox en heb ik eigenlijk besloten de premium+ twin-tuner te kopen (in NL of FR that's the question), lees ik dit weer!

 

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
De Azbox (of eigenlijk alle op Linux gebaseerde ontvangers) zijn en blijven hobby receivers.

Volgens mij kun je van de Azbox een hobbybox maken, maar is en blijft het een (satelliet)ontvanger met veel mogelijkheden.

Lees hier hoe iemand in FR tobt met zo'n gecertificeerde satellietontvanger; schiet ook niet op.

 

Ik meen ook wat posts van forumleden te hebben gelezen, die aangeven, dat het met de Azbox appeltje eitje is. Verder zijn er op de Franstalige afdeling van een ander forum veel handleidingen te vinden mbt allerlei mooie dingen die de Azbox in huis heeft en hulp bieden aan nieuwelingen op die gebieden (mij, in de nabije toekomst).

Ik lees eigenlijk veelal forumbijdragen die leiden tot het kunnen ontvangen en opnemen, dus wat mij betreft niet hobbybox, maar Azbox.

 

Groets, Maslow

Azbox Premium+ HD DVB-2S voor CD; OF 0.9.5020

Sagem ISD91 HD voor TNT SAT; Visiosat SMC80

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk dat het indien je niet het onderste uit de kan wilt halen, ook gewoon een goed en eenvoudig te gebruiken ontvanger is. Out-of-the-box functioneert de ontvanger best goed, wel even de nieuwste firmware erop zetten en een multicas decoder als plugin installeren. Blijft als gewone gebruiker vooral de langzame zaptijden en het af en toe niet decoderen opvallen. Als PVR is de ontvanger ook nog niet echt uitontwikkeld. Maar zo heeft vrijwel elke ontvanger wel ergens een minpunt en is het maar steeds hopen op een stukje doorontwikkeling van de software zodat de meeste bugs opgelost worden.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vincentg

Ziggo smartcard probleem met Azbox:

 

Bij mij werkt de ziggo smartcard nu wel waarbij de volgende stappen zijn doorlopen.

- 'Multicas' downloaden (de azbox zal de smartcard moeten herkennen dit is te zien onder multicas)

- via 'Tuner' de zender lijsten binnen halen: note dit zijn iets van 25 frequenties en hoeft niet via NIT maar kan NORMAAL. Bespaart een hoop tijd.

- Smartcard activeren via ziggo.

 

BELANGRIJK:

- Bij een nieuwe ziggo smartcard deze eerst plaatsen in een ziggo gecertificeerde decoder. (Bij mij was dit de boosdoener)

- De kanalen zouden ontvangen moeten worden op de ziggo gecertificeerde decoder.

- Vervolgens de ziggo smartcard plaatsen in de Azbox en met een beetje geluk werkt dan de boel.

 

Ongetwijfeld zal er technisch het 1 en ander niet kloppen in bovenstaand verhaal, maar het werkt in ieder geval!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enkele weken is het via MultiCAS ook mogelijk om een Ziggo kaart te activeren/up/down-graden.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6
Origineel bericht van: sattools
Origineel bericht van: Gman2oo6
roepen dat het als de gesmeerde bliksem loopt maar vervolgens geen antwoord geven is natuurlijk knap lullig

Kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt geantwoord...

Origineel bericht van: Gman2oo6
daarbij geloof ik er dan ook geen mieter van daar jij geen Premium + HD met 2 DVB-C tuners hebt !!!
Idd heb geen 2 DVB-C tuners, maar daar reageerde ik ook niet op, het onderwerp was dat Ziggo niet zou werken...

Origineel bericht van: Gman2oo6
naar 1,5 maanden heb ik het wel gehad met deze box en gaat ie dus de deur uit

Volgens mij heb je een HOBBY-BOX gekocht, en geen Ziggo gecetificeerd apparaat, als je 'zonder gesodemieter' wil kijken moet een Ziggo twintuner aanschaffen.

Origineel bericht van: Gman2oo6
maar goed ik zou zeggen succes ermee
( voor mij in ieder geval geen AZBOX meer )

Ik denk dat dat ook idd het beste voor je is.
Succes met je volgende keus...


op wat dik gedrukt staat

zolang je geen dubbele tuner hebt voor ziggo
dan kun je gewoon niet zeggen dat het perfect werkt !!!
enkel kijken dat gaat zeker goed
maar zodra je hem gaat gebruiken als twin tuner dan pas komen de problemen
dus schaf een tweede dvb-c aan en test maar eens zou ik zeggen
daarna kun je pas zeggen of die goed of niet goed werkt
( want daar zit hem nu namelijk het grootste probleem in )

ps voor satelliet is deze gewoon perfect ( heb er 3 staan )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Inderdaad, je hebt gewoon netjes antwoord gegeven en je werkende configuratie doorgegeven.

Eigenlijk heb je het perfect verwoord: Wil je Ziggo kijken zonder gedoe, dan neem je maar een gecertificeerde ontvanger. De Azbox (of eigenlijk alle op Linux gebaseerde ontvangers) zijn en blijven hobby receivers.

Mvg,

Niels Wagenaar


roepen dat iets als de gesmeerde bliksem loopt en de "standaard" configuratie doorgeven is geen antwoord op mijn vragen
is wel erg kort door de bocht hoor
en dat het een hobby box is dat wist ik maar niet dat de twintuner totaal niet goed zou werken dat staat namelijk nergens
een zender kunnen ontvangen is geen probleem ( met geen enkele box )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gman2oo6
en dat het een hobby box is dat wist ik maar niet dat de twintuner totaal niet goed zou werken dat staat namelijk nergens


Dan ben jij nu de eerste die ons dat kan melden, waarvoor dank!
Tenslotte is het daar een hobby-box en hobby-forum voor...

Echter, jou manier van reageren hier op het board is een-en-al frustratie, en daaruit blijkt dat jij niet de geschikte persoon bent voor deze hobby. Het is proberen, proberen, proberen en hopen dat de problemen die jezelf ondervind in de toekomst dmv. firmware updates verholpen kunnen worden. Je kan daar natuurlijk ook zelf een active rol in spelen door te communiceren met de importeur, deze kan wellicht je klacht doorspelen.
Mensen afkafferen is de weg van minste succes. Ik wens je veel sterkte en wijsheid met je hobby.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6
Origineel bericht van: Joepie78
Beste Gman2006,

Let een beetje op je bloeddruk laugh want ik kan me niet voorstellen da je probleem niet op te lossen is.

Stuur me even een pm met je telefoonnummer en dan zullen we werken aan een oplossing.



Lol
mijn bloeddruk is prima in orde smile
Heb reeds contact met Herbert
zal laten weten hoe het gaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6

 

Ik zal nu eerst hier maar eens alles neerzetten wat mijn persoonlijke bevindingen zijn

 

dit is btw een mail van 3 juli ( 17 dagen terug )aan innovations

 

 

Vraag : Ondertiteling bij HD pakket VER.NET5.SBS6.DISCOVERY

Alleen de eerste lijn wordt weer gegeven tweede lijn blijft blanko ( is dus gewoon niet in beeld ) bij SD kanalen geen problemen

 

Antwoord : Ik weet dat ze met de ondertiteling aan de gang zijn in de firmware,

 

Vraag : Een fastscan voor Ziggo

want alles handmatig ingeven is een KLERE WERK

 

Antwoord : Een fastscan is er in eerste instantie niet maar zou misschien op te lossen zijn wanneer de Ziggo gebruikers hun kanaallijsten openbaar zetten zodat een ieder deze kan downloaden.

 

Vraag : Zapsnelheid + coderings snelheid

zappen duurt ongeveer 3 sec en geregeld komt er dan eerst gecodeerd in beeld dan moet ik 1 keer terug zappen en dan weer naar de eerder geselecteerde zender gaan nu is ie wel ongecodeerd

dit is met multicas 1.62E ( en 1.62E-02 )

 

Antwoord : Zapsnelheid, dit is een bekende klacht waar men ook mee bezig is. Helaas gaat dit niet zo snel als iedereen hoopt, waardoor dit als hardnekkig wordt beschouwt.

 

dan dit nog ivm inscannen zenders reeds gemeld op 4 juli

 

ziggo2.png

 

 

LET OP DIT WERKT NIET IN LIMBURG 61XX !!!

 

de info wat men hier vind http://www.kempet-ict.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=412:ziggo-zenders-importen-in-azbox&catid=10:handleidingen&Itemid=17

Klopt dus voor geen meter

Men moet de Network Search niet op NIT maar gewoon op standaard laten staan !!!

de rest van de beschrijving klopt wel

En helaas staat het zo overal op internet

doet men het wel op deze manier dan ga je geheid zenders missen en overschrijven

 

Heb reeds de laatste firmware 0.9.4931 met laatste multicas v162E-A07 erop staan

en deze fouten komen nu nog voor

 

* Opnamens uit EPG - dan wel dan niet

* Opnamens via EPG - dan wordt gewoon een hele andere zender opgenomen ( terwijl opname wel de goede naam heeft ?? )

* Opnamens via EPG - 2 achter elkaar eerste goed 2de maar 40mb !!!

* Opnamens handmatig - start loopt en dan is er niks terug te vinden

* MultiCAS - Veels te vaak nog GECODEERD in scherm alleen een reboot werkt dan ( ook op en af zappen werkt dan niet meer )

* Ondertiteling van SBS6 VER NET5 HD - laat de box alleen maar de eerste regel zien deze fout is reeds bekent van 21-05-2010 is tevens grijs met een licht groene rand erom heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een dvb-s en dvb-c tuner in de azboxhd zitten.

En heb dezelfde problemen wat betreft ondertiteling e/d.op de dvb-c tuner.

De fastscan werkt hier ook nog steeds niet.

Ook nog steeds alles handmatig.:(

 

Kan dus alles beamen wat Gman2oo6 hier schrijft.

 

Als ik wissel van dcb-s naar dvb-c soms vastlopers en dan een keiharde reset.

 

Met de SW update's loopt het ook niet meer zo'n vaart.

 

Groeten Spikes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Fastscan alleen voor DVB-S was? :s

 

Anyway, het opzoeken van kanalen via DVB-C heb ik bij meerdere receivers gezien, dus echt uniek is het niet. Wellicht wat problematisch in het begin, maar volgens mij hebben jullie maar enkele frequenties om te zoeken (25 meende ik) en je gebruikt het incidenteel. Dus ik vind dit persoonlijk een non-issue en iets wat goed mee te leven valt.

 

Maar hebben jullie ook al geprobeerd om alleen één DVB-C adapter te gebruiken en te controleren of de problemen dan nog spelen? Want als ik het zo lees, dan hebben de single-tuner gebruikers nagenoeg geen problemen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...