Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

ik ben sinds een maand of twee in het bezit van een originele DM800HD. het draaide op gemini 4.6 toen ik het had gekocht en ik heb inmiddels geupdate naar gemini 5.0. met gemini 5.0 heb ik nooit problemen of vastlopers gehad altijd heel stabiel gedraaid. twee weken geleden dacht ik is een andere image te proberen want ik las heel veel goeie reviews over andere images en heb toen verschillende images uitgeprobeerd. Openpli, Elite Newnigma II allemaal de recentste versie's met de nieuwste kernel. maar alle images liepen telkens vast na de setup of tijdens de setup of tijdens het zappen enz.. waardoor ik de box telkens opnieuw op moest starten(voeding eraf 5min wachten voeding erop). al deze images heb ik geflasht via utp. dus gister dacht ik dat het beter was een keer serieel te flashen en dat het dan mischien opgelost zou worden. gisteren heb ik de recentste versie van elite serieel geflasht. alles

leek in het begin soepeler te gaan maar uiteindelijk toch weer een vastloper waardoor ik toch terug moest naar gemini. weet iemand mischien waardoor dit komt?

grtz satellitefreak

DM800HD PVR 120gb

Geplaatst:
Citaat:
ik ben sinds een maand of twee in het bezit van een originele DM800HD. het draaide op gemini 4.6 toen ik het had gekocht

Citaat:
weet iemand mischien waardoor dit komt?

Als je hem Nieuw hebt gekocht en er stond standaard al Gemini 4.6 op , dan is de kans bijna 100% zeker dat je toch een Clone hebt.

Op een Orginele Nieuw uit de doos DM800 staat een image van Dream zelf.
Geplaatst:

ik heb de de box tweedehands gekocht toen heb ik het gecontroleerd op kenmerken van een orignele box(box open geschroefd) en ik heb daarna de genuine plugin uitgevoerd en en het gaf aan dat het een originele box is.

DM800HD PVR 120gb

Geplaatst:

En je voert wel steeds een flash upload uit of test je andere images vanuit een multiboot?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

ik voer telkens gewoon flash uploads uit via ftp. de reden dat ik Elite gisteren serieel heb geflasht is omdat daarna over wou gaan naar een multiboot maar na twee keer een vastloper te hebben gehad heb ik daar maar vanaf gezien en ben toen terug gegaan naar gemini 5.0

DM800HD PVR 120gb

Geplaatst:

Flash uploads doe je niet via ftp, maar via je webbrowser.

Waarschijnlijk zul je dat ook bedoelen. Hoe oud is je dm 800 ? Kun je zien aan de eerste getallen / letters van het serienummer.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Dream Elite is trouwens een behoorlijk zwaar image hoor,merk je meestal als de box wat langer aanstaat. En multiboot moet je eigelijk vergeten met een DM800. Ben ook door schade en schande wijs geworden;)

Geplaatst:

oke, en openpli image? ik lees heel veel goeie reacties hier op het forum over openpli maar ook deze loopt bij mij vast. enigste image die ik zonder problemen kan draaien is gemini. en kan het geen kwaad als ik een originele image van DM erop zet? i.v.m. nieuwere kernel ofso?

DM800HD PVR 120gb

Geplaatst:

dan zal ik dat vanavond is proberen.

de box loopt vast met een freeze van het beeld en reageert niet meer op de afstandbediening. soms speelt beeld en geluid gewoon door of alleen geluid en de OSD of menu blijft gewoon staan als die er stond voordat de box was vastgelopen maar geen groene schermen

DM800HD PVR 120gb

Geplaatst:

is het geen warmte probleem?, anders probeer het eens met de kap er af.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen