Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Azbox Premium HD+ Twin (Kabel) en ziggo vragen


Gast Gman2oo6

Aanbevolen berichten

Ik heb dat ook; oplossing, scan frequentie, opslaan, ga met de exit knop naar tv, exit knop naar instellingen, nieuwe frequentie scannen, opslaan, naar tv etc etc.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: spikes
Hallo Niels, heb jij ook een azbox met dvb-c tuner en dvb-s tuner?
Zo ja, heb je dan al eens geprobeerd om de dvb-c kanalen te zoeken en op te slaan?


Nee, ik heb geen DVB-C tuner. Alleen maar DVB-S2. De reden waarom ik geen DVB-C heb, is omdat ik in een UPC-gebied woon. Jullie hebben dus meer geluk wat betreft DVB-C.

Echter, ik heb door de toevoeging van diverse kanalen en transponders wel dit via DVB-S2 moeten doen. Voor een enkele keer is het nog wel te doen en op de meeste DVB-S2 receivers hebben mensen hetzelfde moeten doen.

Citaat:

Als je dat gedaan hebt denk ik dat je wel anders reageert.

Groeten.


Het mag misschien aan mij liggen, maar moeten jullie echt dagelijks of wekelijks jullie zenderlijsten bijwerken en opnieuw scannen?

Volgens mij is de extra moeite alleen in het begin en moet je incidenteel een frequentie bijwerken als er een nieuw kanaal is bijgekomen (zoals onlangs met de toevoeging van nieuwe HDTV kanalen). Je kan ook van een mug een olifant maken.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar


Het mag misschien aan mij liggen, maar moeten jullie echt dagelijks of wekelijks jullie zenderlijsten bijwerken en opnieuw scannen?

Volgens mij is de extra moeite alleen in het begin en moet je incidenteel een frequentie bijwerken als er een nieuw kanaal is bijgekomen (zoals onlangs met de toevoeging van nieuwe HDTV kanalen). Je kan ook van een mug een olifant maken.

Mvg,

Niels Wagenaar


Het gaat er niet om of we dit dagelijks of wekelijks moeten doen, maar om nieuwe software voor deze box,zodat het automatisch gebeurt.(fastscan)

Heb nu al bijna 2 jaar een azbox, eerst een premium en daarna een premium plus.
En nog steeds is dit niet opgelost door opensat.
Er zijn wel meer bugs te vinden over deze box.

Maar laten we het er maar bij laten, en "afwachten" op nieuwe en betere software.

Mvg
Spikes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Spikes, de Azbox is er pas 1,5 jaar. December 2008 was ik als een van de eerste die de Azbox Elite in ontvangst mocht nemen. Dit terzijde.

 

De Azbox zal altijd bugs enz blijven houden. Ik kan namelijk geen een ontvanger bedenken die 100% werkt zelfs niet een CD ontvanger.

 

Dit even heel erg offtopic.

 

Verder scannen van zenders is eenmalig mss niet makkelijk maar het is eenmalig en hoe vaak zijn er nou veranderingen bij de kabel boeren? Wekelijks, maandelijks? Het is en blijft een hobby ontvanger net zoals elke linux ontvanger. Welke bugs heb je dan nog meer even een paar pagina's terug gebladerd maar zie weinig meldingen van jou. Graag even posten want de meeste dingen die niet werken blijken toch instellings foutjes is mij de afgelopen tijd gebleken.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Spikes, de Azbox is er pas 1,5 jaar. December 2008 was ik als een van de eerste die de Azbox Elite in ontvangst mocht nemen. Dit terzijde.

De Azbox zal altijd bugs enz blijven houden. Ik kan namelijk geen een ontvanger bedenken die 100% werkt zelfs niet een CD ontvanger.

Dit even heel erg offtopic.

Verder scannen van zenders is eenmalig mss niet makkelijk maar het is eenmalig en hoe vaak zijn er nou veranderingen bij de kabel boeren? Wekelijks, maandelijks? Het is en blijft een hobby ontvanger net zoals elke linux ontvanger. Welke bugs heb je dan nog meer even een paar pagina's terug gebladerd maar zie weinig meldingen van jou. Graag even posten want de meeste dingen die niet werken blijken toch instellings foutjes is mij de afgelopen tijd gebleken.

Greetz


Als je op meer forums leest, buiten deze, Engels en of duits, dan weet je welke bugs er allemaal zijn.
Ga ze hier niet opnoemen, kijk maar eens rond of google even.
Als sat tuner is hij goed te gebruiken.

En NOGMAALS het gaat niet om het scannen en opslaan, maar om een verbetering van de sofware zodat dit wel goed gebeurd.

Dit ook even terzijde, de premium zou al een twin tuner wezen!!
Deze heb ik maart 2009 ontvangen (even na gekeken op de factuur)dat is dus 16 mnd.
Ps. werkt youtube wel bij jou met de nieuwste SW (azbox-0.9.4991-patch?

Misschien komt versie 1.0 van de azboxhd ook nog wel een keer smile



Mvg. Spikes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat voor een ene een bug is is voor een ander geen bug. Dus noem je problemen eens. Het is makkelijk roepen dat iets niet werkt. Kom eens met problemen dan kunnen mensen je mss helpen. En nee ik ga niet opzoek met google want dat vind ik onzin. Jij roep dat je problemen hebt schrijf ze dan eens in een topic.

 

Als er twin op je factuur heeft gestaan dan ben je als het goed is op een nette manier behandeld en heb je een Plus kunnen krijgen met als bij betaling een tuner.

 

YouTube geen idee heb de nieuwste versie er niet opstaan.

 

Wat betreft versie 1.0 wanneer is firmware versie 1.0 volgens jou dan? Wat maakt het nou uit als iets 0.9.xxxx heet of versie 1.0?

Het gaat erom dat er door ontwikkeld word. Is versie 1.0 altijd bug vrij dan?

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, heb op een nette manier een plus gekregen.

Ben wel met een dvb-c tuner blijven zitten van de premium.

Deze paste namelijk niet in de plus.

Bij de plus zat ook een hoop lawaai.(ventilator)

Heb ik zelf dus maar veranderd.

Vind dat dat ding nooit zo afgeleverd had mogen worden.

 

Als je van af het begin al met de azbox erbij zat weet je ook wat ik bedoel met versie 1.0.

 

Ach en wat die problemen betreft, denk aan dts sound in mkv file ondertiteling in dvd iso, af en toe een vastlopers als ik verander van tuner, (dvb-c - dvb-s).

 

Zo en verder wacht ik alles wel af van deze box.

Is toch hobby smile

 

Heb gelukkig meer sat boxen smile

 

groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het gaat er niet om of we dit dagelijks of wekelijks moeten doen, maar om nieuwe software voor deze box,zodat het automatisch gebeurt.(fastscan)

Heb nu al bijna 2 jaar een azbox, eerst een premium en daarna een premium plus.
En nog steeds is dit niet opgelost door opensat.
Er zijn wel meer bugs te vinden over deze box.

Maar laten we het er maar bij laten, en "afwachten" op nieuwe en betere software.

Mvg
Spikes


@ Spikes, petje af voor je geduld. :D

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Fastscan is voor DVB-S(2), je bedoelt dus NIT-scanning. Maar dat terzijde


Waarom? hij kan toch ook " Fastscan " bedoelen?
Deze word toch veel toegepast in dvb-S2 ontvangers.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gman2006,

 

Er zijn mensen die hulp aanbieden, ik heb zelf contact met Herbert (Smart Innovations) en hij wil dolgraag persoonlijk contact met je. Ik heb je daarover zelfs een p.m. gestuurd op het AZBox forum. Om de een of andere reden reageer je hier niet op maar blijf je volharden in negatief getinte forumberichten. Nee de de AZBox is geen ZIGGO certified ontvanger, maar noem daar is een van op met dezelfde mogelijkheden als deze box. Ik denk zelf dat geduld en goede communicatie (zeker met Herbert) van deze box een stabiele machine te maken. Zelf heb ik een dreambox en dat heeft ook enige tijd geduurd voordat die enigzins stabiel draaide.

Dus Gman2006, neem contact op met Herbert en deel je bevindingen in dit forum met ons, want samen staan we sterk en zoeken we naar oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...